USB stick dmv usb - ethernet adapter aan router...?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:30
In de hoop dit topic in het goed subforum te zetten, waag ik het dan toch maar.

Ik heb de laatste tijd wat last van documenten en files die je op meerdere plaatsen nodig hebt. Voornamelijk school documenten die ik voorheen altijd naar mezelf deed e-mailen. Dit werkt prima en er pas veel in mn inbox, maar echt plezierig,... nee. Je bent al snel 10 - 15 minuten bezig eer je aan de slag kan en je moet ruim 5 minuten tijd nemen om het weer te remailen. Al met al heeft op school werken dus weinig zin.

Goed we zitten hier op tweakers dus geen nood zou je zeggen. Knutsel gewoon een servertje in elkaar en klaar. Dat kan, kost vrij weinig in aanschaf, maar 24/7 stroomkosten is ook niet alles. dit zou je kunnen terug schroefen naar 16/7 maar dan vergeet ik met mn slaapdronken kop dat ding 's morgens weer aan te zetten.

Wat ik nu graag zou willen is een usb stick aansluiten op mn router. Er zijn routers zoals 1 van asus die al een standaard usb poort heeft zodat je externe hdd's en printers etc aan kunt sluiten. Maar die dingen zijn me eigenlijk net weer te duur om het leuk te houden.

Er zijn ook van die usb-ethernet adapters. als je geen netwerkkaart hebt in je pc en je wilt hem niet openschroefen kun je die usb adapter gebruiken en daar je rj-45 stekker inpluggen.
Ik zou graag willen dat ik mijn usb stick in die adapter steek, en dan die adapter koppel aan mn router dmv een netwerkkabel.
Zo zou ik dus hier in huis vanaf iedere pc files kunnen openen en opslaan op die stick, en ook nog bij vrienden en op school. al mn files 24/7 en overal beschikbaar.

Zou dit zo kunnen of is het een no-change project? Of zijn er andere sheap-ass oplossingen?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Opperhoof schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:10:
(...)
Er zijn ook van die usb-ethernet adapters. als je geen netwerkkaart hebt in je pc en je wilt hem niet openschroefen kun je die usb adapter gebruiken en daar je rj-45 stekker inpluggen.
Ik zou graag willen dat ik mijn usb stick in die adapter steek, en dan die adapter koppel aan mn router dmv een netwerkkabel.
Zo zou ik dus hier in huis vanaf iedere pc files kunnen openen en opslaan op die stick, en ook nog bij vrienden en op school. al mn files 24/7 en overal beschikbaar.
(...)
USB-male op USB-male past niet B)
Het goedkoopste blijft toch nog een oude Pentium 1 of zo continu te laten draaien of je USB-stick gewoon altijd overal mee naar toe nemen.

• Opperhoof
kan ik toch wel wat aan tweaken...?! hakkietakkie weg met zakkie stekkertje...

en die usbsticks die doen het op school niet, grmbl@systeembeheer

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:01

ralpje

Deugpopje

... En hoe moet die router je USB-stick dan gaan herkennen als 'Mass Storage Device', oftewel opslagmedium? Lijkt me dat dat toch echt in de firmware van je router ingebakken moet zitten...

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn alternatieven om Mass storage Devices op je lan aan te sluiten. Kost alleen weer 100,-. Dan is het toch goedkoper om die Asus te nemen en je oude te verkopen.

Ik zelf zit met hetzelfde 'probleem' en wacht eigenlijk al een tijdje op de Wl-700g van asus. Dat is een wireless router & usb aansluiting & IDE aansluiting.

==
hoi

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 05:01
echte teakers verbouwen een edimax router van 30 euro maar dat kost je wel veel tijd en je hebt geen garantie dat het gaat werken Routerhacking - Deel 2

pricewatch: Edimax BR-6104KP Router (4x 10/100 Mbps, USB Printserver)
hier zit al usb op

edit:
lekker bezig nivado ;)

edit:
alleen heb je wel een oud topic gevonden tegenwoordig deeltje 2 >:)

edit:
nog steeds lekker bezig

[ Voor 68% gewijzigd door LinuZZ op 09-11-2005 20:48 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:18
Heb hier wel eens gelezen dat men een goedkoop sweex rootertje (ca. 20-25 E) kan modden. Het schijnt gewoon een mini pc te zijn, waar linux op draait. Dit apparaatje schijnt usb te ondersteunen, je moet alleen de poorten er zelf op solderen of zo. Voor meer info moet je daar maar even naar zoeken op GOT.

Gevonden:
Routerhacking

[ Voor 11% gewijzigd door Nivado op 09-11-2005 20:40 ]

• Nivado
LinuZZ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:32:
echte teakers verbouwen een edimax router van 30 euro maar dat kost je wel veel tijd en je hebt geen garantie dat het gaat werken Routerhacking - Deel 2

pricewatch: Edimax BR-6104KP Router (4x 10/100 Mbps, USB Printserver)
hier zit al usb op

edit:
lekker bezig nivado ;)
2e keer was ik iest sneller ;) Maar jij hebt dan weer het nieuwere deel....

