5 kanaals stereo met winamp

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:06
He mensen,

Heb net even (hier en op winamp.com) lopen searchen maar kom eigenlijk niet bij het antwoord wat ik zoek (of misschien heb ik na een dag lang studeren wel ergens overheen gekeken...)

Wat me nou echt leuk lijkt is als het mogelijk is om met winamp over je spdif uitgang 5 kanaals stero uit te sturen.

Heb hier de volgende opstelling:

SB Audigy
Pioneer VSX-D710S

Via digitale uitgang aangsloten.

Alles werkt altijd perfect zoals DTS wat bij powerdvd netjes met film meegestuurd wordt e.d.

Nu zou ik alleen graag als ik muziek luister via winamp gewoon over 5 kanalen stereo willen luisteren.

Ik heb er over zitten nadenken en heb eigenlijk geen idee of dit mogelijk is.

Misschien heeft hier iemand een oplossing voor.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:46

tozzke

aka tozzert

je zegt het zelf al... "stereo"

winamp stuurt dus een stereosignaal uit. Je versterker kun je misschien een trucje laten doen zodat hij het over alle speakers stuurt.. maar winamp afaik niet

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

DPI-II knopje ikdrukken, of een van de andere stereo "opleukers" :r

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik soortgelijk probleem eerder met mijn Audigy NX en de nieuwe Winamp 5.1, wat inmiddels is opgelost door weer een oudere versie te namen.

anywayz, bij mijn audigy software (icoontje in de taakbalk - EAX console gedeelte) kan je bij CMSS (heet zo dacht ik) een stereo signaal van bv een MP3 laten omgooien naar een stereo voor/achter kanaal en een mixed front-kanaal (stereo-surround heet dat in dat scherm), waarschijnlijk dus wat jij bedoelt. Je moet dan wel CMSS 3d aan hebben staan.

edit: in tegenstelling tot "opleukertjes" is dit een standaard instelling, geen extra meut op je PC :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 09-11-2005 18:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50

houthakker

Poehé

De SB Audigy heeft geen AC3 encoder, dus kan niet je signaal "opleuken" en dan 5.1 naar je receiver sturen over een digitale aansluiting.
Je hebt 2 opties, je kiest een opleukertje op je receiver, zoals hall, game, jazz, cinema c etc. fp je sluit je receiver analoog aan met 3 stereo cinch naar mini jack (al weet ik niet of dat kan op jouw receiver, bij mij staat er "multi in" bij) op je geluidskaart.

[ Voor 4% gewijzigd door houthakker op 09-11-2005 23:21 ]

Specs

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
zit er op je receiver niet gewoon een optie voor all ch. stereo? mn yamaha heeft het iig wel, dan doet verdubbelt die gewoon het geluid van links voor rechtsvoor naar linksachter en rechtsachter, de centerkanalen zijn dan een mengsel van die 2 ofzo :?, maar klinkt iets voller (van alle kanten :P) dan 'gewoon' stereo... als je dat mooi vindt...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1