snel drivers vinden van heel systeem

Pagina: 1
Acties:

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Besten,

Ik heb hier een compje staan van een jaar of vijf oud. Wil deze met xp pro installen. Er staat nu een wankel systeempje op...
Is er een mogelijkheid dat ik snel alle drivers kan vinden en downen? Of moet ik voor elk apparaat toch weer handmatig op zoek gaan?

Dank voor uw aandacht,

Groet,
Bert

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XP zal op een machine van 5 jaar oud alles (of in ieder geval heel veel) automatisch installeren.

Firmpete on Aerie Peak

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Is het een merkpc? Kijk dan op de website van de fabrikant.
Is het een zelfbouw pc? Elk apparaat apart opzoeken.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zou Everest van Lavalys kunnen proberen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou het eens kunnen proberen met Unknown Device Identifier, maar ik denk dat je toch alles handmatig zult moeten downloaden.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meten is weten..........

Ik heb van de week nog een oude bak geïnstalleerd met Windows 98 en dat verliep op de audidrivers en het netwerkkaartje probleemloos.

Wat heeft dit met hardware te maken? Daarnaast, begroeten groeten en bedanken is des Tweakers eigen dus dat kun je wel achterwege laten in het vervolg

ARME AOW’er

Verwijderd

r00n schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:23:
Je zou het eens kunnen proberen met Unknown Device Identifier, maar ik denk dat je toch alles handmatig zult moeten downloaden.
Ja, alleen laat unkown device identifier gewoon de drivers zien die ooit geinstalleerd zijn. Dus als er ooit een geluidskaart/videokaart is verwisseld dan blijf je die gewoon zien. Zo heb ik nog steeds een geforce 2 en een geforce 4 in die lijst staan, tewijl die er echt niet meer in zitten.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
op driverguide valt ook wel 't één en 't ander te vinden denk ik, maar zoals in de eerste reply al gezegd is zal xp het meeste waarschijnlijk zelf installeren. (misschien een beetje problemen met onboard geluid...)

bij driverguide kun je de toolkit downloaden en die zou je verder moeten kunnen helpen. (zelf nog nooit gedaan...)

[ Voor 22% gewijzigd door c00kie op 10-11-2005 13:25 . Reden: toolkit toegevoegd ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 13:07
Heb die toolkit van driverguide wel eens lang geleden gebruikt. Doet wat jij vraagt, maar je moet er toch wel je kop bijhouden, want alles automatisch kan natuurlijk niet.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1