[Medion pc] alles gaat kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hallo iedereen....

sinds ongeveer anderhalf jaar heb ik een aldi/medion-pc gekocht,een3.0 gigahertz exemplaar....(ati radeon 9800 xxl,200 gb hdd) deze heeft tot een maand geleden absoluut perfect gewerkt,werkelijk géén één probleem! maar jah, toen bevroor plotseling mijn windows,2 seconden later kreeg ik een blauw scherm,er werd mij geadviseert(vanuit de computer-->blauw scherm :P ) om de computer opnieuw op te starten....dit lukte echter niet en kreeg ik een melding om de pc opnieuwe proberen op te starten met ctrl+alt+del......ik medion gebelt,suurt een monteur komt aan,kijkt 3 minuten in de kast haalt zn meter en meet alls door;hdd én videokaart zijn kapot.....en worden dus vervangen,,,

de pc doet het vervolens 4 uur( ! ) voordat hji WEER kapot gaat(kreeg totaal geen scherm,monitor niet kapot-->getest namelijk,maar hij gaf ook geen signaal,dus graka gaf wel signaal....) 4 dagen later de montuer voor de deur, en wat blijkt; het mobo heeft zijn ziel naar boven gelanceerd....

toen kwamen er 2 weken van heerlijk computer plezier,maar vooral het oersaaie configureren en proberen alle programma's weer op mijn computer te zetten....

en 6 dagen geleden.......precies hetzelfde als vorige keer , ik bel op met een chagrijnige toon; GEEF MIJ TECHNISCHE DIENST NU! het callcenter-meisje werd bang en verzondt mij vervolgens meteen door :) . ik een hoop testen met die meneer van de technische diesnt doorgelopen en wat blijkt hij wist het niet..... :Z ;( .nu komt er weer een monteur(over 4 dagen)

mijn vraag is zou het misschien aan een bepaald onderdeel kunnen liggen dat alles kapot gaat?bijvoorbeeld de voeding,of misschien wel piekspanningen uit mijn stopkontakt....

want helaas medion's policy is dat de pc 4 keer kapot moet gaan voordat hij vervangen wordt door een ander....

bijvoorbaat dank,

~Jeroen

edit; ik had al gezocht op google en GoT,maar niks vergelijkends gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door Hieronymus op 09-11-2005 20:14 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 22:19
[b][message=24572089,noline]the_joen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:13[/message
mijn vraag is zou het misschien aan een bepaald onderdeel kunnen liggen dat alles kapot gaat?bijvoorbeeld de voeding,of misschien wel piekspanningen uit mijn stopkontakt....
Dit lijkt mij zeker aannemelijk, aangezien het niet normaal is dat hardware zo vaak en snel kapotgaat. Ik neem aan dat de Medion monteur wel even naar de voeding heeft gekeken voordat hij tot een conclusie kwam.

Heb je de pc (sinds die kapotgaat) verhuisd oid? Dan zou het namelijk best eens met piekspanningen te maken kunnen hebben. Anders zou ik de pc even voor een test bij iemand anders gaan draaien en kijken of hij het dan wel of niet doet.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Een heel mooi verhaal, maar wat wil je er precies mee zeggen :?. Je pc is kapot, dat is heel rot voor je.
Je denkt dat het call-center meisje bang voor je is.. Dream on :z.
Wanneer je computer defect is kun je nog altijd contact opnemen met Medion en vragen of ze de pc eventueel mee kunnen nemen zodat ze hem op het Service Center of bij het Monteursbedrijf testen.
En nog een hele goede hint, ga niet de wijsneus uithangen, blijf gewoon vriendlelijk tegen de desbetreffende persoon aan de lijn. Zo krijg je veel meer gedaan..

Probleem kan inderdaad in de voeding liggen ja. Ik weet niet of deze al eens is vervangen, maar het klinkt wel logisch ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Calitomnication op 09-11-2005 20:21 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Als het idd, de spanning is, is het opzich best apart, als bijv. de proc. en het geheugen het gewoon nog doen :) of mompel ik nu wat?

Zit de pc btw wel op een geaard stopcontact, incl. geaarde stekkers?

edit: @hierboven: de jongen wil gewoon even zijn verhaal kwijt ;)
edit: @hieronder: hehe :+

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchie! op 09-11-2005 20:23 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:21

Qwerty-273

Meukposter

Is de pc wel geaard?

