Toon posts:

Maxtor 250gb Sata herkent de helft niet..

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Probleem... Vanmiddag nieuwe pc binnegekomen, in elkaar gezet, geen problemen... Wil ik xp gaan installe geeft ie aan dat de schijf maar 125 gb is..(terwijl het dus een 250 is) :? Gwoon doorgegaan en daarna in XP gekeken bij systeem info en jawel, hetzelfde probleem. Weer ziet ie de schijf als een 125 gb..

Kan iemand mij helpen??

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Deze al eens doorgelezen? OM FAQ / Beleid

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Aha.. das leuk enzo.. maar kheb ook net een nieuw mobo aangeschaft waar ook geen jumpers op te vinden zijn evenals op de schijf zelf

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij was dit de oplossing:

Maxblast 4 downloaden:
http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=57

Booten vanaf floppy met maxblast erop, en daarmee formateren.

Bij mij werkte het, hoop bij jouw ook,

gr Paul

Verwijderd

als je met je rechter muis knop klkt op deze computer dan naar beheren en dan schijfbeheer
daar zie je dan staan dat er nog +/-125GB niet is toegewezen en hier kun je er dus een nieuwe partitie van maken zodat hij is opgedeeld in twee delen dit kun je dan mergen met bv. Partition Magic

Verwijderd

Topicstarter
tnx.. ik heb voorlopig wat te doen om te gaan probere _/-\o_

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:17:
Probleem... Vanmiddag nieuwe pc binnegekomen, in elkaar gezet, geen problemen... Wil ik xp gaan installe geeft ie aan dat de schijf maar 125 gb is..(terwijl het dus een 250 is) :? Gwoon doorgegaan en daarna in XP gekeken bij systeem info en jawel, hetzelfde probleem. Weer ziet ie de schijf als een 125 gb..

Kan iemand mij helpen??
Lees de FAQ, dit is de 128GB beperking van XP zonder service-pack óf een bios problem.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb hetzelfde probleem met een Maxtor 160Gb schijf.

In m'n oude pc zag m'n bios + XP maar 127Gb
en in m'n nieuwe pc ziet m'n bios +XP nog steeds 127Gb

maxblast diskette hielp toen ook niet.

Heb nu Asus A8N-SLI mobo met laatste biosversie en die ziet ook nog steeds maar 127Gb.
M'n SATA 300Gb wordt wel goed herkend.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

@kneppah

zie mijn vorige reply

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou ook voor de zekerheid even kijken bij configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> opslag :)
Daar staat de schijf waarschijnlijk gewoon goed tussen. Kwestie van partities indelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:23:
Aha.. das leuk enzo.. maar kheb ook net een nieuw mobo aangeschaft waar ook geen jumpers op te vinden zijn evenals op de schijf zelf
Aan jouw reactie is te zien dat je de OM FAQ / Beleid niet helemaal hebt doorgelezen.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

@kneppah

zie mijn vorige reply
Als de bios al de juiste grootte niet ziet, kun je in windows al helemaal niks beginnen.

Heb allerlei tooltjes in XP en ook oa. partition magic geprobeerd om de schijf goed te configureren maar niets hielp. Maxblast diskettes gedraaid enz.

Heb die schijf nu al bijna 3 jaar en ben er al 3 jaar mee aant klooien, eerst in de oude pc en nu ook weer in m'n nieuwe. heb t nu onderhand wel opgegeven en ga em binnenkort vervangen voor een 2e SATA 300GB HD.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord staat gewoon in de FAQ van dit subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.