Welke bekabeling heeft meer voordelen? Tulip of scart? Welke bekabeling heeft de snelste overdracht? Welke bekabeling is het minste storingsgevoelig? Kortom welke bekabeling zouden jullie kiezen? Ik heb op google en dit forum gezocht. Het antwoord kon ik niet vinden.
Tussen Tulp en scart zit eigenlijk niet veel verschil, je kan namelijk ook een kabel maken met aan de ene kant tulp en aan de andere kant scart, zonder dat je extra converters hoeft te gebruiken...
Waar wil je het voor gaan gebruiken?
Voordeel van Scart is, is dat je alles al in 1 kabel hebt zitten.
- Video in
- Video uit
- Audio in (stereo)
- Audio uit (stereo)
Ikzelf gebruik altijd scart, maar dat is voor bijvoorbeeld te dvd-speler naar de tv. Als je het over lange afstanden wilt gebruiken kan zo'n kabel behoorlijk in de kosten lopen. Tulp kabels zijn relatief goedkoper, het enigste verschil is (voor zover ik weet) dat je dan dus 3 kabels hebt (1 video en 2 audio).
- Video in
- Video uit
- Audio in (stereo)
- Audio uit (stereo)
Ikzelf gebruik altijd scart, maar dat is voor bijvoorbeeld te dvd-speler naar de tv. Als je het over lange afstanden wilt gebruiken kan zo'n kabel behoorlijk in de kosten lopen. Tulp kabels zijn relatief goedkoper, het enigste verschil is (voor zover ik weet) dat je dan dus 3 kabels hebt (1 video en 2 audio).
[ Voor 49% gewijzigd door Mishmash op 09-11-2005 18:21 ]
Anoniem: 107568 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:17:
Welke bekabeling heeft de snelste overdracht?
Wat wil je op elkaar aansluiten als ik vragen mag?
ach...in een volgend leven lach je er om!
Als je zelf soldeert hoeft het helemaal niet zoveel duurder te zijn, alleen de stekkers zelf zijn miss duurderMishmash schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:19:
Tussen Tulp en scart zit eigenlijk niet veel verschil, je kan namelijk ook een kabel maken met aan de ene kant tulp en aan de andere kant scart, zonder dat je extra converters hoeft te gebruiken...
- Video in
- Video uit
- Audio in (stereo)
- Audio uit (stereo)
Inderdaad, wat wil je aan elkaar koppelen? Want als je een RGB signaal wilt transporteren dan is alleen de scart een optie. Tulp is inderdaad een goedkoperen optie.
Qua qualiteit maakt het weinig uit...
Verder heeft scart bij mij altijd de voorkeur.
Qua qualiteit maakt het weinig uit...
Verder heeft scart bij mij altijd de voorkeur.
Anoniem: 105758
bij mij heeft s-video de voorkeur, geen id of dit uit maakt. maar die aansluiting gebruik ik meestal.
RGB-signaal is in kwaliteit wel beter. Dus als het om een verbinding van DVD / Video / whatever naar TV gaat, dan zou ik gewoon scart gebruiken.
Gaat om een s-video uitgang die bij een tv / dvd / whatever naar binnen moet gaan maakt het niet uit of je en nu via de scart als s-video aansluit, of direct via tulp.
Misschien is het makkelijk als je vertelt waar het precies over gaat, dan kan iedereen wat beter meedenken
Gaat om een s-video uitgang die bij een tv / dvd / whatever naar binnen moet gaan maakt het niet uit of je en nu via de scart als s-video aansluit, of direct via tulp.
Misschien is het makkelijk als je vertelt waar het precies over gaat, dan kan iedereen wat beter meedenken
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Er is niets zinnigs over te zeggen zonder dat je weet waarvoor/welke kwaliteit gewenst is.
Scart KAN beter zijn dan tulp (ervanuitgaand dat je t over video hebt). Scart kan RGB apart vervoeren. Een composiet tulp signaaltje is slechts 1 snoertje voor alle data.
Echter, een scartkabel kan ook prima een composiet signaal transporteren, dus dan maakt het niets meer uit. Daarnaast ondersteunt niet elke apparatuur RGB, of, zoals bij veel TV's, slechts op een beperkt aantal scart connectoren.
Tulp is weer makkelijker uit te wisselen met je stereoapparatuur enz.
Tulp KAN ook weer beter zijn dan scart, itt composite kun je ook component video (heb je wel meerdere pluggen nodig) vervoeren, zoals bv bij DVDspelers soms (icm beamer/plasma/whatever).
Tenslotte: een goeie composiet tulpkabel geeft, ondanks het wat beperktere signaal, een beter beeld dan een elcheapo scartkabel.
Scart KAN beter zijn dan tulp (ervanuitgaand dat je t over video hebt). Scart kan RGB apart vervoeren. Een composiet tulp signaaltje is slechts 1 snoertje voor alle data.
Echter, een scartkabel kan ook prima een composiet signaal transporteren, dus dan maakt het niets meer uit. Daarnaast ondersteunt niet elke apparatuur RGB, of, zoals bij veel TV's, slechts op een beperkt aantal scart connectoren.
Tulp is weer makkelijker uit te wisselen met je stereoapparatuur enz.
Tulp KAN ook weer beter zijn dan scart, itt composite kun je ook component video (heb je wel meerdere pluggen nodig) vervoeren, zoals bv bij DVDspelers soms (icm beamer/plasma/whatever).
Tenslotte: een goeie composiet tulpkabel geeft, ondanks het wat beperktere signaal, een beter beeld dan een elcheapo scartkabel.
Pagina: 1