* Qwerty-273 is een spuit 1111!!!!

[ Voor 43% gewijzigd door Qwerty-273 op 09-11-2005 20:22 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan ook op kijken op www.supermarktpc.net misschien heeft iemand daar hetzelfde probleem...
daar staan alle medions...heb btw er zelf ook een maar geen problemen..

• Hieronymus
  • Niet online
alles is geaard,en neej ik heb hem niet verhuisd,oh en @ Calitomnication,ik kreeg het wel voormekaaar,en ik moet het verhaal toch een beetje sappig maken ;) bovendien wa sik vergete te vertellen dat ze mij nog herkende van die vorige keer(2 minuten van te voren ;) )

en proc was doorgemeten was niet kapot maar werd wel vervangen :? en geheugen werd gewoon weer teruggezet...

@hierboven dank je voor delink,ga eens ff speuren....

en nog een keer @ Calitomnication,eeh ik hoop wat ervaringen /wijze adviezen los te maken...

[ Voor 35% gewijzigd door Hieronymus op 09-11-2005 20:27 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ik heb bij kennissen, die ook een Medion hadden, dat de voeding niet altijd even goed is. Hij is namelijk nogal aan de krappe kant en wanneer ik de pc dan echt liet stressen, vloog hij er wel eens uit (bestanden kopiëren van 2CD's en floppy naar HDD en gamen tegelijk). Maar je kan er beter niet mee gaan rommelen, dan vervalt je garantie. Medion is meestal wel heel flexibel, er zijn hier extreme gevallen gehoord dat toen pc te heet werd, hij óf een complete waterkoelingsset geïnstalleerd en wel kon krijgen, óf het laatste model wat Medion verkocht (terwijl het al een ouder model was wat hij bezat). Misschien ben jij ook zo'n gelukkige binnenkort ;).

• Hieronymus
  • Niet online
doe mijn dan maar een laptop O-) :P ,maar ff serieus er werd tegen mij gezegd dat medion ALLE onderdellen op voorraad had totdat de garantie was afgelopen.... ;(

edit: ik kan natuurlijk wel iets proberen te eisen omdat ik het een ent ander heb verbeld naar medion.... >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Hieronymus op 09-11-2005 20:33 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

RIKZ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:21:
Is de pc wel geaard?

* kaasaanfiets is een spuit 1111!!!!
is hij idd wel geaard (je weet toch stekker met 2 van die koperen clipjes aan de zeikant...
en als je hem aan een verlengsnoer hebt hangen is het uiteinde waar je stekker weer in stopcontact gaat wel geaard? anders heeft het nog geen zin...
(kameraadje heeft ook 2 moederborden kapot gemaakt omdat hij niet een geaard stopcontact gebruikte) ((gelukkig was norrod erg aardig en kreeg hij 2x een nieuwe)) :+
(ik zie net ook dat mijn pc ook niet geaard is :( heb niet zulke stop contacten)

• Hieronymus
  • Niet online
*check* *dubbelcheck*

jah er zitten nog steeds koperen pinnetjes:P én in contactdoos.én in stopkontakt

na jullie reacties overigens, denk ik dat mijn voeding het gewoon na 1.5 jaar 'half' heeft begeven
omdat een stopkontakt niet ineens ontaard wordt, ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Hieronymus op 09-11-2005 20:41 ]

Verwijderd

duidelijk, moet idd wel de aarde of de voeding zijn.

• rdfeij
  • Laatst online: 24-05 15:28
the_joen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:25:
en proc was doorgemeten was niet kapot maar werd wel vervangen :? en geheugen werd gewoon weer teruggezet...
Proc doormeten????? hoe doe je dat??

Een heeeeeeele goeie monteur als hij in je proc alle miljoenen transistortjes kan doormeten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Niet verder zoeken. Het is de videokaart. Heb bij kennissen ditzelfde verhaal al 4 x meegemaakt bij dezelfde PC die jij hebt.

Probeer voor elkaar te krijgen dat hij naar Medion Panningen gaat en NIET naar de reparateur die zij altijd inschakelen. Sinds de PC bij Medion zelf is geweest draait die machine daar probleemloos. Knock on wood.

