Lijst laten maken voor grootformaat foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik ben vaak met digital Art bezig en fotografie, en wil graag een lijst om 1 van mijn posters maken+glasplaat.
Het is geen standaard formaat dus moeilijk te vinden.

Het gaat om de maat:
lengte: 200cm
breedte: 75cm
:P

Ik hoorde dat je bij Expo een lijst kan laten samenstellen. Maarja of daar dan ook een glasplaat voor zit dat is de vraag.
Heeft iemand idee waar ik nog meer terecht kan voor een lijsten service?
Op Google kon ik niet echt veel vinden. :'(

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159694

je kan er ook zelf een knutsellen, zal je veel geld schelen en je hebt er meteen eentje op maat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
maar ik hoor dat een glasplaat op maat laten snijden ook veel geld kost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok daar dacht ik even niet aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91555

LijstIn op de Vriessestraat, aan de kant van de viskraam op de brug, te Dordrecht kan je ze op maat laten maken. Ik moet wel zeggen, ze zijn prijzig, maar ze doen wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij veel bedrijven kun je toch het e.a. laten inlijsten? Ik kan me herinneren dat in m'n vorige woonplaats twee schilderwinkels ook een lijstenservice hadden. De expo doet het inderdaad ook.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
hmm, dordrecht is een beetje ver voor mij woon namelijk in haarlem, maar ieder geval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117412

Ik zag laatst bij de locale Hornbach (Utrecht/Nieuwegein) dat ze daar ook glasplaten snijden en lijsten op maat maken. Volgens mij redelijk betaalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 10:04
Glas kan je overigens redelijk eenvoudig snijden met een goedkoop tooltje verkrijgbaar bij de bouwmarkt. Dat hoeft dus niet zo'n probleem te zijn, je kan gewoon een standaardmaat nemen. Informeer ook eens bij schilders/glazenzetters of ze niet wat kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Haarlemmer (8>

Ik zou zeggen loop even bij die knutsel achtige zaak op de gedempte oude gracht naast coffeeshop regine, volgens mij heeft die wel dat soort spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Gedemte oude gracht ken ik wel, gaat ik eens ff checken daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 16:47

Zoefff

❤ 

Het heeft soms ook wel zin om eens bij de IKEA te gaan kijken. Ze hebben daar vaak een hele afdeling met posters, schilderijen, etc. met lijst en al. Het gaat dan niet om de inhoud (die gooi je meteen weg, of bewaar je voor later), maar om de lijst zelf. Vaak erg goedkoop :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Maar of ze die in zo'n afwijkende maat hebben? Waarom gaat TS niet even naar de expo en vraagt het na?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

de grote wanddecoratie dingen van de ikea hebben een lijst die niet voor hergebruik geschikt is (en ook geen glasplaat)

afgelopen maand (oktober) had de expo 20% kortingsactie op (in)lijsten. jammer voor de topicstarter.

de goedkoopste custom made lijst bij de expo kost 150 euro voor een A0 formaat (ong 102 * 82)
dit is met glasplaat en lijmen

zelf iets knutselen kan dus zeker de moeite waard zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door fenrir op 09-11-2005 21:54 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Bij Expo is het zowieso mogelijk, dat heb ik al eens laten doen. Het is wel prijzig, maar dan heb je wel een mooi passende lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ga naar bijv. Ubud, op het eiland Bali, ik heb daar voor slechts een paar euro 2 vette lijsten op maat laten maken. En als je daar toch ben zou ik ook even van het weer e.d. genieten. 8)

sorry..... :X

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 17:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zoefff schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:08:
Het heeft soms ook wel zin om eens bij de IKEA te gaan kijken. Ze hebben daar vaak een hele afdeling met posters, schilderijen, etc. met lijst en al. Het gaat dan niet om de inhoud (die gooi je meteen weg, of bewaar je voor later), maar om de lijst zelf. Vaak erg goedkoop :)
Grootste van bijvoorbeeld de Ribba-serie is 100x70, en ook nog eens voorzien van plastic ipv glas (ivm gewicht/veiligheid). :)

Anoniem: 121893

Laatst voor een poster (132x80) lijst laten maken. Eerst informeren bij expo. Was €440 voor de lijst die ik wilde. Toen terug naar huis gegaan. onderweg een speciaalzaak voor inlijsten tegengekomen. Nou ja zal wel duurder zijn. NEE dus, de helft goedkoper!!!!! EXPO is gewoon TE duur. Ga dus naar een ander aub...

Anoniem: 104659

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Tis jammer dat je in Haarlem zit. Heb hier onlangs bij een kleine lijstenmaker in Kerkdriel een lijst maken maken van ca. 90x160 met ontspiegeld glas voor € 65.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• quicksilvernet
heej tnx demon dat zijn veel resultaten :9

[ Voor 5% gewijzigd door quicksilvernet op 10-11-2005 13:25 ]

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 12:57
Wij hebben zelf een posterding gekocht bij de Expo en daar ook een lijst bij laten maken. Daar zit de glasplaat al bij. Je kunt ook gewoon jouw poster meenemen naar de expo en daar kijken welke kleuren passepartout en lijst erbij passen. Dan maken ze het voor je op maat. En daar zit als het goed is ook de glasplaat bij. Zou anders een beetje stom zijn als die er niet bij zat. :)

Het duurt wel even voor de lijst gemaakt is hoor. Als de foto heel groot is, dan moet hij op de achterwand worden vastgeplakt. En dan zit er ook nog een prijsverschil in wat de achterwand is. Als de poster erg groot is (daniel heeft een op kantoor van een of ander rots ergens in amerika, ook van de Expo), dan moet kan hij niet meer op van dat goedkopere spul worden geplakt. Volgens mij heet het triplex. Iig dat samengeperste spul en dan moet het weer op iets anders worden geplakt. :)

Maar je kunt het altijd in de winkel vragen. Ik hoop dat je wat aan de info hebt.

\o/

Pagina: 1