Asus Z92U, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15
Eerst ff een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/zserieasus.jpg

Dit is een budget-laptop van Asus (rond de 750 euro) en heeft een Sempron 3000+ processor. Er zijn versies in omloop met 256 MB en met 512 MB. Verder zit er een (helaas?) SiS chipset in, 802.11g wlan en 40 gig hdd. Wat mij opvalt dat er wel een DVD-brander in zit :o.

Iemand die dit ding heeft en er ervaring ook nog mee heeft? en toevallig in het bezit van een digicam zodat ie wat leuke feauteaux kan maken?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
volgens mij hoef je niet op een lange batterij tijd te rekenen...
wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?

[ Voor 24% gewijzigd door sharkzor op 09-11-2005 18:13 ]

• BHQ
Batterijtijd zal wel meevallen (Sempron Mobile), ik verwacht zeker minstens 2 uur...

Mee doen? sort-of desktop vervanging exclu gaming :)

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Voor plaatjes kun je zoeken op de gehele Z92 reeks, ik heb de Z92G (1.5ghz centrino) ik doe ongeveer 4 uur op mijn batterij, met deze versie doe je ws wat korter maargoed.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb een Z92U-B038H met 512MB ipv 256MB geheugen (was actie van winkel). Omdat de Z92U eik gewoon een A6U is (met ander design, dat wel), heb ik mijn ervaringen gepost in [rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 4[/rml] (en eerdere delen).

Laatst vroeg iemand ook al naar de Z92U en toen heb ik dit geantwoord:
SiHiDa schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:11:
[...]
Ik heb een Z92U (ik heb ook al enkele andere posts geplaatst met betrekking tot de Z92U, misschien wil je die ook eens lezen).

Die graphics moet je inderdaad niet veel van voorstellen. Wat ik een vervelend probleem vind, is dat er niet de mogelijkheid is om je beeld *niet* te stretchen als je een game speelt die slechts op 4:3 resoluties wil. Je kunt je natuurlijk afvragen waarom je een game wilt spelen op integrated graphics, maar ik heb het hier dus over (grafisch) simpele spelletjes als Traffic Giant. Je kunt dus niet de optie selecteren om links en rechts zwarte balken te krijgen.

Ook in 2d-opzicht valt de "kaart" me ietswat tegen. Kleurverlopen in Windows worden over het algemeen slecht weergegeven: niet vloeiend, maar meer in stapjes. Ook zie je in de toolbar van My Computer/Windows Explorer/Internet Explorer vage grijsgroene blokjes. In toolbars van andere applicaties is het overigens goed. Voor het tonen van menuutjes en dergelijke heeft-ie echter niet veel tijd nodig. Ik merk in ieder geval niet dat hij heel lang staat te rekenen om het op je beeldscherm te tonen.

Voor meer info kun je me natuurlijk ook altijd mailen. :)
Batterijduur is ongeveer 2,5 à 3 uur op email/office stand. Zodra je stevig gaat stressen, wordt dat 1,5 à 2 uur.

Als je wilt, kan ik wel wat foto's maken. :)

• BHQ
Oei, het scherm / de videoadapter is dus niet echt top als ik dat zo lees. Tot welke games schat je ongeveer dat ze speelbaar zullen zijn? Houd het bij TuxRacer op of lukt bijv. cStrike source nog net?

Foto's? graag :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb een z92k, deze heeft een geforce 6200, ik kan via de videokaart instellingen wel balken krijgen bij resoluties van 800x600, 1024x768, is er voor de sis adapter echt niets met drivers te regelen?
en tweak tooltjes, als powerstrip enzo?

verder ben ik dik tevreden met deze laptop, alhowel dit wel een duurdere is met wel een hele fijne turion mt30.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Yapser schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:46:
Oei, het scherm / de videoadapter is dus niet echt top als ik dat zo lees. Tot welke games schat je ongeveer dat ze speelbaar zullen zijn? Houd het bij TuxRacer op of lukt bijv. cStrike source nog net?