ARME AOW’er

• Hieronymus
  • Niet online
heej, hij zei dat ie ut doorgemeten had(ik gok in een ander wel werkend mobo....?plus comp. natuurlijk;) ) ag jah onder doormeten had íe op dat moment miss wel gewoon 'gestest' bedoelt

@ guardian angel, hij gaat na nog één keer kapot naar medion panningen,ik gok dat de pc van je kennissen daar ook op die manier is gekomen? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Hieronymus op 09-11-2005 20:46 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Tsja, dubbeltje verhaal, maar die eerste rang is ver weg... Het lijkt me normaal als je ranzige rommel download, je windows-installatie verneukt geraakt. Analoog lijkt het me volstrekt normaal dat als je ranzige rommel koopt, je daar dan problemen mee kan krijgen. Medion is in dit geval echter niet goed bezig geweest, ze moeten de defecten na de garantietermijn mikken.
NOFI hoor, maar dit lijkt me echt voorspelbaar. Beetje hetzelfde als die landwind chinese suv, heel goedkoop, dat wel, maar een botsing aan 50km/u is (bijna) gegarandeerd dood...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

kijk uit met je uitspraken. Zijn meerdere instaties aan gaan vechten omdat hij op de helft van de plaatsen wel goedgekeurd werd. En hier plots, DODELIJK, opgestempeld kreeg. Maar da's aardig offtopic... 8)7

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Hieronymus
  • Niet online
@nafte bakje,SORRY?! goedkope troep van de aldi....KRIJG EENS WAT ERVARING ALVORENS JE OVER SPREEKT.....en sinds wanneer verkloot ik mijn windows met een winamp.....ik denk dat je eerst wat meer info van mij had moten krijgen om zoiets uberhaupt te concluderen,en de service is geweldig..... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Hieronymus op 09-11-2005 21:04 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

the_joen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:44:
@ guardian angel, hij gaat na nog één keer kapot naar medion panningen,ik gok dat de pc van je kennissen daar ook op die manier is gekomen? ;)
Nou, ik sta bij Medion ondertussen als kontaktpersoon. Ik ben iets meer vertrouwd met hardware dan onze vrienden van wie het ding is.

Er is bij de helpdesk een afdeling CIT (Customer Intervention Team) die je nooit te spreken krijgt, je wordt domweg niet doorverbonden door de halsstarrige telefoniste (meid doet gewoon erg goed haar werk). Ik heb toen een vriendelijk e-mailtje gestuurd dat ik, als zij niet reageerden, met de PC wel naar hen zou komen om snel een oplossing te vinden. Een kopie van de e-mail zou ik na 48 uur naar Radar en Kassa sturen.

Of dit van invloed is geweest? Geen idee maar 24 uur later was de PC in Panningen en weer 24 uur later terug.

Even over de kwaliteit.
De PC is lang zo slecht niet als hierboven wordt gesuggereerd. Ik heb gelijktijdig met de PC hierboven, bij 5 andere kennissen zo'n ding neergezet. Geen van allen hebben die een probleem gehad. De hardware is dik in orde alleen de kast is eigenlijk te klein waardoor koeling enorm belangrijk is.

Met wat aanpassing van de inlaat schijnt dit overigens goed op te lossen te zijn.

ARME AOW’er

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Guardian Angel schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:05:
[...]

Even over de kwaliteit.
De PC is lang zo slecht niet als hierboven wordt gesuggereerd. Ik heb gelijktijdig met de PC hierboven, bij 5 andere kennissen zo'n ding neergezet. Geen van allen hebben die een probleem gehad. De hardware is dik in orde alleen de kast is eigenlijk te klein waardoor koeling enorm belangrijk is.

Met wat aanpassing van de inlaat schijnt dit overigens goed op te lossen te zijn.
K, ik weet dat ik graag wat overdrijf, maar je bewijst zelf wel dat ik gelijk heb. Als ik iets koop in de winkel, moet dit wettelijk voldoen aan de normale verwachtingen die aan dit product worden gesteld. Jij zegt zelf dat deze PC nog wat moet getweaked worden qua koeling (wat ik nogal een understatement vind, ik haal mensen die een Medion-pc hebben eruit doordat ze klagen dat hun graka opgefikt is, of dat de PC algemeen te warm is), dus voldoet dit product niet aan de verwachtingen.

Als je een nieuwe auto koopt, en in de zomer moet je je verwarming vollebak warme lucht laten blazen, omdat de motor anders oververhit, ben je dan tevreden met die auto? Ik dacht het niet.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik zeg niet dat de PC getweaked moet worden. Wel zeg ik dat ik 5 andere identieke PC's heb uitstaan waar géén probleem mee is.

Als je de topics telt waarin los gekochte hardware stuk is, is dan jouw conclusie ook dat die hardware niet aan de verwachtingen voldoet? ELK stukje electronica kan stuk, zo ook de spullen die Medion in de PC stopt. Een HD van Seagate, een MB van ASUS, het geheugen van Siemens, een videokaart van ATI (vaak Sapphire). Niet de slechtste merken dacht ik zo.

Eerlijk gezegd kom ik vaker problemen met zelf samengestelde PC's tegen. Vaak zijn de aankoopkosten veel hoger en is de service beduidend minder.

ARME AOW’er

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Tja Medion, zo draaien een aantal doosje in m'n directe omgeving nog altijd prima. Maar lees inderdaad wel vaker dit soort verhalen. Je mag als consument wel enigsind verwachten dat je een goed functionerend product koopt althans wat langer meegaat dan een jaar of 3.

Anderzijds ben ik van mening dat als je iets goed wilt..jezelf een beetje moet verdiepen in de materie.
Zo bouw ik altijd zelf systemen om ervan overtuigd te zijn dat het goed in elkaar steekt.

En met tweaken sloop je de boel niet echter moet je wel weten wat je doet..
geaard stopcontact???...nou, die heb ik nog nooit nodig gehad ;)

Tubes....It's what make music music!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
[half off-topic]
ik gebruik mn pc's thuis ook zonder geaard stopcontact :? nog nooit problemen gehad... we hebben immers alleen geaard stopcontact in de keuken... we hebben wel aardlekschakelaar in de meterkast, zodat de stoppen springen indien iets doorbrandt... nog nooit met pc's gebeurt overigens, alleen oven/koelkast/boiler... en die zijn dus wel geaard aangesloten... wat is precies een voordeel van geaarde stopcontacten dan?

Home Assistant Configuratie V&A

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-11-2025
Hehe...aardlek zonder aarde (behalve keuken, boiler). Aarde dient ervoor om eventuele spanning op 'randonderdelen' van apparaten af te voeren (naar de aarde). Dit komt alleen voor als de apparatuur defect is (of kortsluiting).
De aarlekschakelaar is overigens geen stop. Een aardlekschakelaar 'detecteerd' spanning op de aardelijn waarna de stroom van de groepen waarop deze aardlek staat uitgeschakeld worden.
Het voordeel van geaarde stopcontacten is dus dat je 'nooit' door het aanraken van de buitenkant van een apparaat onder stroom kan komen staan. In combinatie met een aardlekschakelaar is het natuurlijk het veiligste.

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je geen bliksem inslag in de buurt gehad vlak voor dat hij kapot ging? Als het een na het ander de geest geeft, dan kan dat een oorzaak zijn.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 08:40

AzzKickah

06-CENSORED

Dat van die 4x keer kapot voor je een nieuwe krijgt is niet Medion's policy, dat is wettelijk bepaald. Het is eigenlijk zelfs zo dat je apparaat 4x defect moet zijn met dezelfde klacht voor jij recht hebt op een nieuwe :)

Verwijderd

wij hebben thuis ook een Medion het enige probleem daaraan was is da de coeler van de ati redean 9600 was vast gelopen met gevolg dat de pc begon te rebooten en hij gewoon een fast scherm geeft.

Wat heb ik nu gedaan ik heb gewoon een andere blazer er aan geplakt en nu doet hij het tot nu toe nog perfect alleen is die ergens TE traag voor wat hij eingelijk zou moeten zijn.

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 11:40
AzzKickah schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:13:
Dat van die 4x keer kapot voor je een nieuwe krijgt is niet Medion's policy, dat is wettelijk bepaald. Het is eigenlijk zelfs zo dat je apparaat 4x defect moet zijn met dezelfde klacht voor jij recht hebt op een nieuwe :)
Klinkt interessant. Heb je hier een linkje naar een bron?

Verwijderd

Als het aan de aarde ligt moet je er even met je traktor doorheen crossen en de grond omploegen, of nieuwe potgrond.

