Toon posts:

[AV-Receiver Aansluiting]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht met de zoekfunctie, maar men specifieke vraag niet gevonden, namelijk:

Ik ben aan het proberen om mijn PC voor gaming analoog aan te sluiten op men receiver (Yamaha RX-V357)

Mijn probleem echter, is dat bij de analoge aansluiting mijn subwoofersignaal ultrazwakjes is, of zelfs er helemaal niet is. Ik heb men onboard ALC850 chipset aangesloten met minijack naar RCA plugs, die normaal gezien allemaal goed werken... Heb je voor die subwoofer een speciaal kabeltje nodig ofzo?

Greetz
Durin

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 07:01
Je hebt je instellingen van je geluidskaart wel goed staan? Dus wel aangegeven dat je ook echt een subwoofer hebt?
Het kan ook nog aan je receiver liggen. Ook daar zou je instellingen moeten kunnen wijzigen voor je 6 kanaals analoge ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Op de pc staat hij wel deglijk op 5.1 surround; en ik denk niet dat ik instellingen kan veranderen van de analoge input

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zet hem eens op stereo dan... Misschien dat de lage tonen nu uit het stereobeeld gefilterd zijn, en dus niet doorgestuurd worden naar de receiver...

Verwijderd

Topicstarter
mja tis voor te gamen eh, dus 5.1, de dingen die ik test hebben allemaal een 5.1 sound rendering, ik snap niet goed waarom ik het dan op stereo zou moeten zetten :7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 21:10 ]

Verwijderd

Je hebt dus alle 6 de kanalen op de 5.1 analoge input op de versterker aangesloten?

In dat geval, werkt je center wel normaal? dat wil nog weleens omgedraaid worden.

Verwijderd

Topicstarter
ja dacht ik eerst ook, maar center werkt zoals het moet...

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 19:46
het komt vaak voor dat je LFE-kanaal niet goed doorgestuurd wordt bij een reciever, meestal moet je ff in de instellingen van je geluidskaart klooien.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Topicstarter
mja das zo een realtek ac97 alc850 chipset, daar valt ni veel aan te prutsen :P kwas al aant denken dat het daar waarschijnlijk aan zou liggen... zijn er misschien software-oplossingen om dat kanaal te boosten?

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die dit probleem ook heeft?
Pagina: 1