Foto's? graag :)
Het scherm is volgens mij wel erg goed. Ik heb een DVD bekeken en dat zag er zeer goed uit. Het ligt dus echt aan de IGP. De 3dmark03-score ligt rond de 150, dus ik denk dat je CS: Source op je buik kan schrijven. TuxRacer zal wel lukken. :P

Ik moet ff kijken wanneer ik foto's ga maken, want ik zit op dit moment midden in een verhuizing.
Dnc1n schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:21:
ik heb een z92k, deze heeft een geforce 6200, ik kan via de videokaart instellingen wel balken krijgen bij resoluties van 800x600, 1024x768, is er voor de sis adapter echt niets met drivers te regelen?
en tweak tooltjes, als powerstrip enzo?
Ik heb al van alles geprobeerd, maar geen oplossing: de hele SiS driver doorgespit, verschillende versies geprobeerd, gebeld met ASUS (volgens de engineers was het niet mogelijk), gemaild met iemand die hetzelfde probleem had (en dus ook een SiS Mirage 2 IGP), die ook al iets had geprobeerd met Powerstrip (meer op widescreengamingforum.com).

• Dnc1n
een paar foto's :p

http://members.home.nl/duncan/z92

[ Voor 25% gewijzigd door Dnc1n op 11-11-2005 20:05 ]

• Dnc1n
wat vinden de z92 bezitters eigenlijk van de inkijkhoek van het scherm? is dat echt zo slecht dat ik denk dat het is :/ je ziet best wel duidelijk direct verschillen als je veranderd van kijkpositie, is dat normaal bij dit soort tft schermen? dit heb ik absoluut niet op mijn dell 20,1" scherm

• BHQ
Mwah, ze moeten ergens op bezuinigen he ;)

Maar doorgaans klopt het wel dat de inkijkhoek niet perfect is.

• Dnc1n
Yapser schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:31:
Mwah, ze moeten ergens op bezuinigen he ;)

Maar doorgaans klopt het wel dat de inkijkhoek niet perfect is.
mjah en de reviews die ik kan vinden van de a6 laptops zonder colorshine, wordt het scherm erg goed bevonden, ik vind het tegenvallen eerlijk gezegt, maar misschien ben ik ook wel teveel gewend met mijn tft op bureau, omdat deze absoluut geen inkijkhoek heeft, de asus heeft al een contrastverschil met het scherm iets achterover met onder en boven, en bij een andere stand het contast weer anders is..

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dnc1n schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:37:
[...]
mjah en de reviews die ik kan vinden van de a6 laptops zonder colorshine, wordt het scherm erg goed bevonden, ik vind het tegenvallen eerlijk gezegt, maar misschien ben ik ook wel teveel gewend met mijn tft op bureau, omdat deze absoluut geen inkijkhoek heeft, de asus heeft al een contrastverschil met het scherm iets achterover met onder en boven, en bij een andere stand het contast weer anders is..
[beetje flauw]
Geen inkijkhoek (=0 graden) betekent dat je niets ziet _/-\o_ . Bedoel je dat je (bijna) 180 graden inkijkhoek heb ? :)
[/beetje flauw]
Overigens heb ik veel meer laptops zien met een forse inkijkhoek, in ieder geval erger dan een CRT, en mogelijk - maar daar heb ik geen ervaring mee - ook erger dan een desktop TFT...

• Dnc1n
kdekker schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:07:
[...]

[beetje flauw]
Geen inkijkhoek (=0 graden) betekent dat je niets ziet _/-\o_ . Bedoel je dat je (bijna) 180 graden inkijkhoek heb ? :)
[/beetje flauw]
Overigens heb ik veel meer laptops zien met een forse inkijkhoek, in ieder geval erger dan een CRT, en mogelijk - maar daar heb ik geen ervaring mee - ook erger dan een desktop TFT...
mjah ik beredeneer het een beetje anders (maar klopt idd niet :p ) ik heb bijna 180 graden :p
Pagina: 1