En dat het meisje je herkende, vind je gek als je zegt < GEEF MIJ NU EEN MONTEUR :P zou ik ook zeggen gewoon uit nijd , maar dat meisje kan er niets aan doen , maarja ze herkende dus zit jij een beetje met meisjes van een callcenter te flirten.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

BiG-GuY schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:30:
[half off-topic]
ik gebruik mn pc's thuis ook zonder geaard stopcontact :? nog nooit problemen gehad... we hebben immers alleen geaard stopcontact in de keuken... we hebben wel aardlekschakelaar in de meterkast, zodat de stoppen springen indien iets doorbrandt... nog nooit met pc's gebeurt overigens, alleen oven/koelkast/boiler... en die zijn dus wel geaard aangesloten... wat is precies een voordeel van geaarde stopcontacten dan?
Ik heb ook geen geaarde pc. Er kan wel gebeuren met de onderdelen als het niet geaard is. Zelf kun je ook af en toe schokjes krijgen door de pc aan te raken. Maar ideaal is dus wel geaard.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Het is voor mij wel duidelijk dat het je voeding is dat je hardware de das heeft om gedaan.Meestal is de voeding het eerste wat stuk gaat(ouderdom) in een pc. Meerdere piekspanningen van een instabiele voeding is ronduit niet prettig voor een systeem, met als gevolg dat de rest van je systeem daar de gevolgen van ondervindt. Mijn advies is dan ook een andere (a-merk)voeding aanschaffen. Bijvoorbeeld de 350w voeding van fortron, die zijn meen ik 60€. Koopje, toch? :) of als je nog met het oog op de toekomst iets meer voor een voeding wil uittrekken, kun je ook naar voedingen (500watt<) kijken van merken zoals Zalman, Thermaltake, OCZ etc.

succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Xadeon schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:03:
Het is voor mij wel duidelijk dat het je voeding is dat je hardware de das heeft om gedaan.Meestal is de voeding het eerste wat stuk gaat(ouderdom) in een pc.
Nu noem je net een mogelijke oorzaak die ik nog niet bij een Medion heb meegemaakt. Gemakshalve ga ik er maar vanuit dat de Medion van de TS hetzelfde probleem heeft als degene waar ik zo af en toe mee stoei, de VGA-kaart.

En omdat niet alle Medionbezitters op T.Net zitten, levert wat zoeken nog een aantal identieke problemen op met.... de VGA-kaart. :)

ARME AOW’er

• Hieronymus
  • Niet online
hmmm blikseminsalg,teovallig weet ik idd dat een half jaar na een blikseminslag alles spontaan kapot kan gaan idd, ze ok wel een s een viedorecorder kwijtgeraakt,dus misschien ligt het daar wel aan......aangezien hier een meter of 500 verder hoogspanningsmasten staan met best vaak een blikseminslag(is mooie bliksemafleider voor waar ik woon ;) )

toch is de videokaart vervangen en lijkt het te doen,aangezien ik altijd ervaren heb dat wanneer de vga gaan signaal geetf de monitor een stuiterend bordje; no signal geeft....

maar bij medion zeiden de dat 4 keer iets kapot,-no watter what thing- de hele pc vervangen wordt...

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Hm, jah kan niet zeggen dat ik ervaring heb met medion pc's, niet dat het nodig is,. Maar in dit geval gaat het om meerdere onderdelen dat kort naar elkaar de geest hebben gegeven. En dan denk ik meteen aan de voeding, aangezien het wel bekend is mits je voeding stuk gaat/is, het ernstige gevolgen kan hebben voor de rest van je systeem. Vraag me alleen af of de betreffende monteur wel naar de PSu van de TS heeft gekeken. Zo niet, dan vind ik dat wel erg onhandig van hem, want je zou toch denken dat je als monteur alle mogelijke oorzaken wilt onderzoeken alvorens je nieuwe hardware er in prikt, toch?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Hieronymus
  • Niet online
gast,die montuer kan het weinig schelen hoeveel zijn blunders medion kosten ;) 8)7 :+ :z

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Lmao, duidelijk! :D

• Hieronymus
  • Niet online
hehe

ag jaah nog 3 dagen dan komt de montuer..... :|

hmm,zou het misschien een idee zijn om een groot topic te bouwen over pc's van aldi,lidl en misschien wat andere goedkope computer zaken?

ik bedoel het komt vrij veel voor dat die pc's volledige mysteries blijven....

Verwijderd

@the_joen: zou toch wel leuk zijn, als ie nu voor eens en altijd gefixt is he'

en nee, een algemeen medion / aldi / lidl pc topic lijkt me niet handig, als een product echt populair is kan er natuurlijk altijd een ervaringen topic geopend worden mits het aan een aantal voorwaarden voldoet.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:48 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Xadeon schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:27:
Hm, jah kan niet zeggen dat ik ervaring heb met medion pc's, niet dat het nodig is,. Maar in dit geval gaat het om meerdere onderdelen dat kort naar elkaar de geest hebben gegeven. En dan denk ik meteen aan de voeding, aangezien het wel bekend is mits je voeding stuk gaat/is, het ernstige gevolgen kan hebben voor de rest van je systeem.
In de praktijk valt dat best mee. Als een van de lijnen eruit knallen stopt de PC meestal zonder schadelijke gevolgen.

De monteurs van het bedrijf dat Medion heeft ingeschakeld zal het worst zijn wat ze moeten doen. Oh, doet de VGA-kaart rottig? Vervang ik hem voor de zekerheid. HD misschien stuk? Ik gooi er voor de zekerheid een nieuwe in.

Het is dat ik hetzelf heb meegemaakt anders zou ik het ook niet geloven. Het lullige is dat ondanks wat er gerepareerd is altijd een image wordt teruggezet zoals de PC bij aankoop was. Gaat de PC naar Medion of wordt hij thuis gerepareerd? Maak altijd een backup.
the_joen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:27:
hehe

ag jaah nog 3 dagen dan komt de montuer..... :|

hmm,zou het misschien een idee zijn om een groot topic te bouwen over pc's van aldi,lidl en misschien wat andere goedkope computer zaken?

ik bedoel het komt vrij veel voor dat die pc's volledige mysteries blijven....
Zo'n topic is er al over een bepaald Medion type. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2005 19:05 ]

ARME AOW’er

• Hieronymus
  • Niet online
inderdaad wordt die image erop gezet en toen mijn hdd kapot was had ik gelukkig 2 dagen van te voren een back up :D

maar toen zat ik weer opgescheept met compuserve waar medion eendeal meeheetf,en compuserve staat dus overal als standaart ingesteld :S

edit: waar is dat topic dan...?en een bepaald medion type is denk ik neit zo handig,zou het niet slim zijn om een ervaringen/'nieuws(wann er weer een nieuwe pc uitkomt)' topic te maken met alles erop en eraan...?

[ Voor 32% gewijzigd door Hieronymus op 10-11-2005 19:08 ]

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Als ie 4x kapot moet gaan, dan heb je nog 1x te gaan?

Beetje water doet wonderen:-P

Verwijderd

Maxxi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:44:
Als ie 4x kapot moet gaan, dan heb je nog 1x te gaan?

Beetje water doet wonderen:-P
wanneer er zichtbaar brandschade is, mag de fabrikant weigeren..
paar pinnetjes op je bridge chips koortsluiten lijkt me dan minder destructief ; ) (net zo effectief)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

the_joen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:06:edit: waar is dat topic dan...?en een bepaald medion type is denk ik neit zo handig,zou het niet slim zijn om een ervaringen/'nieuws(wann er weer een nieuwe pc uitkomt)' topic te maken met alles erop en eraan...?
Zoek zoek zoek medion 8080 xl verzameltopic :)

Zou je iets aan de spelling en hoofdletters kunnen doen? Je postings lezen beroerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2005 19:58 ]

ARME AOW’er

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
wat dacht je van je voeding op 110 volt zetten doet wonderen :D en dan de stroom er opnieuw opzetten
met de kabel er nog in, stinkt ff maar , je krijgt een nieuwe :P
(grapje, voor de mensen die het serieus opvatten :) )

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Hieronymus
  • Niet online
You are all so evil >:)

Neen, ik wacht wel even totdat hij weer vanzelf kapot gaat.....

Dank je , dank je voor jullie geweldige hulp! _/-\o_

interpunctie gebruikt O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Hieronymus op 11-11-2005 08:33 ]

Pagina: 1