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 09-11-2005 20:48 ]

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
IPV die documenten naar jezelf mailen kan je ze ook gewoon op je usb-stick laten staan, en je usb-stick meenemen. Of is dit een te makkelijke oplossing voor een tweaker? ;)

• Nivado
_assembler_ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:47:
IPV die documenten naar jezelf mailen kan je ze ook gewoon op je usb-stick laten staan, en je usb-stick meenemen. Of is dit een te makkelijke oplossing voor een tweaker? ;)
Hij heeft al aangegeven dat op school USB sticks niet werken.
en die usbsticks die doen het op school niet, grmbl@systeembeheer

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
En diskettes dan? Of zitten er geen diskettedrives op? 8)7
Als beiden niet kan dan zou ik het toch eens gaan aankaarten als ik jou was: "hoe moet ik mijn huiswerk thuis kunnen maken als ik het nergens op kan opslaan?"

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 09-11-2005 21:06 ]

• Opperhoof
JeroenM_tbs schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:04:
En diskettes dan? Of zitten er geen diskettedrives op? 8)7
Als beiden niet kan dan zou ik het toch eens gaan aankaarten als ik jou was: "hoe moet ik mijn huiswerk thuis kunnen maken als ik het nergens op kan opslaan?"
ja, goed idee. Vorige week kwam mn zusje nog woedend hulp vragen omdat haar diskette het verrassend genoeg niet meer deed... het zwarte ronde folie ding was van het ijzer losgelaten.
anyway diskettes zijn niet meer goed genoeg. zeker niet met sites / plaatjes etc.
en hij is een uur aan het pruttelen thuis en op school,.. :(

Is er ook geen simpele manier om van welke pc dan ook files naar webspace te kopieren. dus zonder geblokte poorten (21meen ik) en wsftp.

• LinuZZ
ja dat kan wel lycos heeft webftp daarmee kun je gewoon via http bestanden uploaden

Afbeeldingslocatie: http://robert.neder-lan.nl/webftp.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door LinuZZ op 09-11-2005 21:26 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

als je toch al een netwerk hebt thuis.
maak je een gedeelde schijf
dan werk je van elke pc in dezelfde schijf.
neem je een externe schijf, dan kan je hem nog loskoppelen voor vrienden ook.

klaar is kees of hoe je ook heet.

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:20:

Hoe wil je dat fysiek doen? Als PC1 uitstaat, waar de fysieke, gedeelde schijf zich bevindt, kun je vanaf PC2 er echt niets op zetten. Dan moet je dus altijd die ene pc met de gedeelde schijf aan hebben staan; iets wat de TS vlg mij probeert te vermijden.

==
hoi

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Waarschijnlijk zal de beste oplossing zijn gewoon die ASUS router te kopen. Ik heb hem hier ook staan, kheb alleen spijt dat ik voor de iets goedkopere WL500-G en niet de WL500-GX ben gegaan. De G heeft USB 1.1 en de GX USB 2.0 dat merk ik nu wel in performance.

Een andere alternatief zou ook kunnen zijn:Sitecom. Misschien dat je deze ook kan gebruiken voor andere USB apparaten (ik kan tenslotte bij mn WL500 ook een Camera, USB stick en nog veel meer rotzooi eraan gooien.

Anders is deze misschien een oplossing: Linksys Maar is wel weer prijzig

[edit] ik bedenk me net: Kan je om thuis te werken niet gewoon een Gmail account gebruiken en dan dat programma'tje dat je het als harde schijf kan gebruiken. Is toch weer 2,6GB (of is het ondertussen meer) aan ruimte. Dat lijkt me namelijk genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Rainmaker1987 op 10-11-2005 19:21 ]

• Eusebius
  • Niet online
ja, maar dan moet je op school ook de mogelijkheid hebben dit te mogen installeren

==
hoi

• LinuZZ
Eusebius schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:42:
ja, maar dan moet je op school ook de mogelijkheid hebben dit te mogen installeren
je kan op school wel je gmail lezen neem ik aan is gewoon webbased hoor.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:01

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:20:

Dan kan je er nog niet bij als je op school zit. Dat was het probleem.
G-mail accountje zou inderdaad een oplossing zijn, of een webservertje o.i.d. waar je een upload-scriptje op plaatst. Die dingen zijn simpel te vinden op het web.
En anders gewoon eens goed met de systeembeheerder gaan praten, want je moet natuurlijk wel goed de mogelijkheid hebben om bestanden tussen school en thuis uit te wisselen, als dat ook maar enigszins noodzakelijk is voor je opleiding.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Je hebt vast wel een beetje webspace bij je Breedband verbinding en met een PHP scriptje kun je denk ik wel files uploaden naar je webspace.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Deze heb je nodig:
de Linksys NSLU2 is file-, ftp en webserver op basis van een USB-mass storage device.
Meer info op: http://www.nslu2-linux.org/

Maar ja, als het om niet al teveel MB's gaat kun je beter wat (gratis) webspace regelen....

