[SBS2003] Server kwijt op werkstations, en andersom*

Pagina: 1
Acties:

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Hallo,

Als ik mijn netwerk kijk en dan me domein open zie op de server helemaal geen pc`s staan, ook die van hem zelf niet. Ook op de werkstations staat de server er niet tussen en de rest van de werkstations wel. Nou dacht ik, misschien staat de server niet meer goed op het domein, maar dat is ook allemaal prima.

Wel zag ik, dat bij netwerk en dan op Microsoft Terminal Services dat daar een pc staat die ik niet ken. Hij is genaamd: \\tsclient.

De werkstations kunnen wel aanmelden, op dat domein. En ze kunnen als ze \\server\ klikken wel op de gedeelde mappen van de server komen.

Het kan natuurlijk wel met die Terminal Service te maken hebben, heb daar wel laatst aangezeten, maar hoe krijg ik dit dan terug als dit het is?

WIe kan me hiermee helpen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) Terminal Services heeft daar niks mee te maken.
2) Controleer je Browse Master instellingen maar eens.
3) \\tsclient heeft ook niks met jouw probleem te maken. Da's een standaard aanwezig "netwerkomgeving" voor Terminal Services clients met drive redirection aan.
4) Koop eens een goed boek en lees eens wat meer over Windows Servers en hoe je ze beheert ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheChris
Okee maar het is opeens ontstaan, maar hoe controleer ik me Browse Master instellingen?

De server zelf is Small Business Server 2003

[ Voor 22% gewijzigd door TheChris op 09-11-2005 23:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, verder zal je wat meer informatie moeten geven over je omgeving (wat voor PCs (welk OS), hoeveel subnets), wat er veranderd is sinds je dit probleem hebt, en dergelijke :)

• TheChris
Is misschien wel een goed idee.

We hebben hier op kantoor een klein met een aantal werkstations met Windows XP Service Pack 2.

Hier op kantoor 1 server met Windows SBS 2003, als domein server voor 1 domein. De server dient als data server, en printserver, en mail server.

In de netwerk omgeving van de server zie ik geen enkele computer staan terwijl voorheen alle client pc`s zag plus de server.

In de netwerk omgeving van de client pc`s zie ik wel alle andere pc`s staan behalve de server. Maar als ik in de browser \\server\ zie ik wel alle gedeelde mappen op de server.

Wat ik veranderd heb weet ik niet exact meer ( ja ik weet het beetje dom ) maar dat heeft te maken gehad met dat ik remote control op afstand van windows ben gaan gebruiken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Remote Control? Je bedoelt remote desktop of iets dergelijks? :)
Ben je aan de slag geweest met de registry? Heb je toevallig een nieuwe GPO (setting) aan/uit gezet?
Heb je misschien een ander subnet mask toegekend aan je netwerk?

Wat zegt je eventlog op je server?

• TheChris
Me event log op me server zegd helemaal niets, althans daarover, en ja het kan idd wel zijn dat ik met de GPO gewerkt hebt, weet u zo dan welke GPO verkeert staat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh..

Tis jouw server toch?
Of vergeet je altijd wat je zelf verandert?
Documenteren heet dat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheChris
Daar heb je eigenlijk best gelijk in, maar we hebben een klein bedrijfje, en de bedrijfsmatige dingen zijn voor mij belangrijker, maar het kost gewoon te veel om een knappe systeembeheerder in dienst te nemen, en nu hebben we dit probleem, en ik wou het zelf gaan oplossen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah als je zelf helemaal geen idee hebt wat je gedaan heb is het feitelijk onmogelijk om te gaan vertellen wat je misprutst hebt en wordt het puur gok werk :)

Heb je nog wel *enig* idee in welke GPO je hebt zitten klooien? :)

• TheChris
Laat ik het anders vragen, zou dit mogelijk zijn in een GPO?

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt ergens een optie die heet iets als 'Hide all computers in networkneighborhood' ofzo, heb je die aangezet? :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:35
TheChris schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:05:
Laat ik het anders vragen, zou dit mogelijk zijn in een GPO?
weet je uberhaupt wat een GPO is :?
Dit lijkt me een ellenlange discussie worden
heb je geen logboek items in je server / workstations staan :?

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 17-11-2005 12:27 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 11:04

Phreak

KTM SuperDuke

Kan het niet zijn dat dat komt door de windows firewall ?

Volgens mij kan je namelijk in netwerkomgeving je pc's op het netwerk niet zien als op de pc's de windows firewall aanstaat.

Blyatifull

• TheChris
Ik heb gerust wel verstand van GPO`s ik heb nu eerst een boek gekocht van server 2003 die ga ik eerst door nemen.
Pagina: 1