Toon posts:

Receptenmap php reken script

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen of zeggen hoe ik dit als een script moet doen
ik moet dus voor me baas een script maken voor in de bakkerij voor onze receptenboek op de computer en ik wil het graag dat het zo werkt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aantal keer het recept: 1
Aantal stuks: 60

1000 gr boter
1000 gr suiker
1000 gr bloem

Totaal gewicht: 3000

en dat hier dan een vakje komt met van

aantal keer het recept [ hier kan je dan invullen hoveel keer }
aantal stuks [ hier kan je dan invullen hoeveel stuks]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

dus dat je in de laatste 2 vakjes in kan vullen hoeveel keer je het recept wilt of stuks kan invullen maar dat hij het dan zelf allemaal gaat uitrekenen hoeveel gr je dan overal voor nodig heb

ik hoop dat jullie het snappen

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
$grboter * $aantal;

:?

En het gebruik van punten en komma's wil nog weleens helpen je probleem duidelijk te maken :/

[ Voor 66% gewijzigd door Wortelsoep op 09-11-2005 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
mzz weet niet ik ben niet heel er in de php kan wel wat dingen veranderen en instaleren en zo en dingetjes toevoegen maar zelf een scriptje maken dus weet ook niet hoe ik dat dan moet gaan gebruiken

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:35

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Dan kan je denk ik beter wat tutorials gaan doornemen op phpfreakz oid, want de modjes zijn hier niet zo blij met scriptrequests. Je kan worden geadviseerd en af en toe worden scriptjes iets aangepast. Maar hele scripts worden niet geleverd

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk toch dat je jezelf eerst wat moet verdiepen in PHP en de mogelijkheden, je zit natuurlijk ook met een eventuele database die je voor al je recepten info nodig hebt. Heb je dat eenmaal draaiend kan je met een vrij simpel form-submit en beetje rekenwerk dit allemaal redelijk eenvoudig bouwen.

Verder mischien proberen een wat betere zinsopbouw (plus hoofdletters, komma's en punten) te maken :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
het is ook maar een vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinergy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:09:
Ik denk toch dat je jezelf eerst wat moet verdiepen in PHP en de mogelijkheden, je zit natuurlijk ook met een eventuele database die je voor al je recepten info nodig hebt. Heb je dat eenmaal draaiend kan je met een vrij simpel form-submit en beetje rekenwerk dit allemaal redelijk eenvoudig bouwen.

Verder mischien proberen een wat betere zinsopbouw (plus hoofdletters, komma's en punten) te maken :)
ben me wel al in het verdiepen weet wel hoe ik een databaseje moet maken en profiles en zo
maar loop me al een beetje uren suf te zoeken :D ps zins opbouw moet je mij niet hebben dat zie ik niet ben dislecties. Owkee zomigen dingen kunnen wel beter maar het zal nooit echt goed uit komen te zien zoals ik het bedoel maar zal me best gaan doen

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:06:
mzz weet niet ik ben niet heel er in de php kan wel wat dingen veranderen en instaleren en zo en dingetjes toevoegen maar zelf een scriptje maken dus weet ook niet hoe ik dat dan moet gaan gebruiken
Sorry, maar dan zit je hier verkeerd. Het is niet de bedoeling dat wij jouw code gaan schrijven, dat mag je zelf doen. Als je zelf al wat hebt maar daarmee vastloopt dan kun je daar een concrete vraag over stellen, maar dit willen we hier liever niet zien. Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests.

Bovendien is het antwoord op de vraag die je stelt vrij simpel. Gewoon wat input velden op de invoerpagina, en een simpel rekensommetje op de pagina die de bewerking uitvoert. Zodra je een paar beginnerstutorials doorgenomen hebt zou je dit prima zelf moeten kunnen oplossen. :)
SandaX schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:08:
Dan kan je denk ik beter wat tutorials gaan doornemen op phpfreakz...
NEE! Sorry, dat schoot eruit. :X PHPFreakz heeft voornamelijk achterhaalde tutorials, zeker wat betreft het beginnen met PHP. register_globals? Nooit van gehoord. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.