Toon posts:

"Koppel niet los"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een iPod en hij werkte in het begin perfect. Nu is het zo dat als ik de iPod aansluit, keurig wordt aangegeven dat er een schijf bij is gekomen in Windows 'XP met de naam van de iPod. Ik kan hier ook gewoon bestandjes opzetten.

Op de iPod blijft echter continu staan: "Koppel niet los" en ook de herkenning van de iPod in iTunes gaat mis. iTunes wil de iPod maar niet weergeven. Ik vermoed dat de tekst op het beeldscherm van de iPod te maken heeft met het niet herkennen in iTunes, maar dit weet ik niet zeker.

Iemand met hetzelfde probleem en/of oplossing?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb het zelf ook weleens. Meestal kun je hem wel loskoppelen op de gewone XP manier. Echte oplossing heb ik niet. Soms als ie in de houder zit dan ziet XP um niet en soms wel.. tis niet echt duidelijk :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ik gebruik het op mijn mac, en het werkt feiloos. De melding 'koppel niet los' wordt inderdaad op mijn iPod weergegeven als de ipod gemount is in iTunes. Zodra ik de iPod unmount/media verwijder (in OSX of iTunes) dan verdwijnt de melding op de iPod.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 19:37 ]

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02
Je kunt de iPod inderdaad onder XP unmounten in Deze Computer (rechtermuis -> uitwerpen) en in iTunes. Dat iTunes je iPod niet weergeeft kan te maken hebben met het feit dat er andere gebruikers gebruik maken van de iTunes/iPod software zodat iTunes de iPod niet weergeeft. Het afmelden van de andere gebruikers is een oplossing, jezelf even daarna af- en weer aanmelden helpt vaak helemaal goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het afmelden van andere gebruikers helpt inderdaad. Valt iTunes dan niet zo in te stellen dat er maar een enkele gebruiker gebruik maakt van de iPod? Ik vind het wel een beetje jammer dat iedereen afgemeld moet worden als ik nummers op m'n iPod wil zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:12:
Ik heb sindskort een iPod en hij werkte in het begin perfect. Nu is het zo dat als ik de iPod aansluit, keurig wordt aangegeven dat er een schijf bij is gekomen in Windows 'XP met de naam van de iPod. Ik kan hier ook gewoon bestandjes opzetten.

Op de iPod blijft echter continu staan: "Koppel niet los" en ook de herkenning van de iPod in iTunes gaat mis. iTunes wil de iPod maar niet weergeven. Ik vermoed dat de tekst op het beeldscherm van de iPod te maken heeft met het niet herkennen in iTunes, maar dit weet ik niet zeker.

Iemand met hetzelfde probleem en/of oplossing?
Ook een keer gehad. Gewoon losgekoppelt, gereset (menu + middelste knop een paar seconden inhouden) en weer aan de pc gehangen. Werkte toen wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:12:
...Op de iPod blijft echter continu staan: "Koppel niet los" en ook de herkenning van de iPod in iTunes gaat mis. iTunes wil de iPod maar niet weergeven. Ik vermoed dat de tekst op het beeldscherm van de iPod te maken heeft met het niet herkennen in iTunes, maar dit weet ik niet zeker....
Dat je deze tekst ziet staan is volstrekt normaal voor een iPod die connected/gemount is en heeft niets te maken met het wel of niet zichtbaar zijn in iTunes. Op de momenten dat je hem niet kan zien in iTunes, zie je hem dan wel onder 'Deze Computer'?
Ik heb wel eens een vreemd probleem gezien bij laptops (bij 2 collega's waargenomen) die een netwerk mount hadden als drive Z:. Op de een of andere manier kon windows er niet goed mee omgaan als de iPod (het was een mini) werd aangesloten. Hij was wel connected, maar hij verscheen niet onder 'deze computer'. Op de een of andere manier werd er geen driveletter geassigned. Toen de netwerk mount werd gerenamed van Z: naar H: werkte het wel en werd de iPod drive I:
Misschien heb jij dit probleem ook?

edit:
ik lees net dat je gebruikers af hebt gemeld... :)
Poekoek schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:26:
Je kunt de iPod inderdaad onder XP unmounten in Deze Computer (rechtermuis -> uitwerpen) en in iTunes. Dat iTunes je iPod niet weergeeft kan te maken hebben met het feit dat er andere gebruikers gebruik maken van de iTunes/iPod software zodat iTunes de iPod niet weergeeft. Het afmelden van de andere gebruikers is een oplossing, jezelf even daarna af- en weer aanmelden helpt vaak helemaal goed.
Of in de system tray op het groene pijltje (safely remove hardware) en dan de iPod unmounten... Unmounten via deze computer heeft bij mij nog wel eens problemen opgeleverd terwijl de system tray manier altijd werkte...

Dat je de tekst 'koppel niet los' op de iPod ziet is overigens volstrekt normaal en heeft niets te maken

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zie hem wel bij deze computer staan, alleen niet bij iTunes. Ik geloof dat het inderdaad te maken heeft met het aangemeld zijn van meerdere gebruikers in Windows. Maar er zou toch een oplossing voor moeten zijn lijkt me?
Pagina: 1