Office deployen middels active directory: best practice

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Ik ben bezig met het deployen van Office XP op het netwerk. Dit gaat opzich goed, ik heb een MSI welke ik middels AD deploy. Dit gebeurt middels een computer policy, dat is handig omdat iedereen office nodig heeft en het inloggen snel is.

Wat is het probleem:
Voor 1 groep users wil ik Outlook configureren. Dit houdt in dat ze op een ander account met Exchange verbinden. De groep heeft namelijk 1 email box. Hoe krijg ik dit nu nog voor elkaar? Office is namelijk al geinstalleerd. Het lijkt mij niet de bedoeling om 2x office over elkaar heen te laten installeren?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan met een prf file, te exporteren met de resourcekit, de boel automatiseren? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Het lijkt me dat zoiets ook wel via een GPO moet kunnen, aangezien office al geinstalleerd is, met administrative templates of zo....

[ Voor 17% gewijzigd door LocalJoost op 10-11-2005 08:42 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• djluc
j00stj3 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:42:
Het lijkt me dat zoiets ook wel via een GPO moet kunnen, aangezien office al geinstalleerd is, met administrative templates of zo....
Dat leek mij dus ook maar ze hebben voor Office blijkbaar iets anders gedacht. Een policy zou erg logisch zijn imo.

@sanfranjake: dan moet ik dat dus per user doen? Dat lijkt me niet echt een mooie manier bij veel gebruikers? Dat heet de profile wizzard als ik je goed begrijp.

Het mooiste zou een configuratiebestand/scriptje zijn wat na het inloggen outlook instelt op een bepaalde user account voor exchange. Dus een bestandje wat je dan bijvoorbeeld met een policy aan een groep kunt hangen.

edit: Misschien is dit wel iets: "OPW\Proflwiz.exe /r Department.ops /q" ik ga het even testen!

damn:
You cannot define an Outlook profile by running the Profile Wizard, adding registry entries, or setting system policies. Instead, you must create or modify an Outlook profile on the Outlook: Customize Default Profile page of the Custom Installation Wizard. These settings are not overwritten by any other method of customizing user options.
Helaas is het dus niet mogelijk om Outlook zo te koppelen.

[ Voor 31% gewijzigd door djluc op 10-11-2005 15:53 . Reden: new info found ]

• djluc
Heeft er niemand ervaring hiermee? Misschien zit ik danook wel in het verkeerde forum? Misschien zitten in Software Algemeen wel meer kenners van Active Directory e.d.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jawel, maar er ontbreekt een beetje wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd.
[search=office mst] of gewoon de productdocumentatie doornemen. Mijn vorige post moet je het laatste zetje daarbij wel kunnen geven :)

Mijn spoorwegfotografie

• djluc
Het probleem is dat niet in de documentatie duidelijk wordt hoe je:
-Office op computer-basis kan installeren EN Outlook aan exchange kan hangen.

Wat ik dus heb geprobeerd is:
-alles op userbasis installeren: traag maar werkt
-alles op computer-basis installeren en daaroverheen op user-basis alleen outlook: Helaas verdwijnen er dan spontaan programma's als Word.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt gewoon nog niet eens de resourcekit geprobeerd ofwel?

Mijn spoorwegfotografie

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Als package engineer geef ik Sanfranjake groot gelijk. Office Resource Kit voor de versie Office die gebruikt wordt downloaden en dan de Outlook bladen (rond de 20) goed invullen. daarnee maak je een mst en die kan je samen met je msi deployen door hem in de AD bij tabblad modifications toe te voegen.

Battle.net tag

• djluc
sanfranjake schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:39:
Je hebt gewoon nog niet eens de resourcekit geprobeerd ofwel?
Jawel, daar heb ik dus die 2 MST bestanden mee gemaakt waarvan 1 met exhange instellingen. Ik begrijp echter niet waarom ik niet 2 mst installaties over elkaar kan laten installeren. Ik heb die MST's dus samen met de MSI in een package geplaats in mijn policy.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Je kan wel 2 mst's uitvoeren.. voeg beide toe op tabblad modifications en het zou meteen moeten werken, maar:

In dit geval wil je 2 packages lijkt me. 1 package met standaard office msi met mst met globale wijzigingen en 1 package met standaard office msi, mst met globale wijzigingen en daaroverheen een mst die outlook configureert.

Echter komt bij mij dan de vraag op, werken jullie met vaste werkplekken?
Zo ja, dan is bovenstaande goed uit te voeren. Hebben jullie flexplekken dan zal het wat lastiger zijn en zal je office met de juiste mst('s) misschien wel userbased moeten uitrollen echter kan de machine daar heel erg vervuild door raken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystery op 16-11-2005 08:27 ]

Battle.net tag

• djluc
We hebben niet helemaal vaste werkplekken. Soms wisselt het wel, sowieso zijn er computers waar meerdere gebruikers op werken. Ik heb een idee:
Ik heb maar 1 groep mensen die met outlook moet werken. Als ik nou gewoon in de standaard computer MST dit instel kunnen zij in elk geval overal werken. Alle gebruikers krijgen dan die exchange login maar dat maakt niet uit omdat ze toch geen rechten op die mailbox hebben. Dat is dan wel niet zo'n nette oplossing maar wel effectief denk ik. Hoe dat dan moet met meerdere groepen zou ik ook nie weten.
Pagina: 1