Toon posts:

Totale kopie HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schijf (maxtor 160 Gig) geeft al geruime tijd harde tikken. Dit was een reden voor mij om een nieuwe te kopen (maxtor 250 gig).

Nu heb ik met drive image 7 een complete kopie gemaakt van de 160 -> 250 (wel in windows)

Alle bestanden zijn dus keurig overgezet. Je zou nu verwachten dat ik vrolijk verder kan op deze nieuwe schijf. Niks is minder waar. Zelfs na alle schijven (behalve de nieuwe) te hebben ontkoppeld, jumper goed gezet en bios juist ingesteld geeft hij aan bij het opstarten: Press any key to restart

Je zou toch mogen verwachten dat als alles is overgezet, je vrolijk door moet kunnen op de andere schijf zonder al te veel problemen. Iemand suggesties?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
probeer eens ghost :) je moet dan wel een complete disk tot disk doen :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het probleem zit hem er in dat de MBR niet meegekopieerd wordt door drive image, en die heeft ie nou juist nodig om op te starten :P

Als je toegang hebt tot linux zou ik die eventjes met dd kopieren, ben je zo klaar :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:42:
Het probleem zit hem er in dat de MBR niet meegekopieerd wordt door drive image, en die heeft ie nou juist nodig om op te starten :P

Als je toegang hebt tot linux zou ik die eventjes met dd kopieren, ben je zo klaar :)
Ik heb helaas geen linux, (ok Master Boot Record) en waar staat dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 21:07 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
even booten vanaf windows cd, dan kiezen voor repair, en vervolgens kiezen voor het recovery console, dan typ je 'fixboot' en de mbr is weer terug

Verwijderd

Je kan even een Knoppix cd downloaden en dan met dd werken. Knoppix stop je gewoon in je cdrom drive, en dan start je de computer op. vervolgens open je een commandovenster, een terminal. Daarin tik je 'man dd'.

Man staat voor manual, en geeft informatie over hoe je dd kunt gebruiken. Hier vind je alle info die je nodig hebt.

Of gewoon doen wat plakbandrol zegt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
plakbandrol schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:11:
even booten vanaf windows cd, dan kiezen voor repair, en vervolgens kiezen voor het recovery console, dan typ je 'fixboot' en de mbr is weer terug
Helaas, hij denk dat windows op c: staat, als ik vervolgens fixboor intyp in de recovery zegt hij dat hij geen systeembestand kan vinden en het dus niet kan uitvoeren.
Kan het zijn dat drive image toch een boel (verborgen) bestanden niet heeft meegekopieerd binnen windows?

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03 19:58
is het niet : fixmbr ?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;314058

[ Voor 3% gewijzigd door wc2wc op 09-11-2005 22:24 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 01:34

ThaHandy

Discovery Channel

DOS Ghost gebruiken icm een win98 bootflop, dan de optie disk to disk. dit heb ik al een paar keer gedaan en gaat altijd goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 09-11-2005 22:27 ]

Pagina: 1