[ Voor 16% gewijzigd door j-w op 11-11-2005 10:55 ]

• Eusebius
  • Niet online
LinuZZ schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:05:
[...]
je kan op school wel je gmail lezen neem ik aan is gewoon webbased hoor.
Ik nam aan, dat hij gmail wilde gebruiken via de Gmail drive extensie. Die moet je nl installeren

EUh wacht even ... dat is niet helemaal waar. Je hebt nl ook de PHP gmail drive. Zoals het woord al verklapt, kun je via een script bij je bestanden komen - en zoals we weten is php webbased (of er moet iets veranderd zijn in de laatste release O-) )

==
hoi

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
wat mij de makkelijkste oplossing zou lijken is gewoon je computer op gezette tijden aan/uit zetten thuis. Je zou dat kunnen doen mbv een timer om hem aan te zetten 's ochtends, en uitzetten kan je natuurlijk als scheduled job neerzetten. Andere oplossing zou zijn om em aan te zetten via WOL over het internet. http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx
Als je dan via realvnc (eventueel via een webpagina) je pc overneemt kun je hem zo ook weer uitzetten natuurlijk

iRacing Profiel

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals al gezegd : Dit gaat never nooit niet werken.
De enige gemene deler die er is, is dat ze USB zijn; maar verder houd het helemaak op.

Ik ben bang dat je toch naar andere online mogelijkheden moet zoeken, of toch een USB/Disk aan een router hangen die dat wel kan.

Tijd voor een nieuwe sig..

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
En je eigen PC instellen voor RDP ?
Kun je dan daar niks mee doen ? Eventueel op je eigen PC thuis een FTP server opzetten ?

Routertje thuis opzetten en gaan :)

• kroegtijger
nextware schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:46:
En je eigen PC instellen voor RDP ?
Kun je dan daar niks mee doen ? Eventueel op je eigen PC thuis een FTP server opzetten ?

Routertje thuis opzetten en gaan :)
pcies.... maar hij wil em niet 24/7 aan hebben...dus vandaar via WOL aanzetten moet te doen zijn lijkt me. En als je dan ook nog eens em weer van afstand uit kunt zetten, ben je toch overal vanaf?? of denk ik nu weer eens te simpel?? :X

iRacing Profiel

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
kroegtijger schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:55:
[...]

pcies.... maar hij wil em niet 24/7 aan hebben...dus vandaar via WOL aanzetten moet te doen zijn lijkt me. En als je dan ook nog eens em weer van afstand uit kunt zetten, ben je toch overal vanaf?? of denk ik nu weer eens te simpel?? :X
Dan zet de TS toch zijn PC aan wanneer hij naar school gaat ? Eventueel via WOL kan inderdaad ook een opstart en shutdown gepland worden :)

enne, zoveel stroom kost het niet, als je PC een gehele dag aanstaat.. En anders betalen je pa & ma het wel :P

[ Voor 11% gewijzigd door nextware op 11-11-2005 16:00 ]

• kroegtijger
nextware schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:59:
[...]

Dan zet de TS toch zijn PC aan wanneer hij naar school gaat ? Eventueel via WOL kan inderdaad ook een opstart en shutdown gepland worden :)

enne, zoveel stroom kost het niet, als je PC een gehele dag aanstaat.. En anders betalen je pa & ma het wel :P
:O
Goed we zitten hier op tweakers dus geen nood zou je zeggen. Knutsel gewoon een servertje in elkaar en klaar. Dat kan, kost vrij weinig in aanschaf, maar 24/7 stroomkosten is ook niet alles. dit zou je kunnen terug schroefen naar 16/7 maar dan vergeet ik met mn slaapdronken kop dat ding 's morgens weer aan te zetten.
t helpt als je de openingspost ook doorleest natuurlijk :+
maar dat punt van pa & ma, daar valt wel wat voor te zeggen natuurlijk :P

iRacing Profiel

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier nog een oplossing. Wel leuk, helaas niet cheap ass.
Freecom Storage Gateway

of deze: Linksys NSLU2

Ik zou toch gewoon voor een geocities, yahoo, gmail, lycos accountje o.i.d. gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Noork op 11-11-2005 16:40 ]

• Eusebius
  • Niet online
En als je nu een alternatief zoekt voor het opslaan van veel gebruikte bestanden? Moet je die dan steeds synchroniseren over ftp? lijkt me nogal veel bandbreedte gebruiken.

Zelf ben ik ook op zoek naar zo'n oplossing. Ik wil mijn mail en enkele veel gebruikte mappen in mijn lan aanspreekbaar maken, zonder nu gelijk een hele server in te richten. Daarom wacht ik op de wl700g van asus ...

==
hoi

Pagina: 1