![]() | Ik heb vandaag 2 Microsoft Fingerprint Readers binnen gekregen van bol.com. Deze heb ik (stom stom Nu ging het mij er voornamelijk om dat ik makkelijk kon inloggen in Windows en MSN. En guess what: Nét die 2 dingen ondersteunt de software niet Ik zit op een Windows domein (heb thuis een server enzo) en de (bijgeleverde) software (van digitalpersona) ondersteunt dus alleen het inloggen op een XP Home station (of XP Pro als je niet op een domein zit). Tevens wordt het inloggen van MSN niet ondersteund. |
Ik begrijp wel hoe dat komt (van MSN), want dat zit in de manier van werken van die software. Nu kan ik daar nog mee leven, maar ik wil, potdikkeme, inloggen op mijn PC met dat ding. Scheelt me gewoon vaak een wachtwoord typen. Nu begrijp ik ook wel, wat MS zegt, dat zo'n fingerprint reader niet echt "secure" is:
Maar nu gaat het mij er om dat ik het in een huist-tuin-keuken situatie wil gebruiken voor mij en mijn dinnetje (vandaar de 2e reader) om op onze PC's in te loggen en om eventueel "bezoek" bij ons thuis gewoon simpel buiten te houden. Die gaan heus niet aan 't knutselen om die fingerprint-reader te spoofen (als ze uberhaupt al in de buurt van mijn PC durven te komenMicrosoft: "The biometric (fingerprint reader) feature in this device is not a security feature and is intended to be used for convenience only. It should not be used to access corporate networks or protect sensitive data, such as financial information. Instead, you should protect your sensitive data with another method, such as a strong password that you either memorize or store in a physically secure place."
Weet iemand toevallig alternatieve software die het inloggen op een PC (inc. inloggen op een domein dus) wel ondersteunt? Liefst freeware uiteraard, maar als iemand een werkende demo weet te vinden die ik in ieder geval even kan proberen of de functionaliteit er in zit die ik zoek, wil ik er ook best voor betalen.
Ik heb, uiteraard, zelf al wat gezocht. Ik kom wel veel SDK's tegen (Software Developer Kits) en als devver zijnde zou ik natuurlijk zelf wat kunnen devven. Maar daar heb ik de tijd momenteel niet voor en de zin niet in. 't Kreng moet gewoon doen wat ik wil, en snel
Op digitalpersona.com kan ik geen downloads vinden (behalve "upgrades" die niet werken zonder de vorige versies) en na wat Googlen en GoT-ten kon ik niet veel zinnigs vinden wat de functionaliteit biedt die ik zoek én wat werkt met de MS Fingerprint reader.
Overigens had ik van te voren wel even wat gekeken bij MS, en ontdekte daar o.a. deze link waaruit ik (verkeerd) concludeerde dat het wél kon:
Daar wordt namelijk niets gezegd over inloggen op een domein en ik, lullo die ik ben, las dat wel zo. Ook hier las ik dat zo:The Microsoft Fingerprint Reader does allow you to logon to your machine, even if you're using the Windows Classic Logon screen like me.
Helaas bleek uit de helpfile, na ontvangen van de producten dus en het installeren van de software, het volgende:Now you can log on to your PC and your favorite Web sites with the touch of your finger, without having to remember all those passwords—simply place your finger on the receiver whenever a password or username is required.
Uhm, nogmaals mijn vraag dus: Iemand een idee voor alternatieve (liefst gratis/trial) software die dit wel biedt? Of moet ik aan het devven slaan?NOTE
If your computer is a member of domain, you will need to use your password to log on to your Windows user account; however, you can still use your fingerprint to log on to the websites and programs for which you have created fingerprint logons.
Dank u
[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 17-03-2006 15:53 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij