Maxtor shared storage drive

Pagina: 1
Acties:

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-01 10:18
Hallo iedereen.

Zit met een probleem. Ik heb een Maxtor shared storage drive 300GB gekocht die ik wil gebruiken als file server voor DVD's, Divx enz. Nu ben ik er alleen achter gekomen dat er om de 2.33 min een hapering in het beeld komt als ik wat aan het kijken ben... :?
Beeld staat even stil en word later versneld ingehaald. |:(
Ik heb getest of er een verschil is in de overdracht, een 1.36 GB bestand van de drive kopieren en hetzelfde bestand tussen 2 pc's in hetzelfde netwerk.
van pc naar pc = 2.32.6 min
van Nas naar pc = 3.18.3 min
duidelijk strager in ieder geval.
:(
Ik zou graag willen weten of dit een probleem in alleen mijn drive is of dat anderen hier ook last mee hebben.
Dus iedereen die er een heeft ....graag jullie ervaringen. _/-\o_

laterz O-)

• Quarks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08-2024
Dit probleem heb ik ook alleen niet zo frequent, zo nu en dan lijkt de verbinding naar die maxtor compleet weg te vallen. Dit is zeer irritant als je net een film aan het kijken bent. Nog irritanter is het als je iets aan het downloaden bent. Vaak raken dingen dan corrupted waardoor rarren bijvoorbeeld niet meer uit te pakken zijn. Achteraf gezien heb ik er heel veel spijt van dat ik dat kreng gekocht heb.

Waar is hij wel goed voor? nou ik heb gemerkt dat als je hem alleen gebruikt als document server, dan zijn er nooit problemen. Maar echt vertrouwen hierin heb ik niet echt.

Powershot S30

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Wat de lage snelheid betreft: daar hebben meeste NAS devices voor thuis mee te kampen. Vaak halen ze met moeite 5 MB/s. Met 2 pc's met goede netwerkkaarten (Intel, 3Com) kan op 100 Mbit al vaak 10 MB/s gehaald worden.

Dat wegvallen lijkt me echter dat dit niet zou mogen voorkomen. Moet inderdaad wel vervelend zijn i.s.m. streaming media.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
't Is toch sowieso logisch dat die tijden verschillen, lees en schrijfsnelheden zullen daar sowieso niet gelijk liggen.

edit: Kijk even na, als het een Marvell-chipset is die je on-board LAN verschaft, weet ik je zometeen verder te helpen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mizitras op 21-01-2006 13:08 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"