Ik heb een grandstream ata-486 voor voip. Het bellen gaat i.c.m. voipbuster prima. Ik heb ook de kpnlijn gekoppeld aan de ata486. Nu komt echter het probleem. Wanneer ik gebeld wordt via de vaste lijn krijg ik niet het nummer te zien van de beller terwijl ik zeker weet dat de beller met nummerherkenning belt. Ik heb de ata486 volgens de Tijdhof Technotes geconfigureerd maar dit levert niet het gewenste resultaat. Ook heb ik het abbo nummerweergave van KPN. Het toestel wat op de ata486 is aangesloten is een siemens dect typt Gigaset micro 4010. Kan iemand mij vertellen hoe ik nummerweergave aan de gang krijg?
Vermoed dat toestel pas omschakelt van lijn als hij het belsignaal binnenkrijgt. En laat nummerweergave nu daarvoor doorkomen. Dit zie je ook bij die losse 'lineswitch' apparatuur waar je een POTS (KPN) lijn mee kan combineren met een VoIP aansluiting (POTS).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Heeft het dan zin om zo'n "ouderwetse" nummerherkenner die "vroeger" voor de telefoon aan de kpn-lijn hing en dan doorlusde naar de telefoon er tussen te plaatsen?
Verwijderd
Ja, want die pakt het nummer eruit voordat je Grandstream-ATA486 er iets mee kan doen. Dit is natuurlijk niet een al te nette oplossing (en onhandig wanneer je telefoon heel ergens anders ligt dan bij de nummermelder), maar blijkbaar geeft de Grandsteam-ATA486 geen nummers door, of anders alleen FSK-nummerweergave (maar dat weet ik niet), dat gebruiken de meeste kabelproviders in Nederland. Je moet dan dus wel de nummermelder vóór de Grandsteam plaatsen, maar dat had je waarschijnlijk al door.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 16:03 ]
Ik heb inmiddels een nummerweergave apparaat geplaatst tussen de wcd van kpn en de handytone, maar ik krijg nog steeds geen nummer te zien op mijn siemens micro handset. Het nummerweergave apparaat is van profoon type pci-25. Imand nog een andere, wel werkende oplossing..........
Inmiddels maar een mailtje naar grandstream gestuurd met de vraag of het probleem bekend is en of er in de volgende firmware een fix te verwachten valt. ZOdra ik antwoord heb zal ik deze hiet posten.
ik had hetzelfde probleem met asterisk op mn linux pbx.
Een convertor loste dit probleem idd op.
Een convertor loste dit probleem idd op.
Ik frut, dus ik epibreer
Zoals belooft hierbij de reactie van Grandstream:
That is the drawback and hardware limitation.
The reason is that, a relay switch build inside the box to handle the calls. By default, the box is using VoIP. Although the PSTN line is connected, it is NOT linked to the phone. Once the programmable switch code pressed or there is a incoming PSTN ring, the relay switch then link the phone to the PSTN line. This happens to outgoing or incoming calls respectively.
If your local CLID is sent together with first ring (like in Netherland), the phone has NO WAY to get that signal. But in North America and some other country, the CLID is sent after 1st ring, then it has no issue at all since that relay already switched and connected to the phone.
In current design, before 1st ring, our phone line chip is not hardwired to the PSTN line, so imossible to receive and store the data.[/i]
Er is dus vanuit Grandstream geen oplossing. Maar de geopperde convertor zend die "clip" pas bij de 2e ring mee?
The reason is that, a relay switch build inside the box to handle the calls. By default, the box is using VoIP. Although the PSTN line is connected, it is NOT linked to the phone. Once the programmable switch code pressed or there is a incoming PSTN ring, the relay switch then link the phone to the PSTN line. This happens to outgoing or incoming calls respectively.
If your local CLID is sent together with first ring (like in Netherland), the phone has NO WAY to get that signal. But in North America and some other country, the CLID is sent after 1st ring, then it has no issue at all since that relay already switched and connected to the phone.
