[ADSL] Planet advanced snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-02 17:13
Wij hebben hier in ons studenten huis adsl-advanced, aldus daar kwam ik laatst achter want woon er nog niet zo lang, maar het feit is dat het niet de snelheid geeft die het zou moeten geven, namelijk maar rond de 130 kb/s en de upload is iets van ~40 kb/s. Volgens de check op internet zitten we ong. 640 meter van de centrale vandaan dus dat lijkt me ook niet het probleem. Internet functioneert overigens goed. De speedtouch modem zit vast aan een Sitecom router dc-200 en die weer aan een switch die de connecties verdeelt over heel het huis. De snelheid is overigens gemeten wanneer ik alleen gebruik maar van internet, dus andere mensen gebruikten geen bandbreedte. Iemand die hier iets van weet?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Meer info aub..

Welk adsl-modem? Wat voor snelheid staat in dat modem? Hoe is de bekabeling van isra naar splitter, van splitter naar modem? ISDN of Analoog? Vraag ook na of het altijd al die snelheid is geweest of dat er eerder wel sneller gedownload kon worden.

[ Voor 27% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-11-2005 19:04 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• hmr
Adsl-speedtouch volgens mij het eerste model. Hoe kan ik de snelheid in het modem controleren? Het is Analoog en de snelheid wist men me niet te vertellen want ik ben de eerste in huis die er frequent gebruik van maak, tenminste downloaden en dat soort dingen en iemand die er een "beetje" verstand van heeft , niet veel dus :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
De snelheid kan je o.a. bekijken in de webinterface. De webinterface kan je bereiken door in je browser 10.0.0.138 in te tikken.

Je kan het overigens ook een keer proberen zonder de router en die switch er tussen weg...

• hmr
kan niet in die web interface komen.. niet via dat adres. En zonder switch maakt niets uit, zonder router krijg ik geen internet

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
hmr schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:49:
kan niet in die web interface komen.. niet via dat adres. En zonder switch maakt niets uit, zonder router krijg ik geen internet
Heb je dan wel de modem direkt aan de pc hangen als je dat doet? En zo ja download anders een programma zoals Look@lan om het ip adres te achterhalen.

Lijkt hij trouwens op deze? en dan met een simpel sticktertje voor op met home?
Afbeeldingslocatie: http://www.lupa.cz/download/home.jpg

• hmr
dat is hem idd, tussen de modem en de pc zit de router

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Pagina: 1