Toon posts:

[HTPC] Configuratie met oudere onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Nou weet ik genoeg van hardware af om deze klus alleen te doen, maar nou wil ik ook wel is een mooi kastje hebben. En van barebones heb ik nou weer geen verstand!

Ik heb de volgende onderdelen tot mijn beschikking:

Processoren
Pentium 4 1,7 Ghz 400Mhz FSB
Pentium 4 1,8 Ghz 400Mhz FSB
Geheugen
2 reepjes 256MB DDR PC2100, niet bruikbaar als dual channel
2 reepjes 168 pins 256MB SDRAM 133Mhz
Videokaarten
Geforce FX5200
Radeon 9600
Hardeschijven
40GB IDE 7200Rpm
80GB IDE 7200Rpm

Ik heb zelf nog een mATX mobo liggen, maar die kan alleen SDRAM slikken. DVD speler e.d. heb ik wel liggen

Wat is volgens jullie de beste configuratie voor een goede HTPC, en welke barebone past hier bij, en welke tv-kaart raden jullie daarbij aan.

Mijn budget, tsja, ik wil er niet teveel aan besteden, want ik heb het eigenlijk niet nodig :P maar laten we een max van een euro of 250 euro zeggen, alles incluis.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Kom op, iemand weet toch wel wat van goeie barebones :/

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

St@m

@ Your Service

Anders kick je ff niet binnen 24 uur ofzo :P
Maarja.. Coolermaster heeft leuke kastjes. en verder is er hier genoeg te vinden op Got over het bouwen van een HTPC.. zelfs met mindere onderdelen dan jij hebt

gebruik gewoon de beste onderdelen die je hebt liggen..

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 09-11-2005 23:16 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Wat wil je er allemaal mee gaan kunnen (is wel handig om te weten, zodat we een evt tvkaart mee kunnen rekenen), en heb je een voorkeur voor een paket (MCE, of MediaPortal, etc). En over die barebone's: die dingen hebben altijd/meestal een specifiek eigen moederbord, tenzei je zo'n echte htpc kast neemt (43,0 cm breed), daar past je mobo wel in ;) Dus ook ff vermelden wat voorn kast je wilt (type kast).

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

binnen 24 uur kicken is not done :/

Overigens kan je best wel zelf wat moeite doen, zie ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.