In current design, before 1st ring, our phone line chip is not hardwired to the PSTN line, so imossible to receive and store the data.[/i]
Er is dus vanuit Grandstream geen oplossing. Maar de geopperde convertor zend die "clip" pas bij de 2e ring mee?
Verwijderd
Ik neem aan van wel. Direct na de Nederlandse nummerweergave komt de eerste "ring" door, dus die convertor zou anders de tijd niet eens hebben om het nummer goed mee te sturen. Het is bij FSK-nummerweergave ook gebruikelijk dat het tussen de 1e en 2e keer overgaan wordt meegestuurd. (Maar ik kan je niets garanderen, ik ken het kastje niet, behalve dat ik weet waarvoor hij dient.)Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 08:42:
Zoals belooft hierbij de reactie van Grandstream:
Maar kan je telefoon wel FSK-nummerweergave?
Het is een siemens micro 4010 ik ga er vanuit dat deze dat aan kan. In de interface van de grandstream kan je instellen wat het "caller id scheme" moet zijn. Ik ga er vanuit dat je dus het signaal "clip" naar je telefoon hiermee in kunt stellen op dtmf.
Verwijderd
He hallo !, ik had een vraag of je al iets had gevonden om het toch werkend te krijgen 
--
--
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:09:
Het is een siemens micro 4010 ik ga er vanuit dat deze dat aan kan. In de interface van de grandstream kan je instellen wat het "caller id scheme" moet zijn. Ik ga er vanuit dat je dus het signaal "clip" naar je telefoon hiermee in kunt stellen op dtmf.
ik ben ook wel benieuwd
laat je het even weten?
laat je het even weten?
Verwijderd
Ik had bericht gekregen van Grandstream dat er geen mogelijkheid voor was om nummerweergave te krijgen waain tegen de importeer in Nederland beweerd dat dit wel mogelijk is ..
het enige wat ik mijn kan bedenken is gewoon idd een nummer weergave melder voor de Grandstream te plaatsen.
-
wat ik ook hoorde is dat de Grandstream FSK als output heeft wat weer zou beteken (als je telefoon geen FXP maar alleen DTMF ondersteund) dat je een converter nodig heb: (http://www.limacom.nl/ass...verseel/siemensex600.html), dit verhaal weet ik dus niet zeker of dit een oplossing bied.
Mijn vermoeden is dat we de hoop op nummer weergave maar moeten opgaven
het enige wat ik mijn kan bedenken is gewoon idd een nummer weergave melder voor de Grandstream te plaatsen.
-
wat ik ook hoorde is dat de Grandstream FSK als output heeft wat weer zou beteken (als je telefoon geen FXP maar alleen DTMF ondersteund) dat je een converter nodig heb: (http://www.limacom.nl/ass...verseel/siemensex600.html), dit verhaal weet ik dus niet zeker of dit een oplossing bied.
Mijn vermoeden is dat we de hoop op nummer weergave maar moeten opgaven
Verwijderd
hallo,
ik heb ook een ATA486, maar krijg hemniet geconfigureerd via VOIPbuster.
alle threats gelezen...sip.voipbuster, etc...maar geen contact.
Kun je eens exact mailen (zonder password uiteraard) hoe je de configuratie doet?
bedankt,
ik heb ook een ATA486, maar krijg hemniet geconfigureerd via VOIPbuster.
alle threats gelezen...sip.voipbuster, etc...maar geen contact.
Kun je eens exact mailen (zonder password uiteraard) hoe je de configuratie doet?
bedankt,
Inmiddels heb ik het nummerweergaveprobleem opgelost middels een convertor. Ik heb deze van marktplaats. Als je zoekt op EX220 komt hij wel boven. Het betreft een convertor die dmtf omzet naar fsk.
Verwijderd
en deze zet je dan voor of na de grandstream ?, en wat moet je telefoon dan ondersteunen fsk of dmtf?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:29:
Inmiddels heb ik het nummerweergaveprobleem opgelost middels een convertor. Ik heb deze van marktplaats. Als je zoekt op EX220 komt hij wel boven. Het betreft een convertor die dmtf omzet naar fsk.
Pagina: 1