Toon posts:

PC aansluiten op tv: audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje een vraag domme vraag misschien, maar stel hem toch maar even. Staat nl. ook niet in de FAQ.

Moet je om je geluidskaart aan te sluiten op je tv de line out van je geluidskaart gebruiken? Dus jack-naar-tulp kabel?

Is het ook mogelijk om de S/PDIF-uitgang te gebruiken?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:05
Je moet idd de line-out van je geluidskaart gebruiken. Een videokaart kan geen geluid maken (tenzij er iets mis is), ook voorziet S/PDIF géén audio, alleen beeld.ik had het op s-video, mijn fout.

[ Voor 14% gewijzigd door naftebakje op 09-11-2005 20:21 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

naftebakje schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:57:
Je moet idd de line-out van je geluidskaart gebruiken. Een videokaart kan geen geluid maken (tenzij er iets mis is), ook voorziet S/PDIF géén audio, alleen beeld.
S/PDIF is wel voor geluid, maar digitaal, bijna alle tv's werken alleen met analoog geluid.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:10
Dan loop je waarschijnlijk meteen tegen probleem 2 aan, je wilt geluid op de tv en bij de computer. Daarvoor kun je bij iedere electro winkel (geen scheer en foppen, maar zo'n knutselwinkel) een splittertje kopen voor een paar euro, die split je 3,5mm stereo uitgang uit je geluidskaart naar 2 van die uitgangen. Ik heb er zelfs 2 op elkaar geprikt voor 3 uitgangen. PC, TV en hoofdtelefoon.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jopie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:02:
Dan loop je waarschijnlijk meteen tegen probleem 2 aan, je wilt geluid op de tv en bij de computer. Daarvoor kun je bij iedere electro winkel (geen scheer en foppen, maar zo'n knutselwinkel) een splittertje kopen voor een paar euro, die split je 3,5mm stereo uitgang uit je geluidskaart naar 2 van die uitgangen. Ik heb er zelfs 2 op elkaar geprikt voor 3 uitgangen. PC, TV en hoofdtelefoon.
^^ Met stom. Alleen zul je misschien met een 5.1 kaart zitten - dat krijg je nooit heel makkelijk doorgestuurd als je TV alleen maar stereo ondersteunt. je moet in wondows namelijk kiezen voor je speaker-setup. Makkelijkste is dan om gewoon de twee voorspeakers te pakken en daar die splitter op te zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo? Als je je line out gebruikt, gaan de "normale" out dan uit ofzo?

Voor de duidelijkheid, heb een Asus A7N8X Deluxe (rev. 2), met Soundstorm Audio.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt zoiets???:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/180.jpg

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=142

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:10
helemaal, alleen is die van mij niet zo mooi goud:)

Verwijderd

Topicstarter
jopie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:14:
helemaal, alleen is die van mij niet zo mooi goud:)
Wil geen reclame voor die winkel maken , maar volgens mij zijn zij erg goedkoop. Slechts 1 eurotje voor een verguld verloopje.
Pagina: 1