Toon posts:

Platte TV: Online kopen of toch in de winkel?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weleens benieuwd naar de ervaringen van mensen die kopen via internet. En dan gaat het niet om de cartridges of cd's bij bol.com, maar de wat duurdere producten zoals Plasma, LCD? Wat zijn jullie ervaringen... Graag van beide kanten, zowel positief als negatief.

Ik heb soms het idee dat prijsstunters bij bijvoorbeeld kieskeurig.nl de markt proberen te ontregelen met hun prijzen, maar dat ze vervolgens nooit kunnen leveren, of voor een heel andere prijs (duurder) kunnen leveren....

Ik hoop dat dit hier op de goeie plek staat!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Ik zou sowieso eerst gaan kijken... Daarna ga ik wel kijken of het ergens goedkoper kan...

Maar als ik flinke bedragen uitgeef (>500 euro) ga ik toch liever gewoon naar een winkel...

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik meestal juist niet. Boven de 500 euro scheelt het juist meer als ik bij een webshop koop.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wcduck schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:08:
Ik meestal juist niet. Boven de 500 euro scheelt het juist meer als ik bij een webshop koop.
Jah, das waar, maar dan ga ik wel meer waarde hechten aan mijn garantie...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Er zijn nogal wat discutabele webshops.

Denk aan het voeren van oude en niet meer leverbare modellen, maar toch is het produkt op de website nog te krijgen (lijkt het). Nieuwe dingen laten soms lang op zich wachten (Philips 9830, vraag Femme maar) maar een mailtje met "sorry er is vertraging" is er vaak niet bij. Dan kan je wachten tot je een ons weegt

Je hebt geen persoonlijk contact en dat maakt niet alleen leveringsproblemen, maar zeker ook garantiekwesties problematisch. Zorg er in elk geval voor dat je zeker weet dat je produkt een Nederlandse is (op kieskeurig.nl wordt dit tegenwoordig aangegeven, maar of dat betrouwbaar is is een tweede) want importeurs hebben vaak geen zin om apparaten met een onbekend (buitenlands) serienummer te repareren.

Je kan best eens vragen in een reguliere winkel of ze nog iets met de prijs kunnen doen. De meeste gaan dan wel mee, maar niet zo heel ver, want het licht moet branden en het personeel moet eten. Daarnaast krijg je je apparatuur veelal thuisbezorgd door een kundig persoon, en niet door een DHL man die zegt "asjeblieft doei". Het is een stukje extra service, en daar betaal je voor, maar bij een duur apparaat is dat het wel waard vind ik, maar hoe groot het verschil met webshops is bepaal je zelf, succes met onderhandelen. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Ik heb pasgeleden mijn samsung lcd tv bij een webshop gekocht en ik moet zeggen dat het heel goed verlopen is, natuurlijk krijg je m wel door een of ander transport bedrijf thuis gestuurd, maar in mijn geval scheelde het kwa prijs 330 euro met de mediamarkt of bcc. En 1600 > 1270 euro dat vind ik nogal een groot percentage.

Gewoon vooraf een beetje ervaringen opzoeken met bepaalde webwinkels dunkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Captain Pervert schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:26:

Zorg er in elk geval voor dat je zeker weet dat je produkt een Nederlandse is (op kieskeurig.nl wordt dit tegenwoordig aangegeven, maar of dat betrouwbaar is is een tweede) want importeurs hebben vaak geen zin om apparaten met een onbekend (buitenlands) serienummer te repareren.
Wat is het nadeel als je een product uit een ander land geleverd krijgt ipv een Nederlandse versie? alleen menu en handleiding in andere taal? of zijn er ook nog andere gebrekken?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Wat in ieder geval natuurlijk altijd handig is bij het kiezen van de webshop is gewoon in de pricewatch kijken of er recenties zijn over het bedrijf dat je uitkiest. Je zou natuurlijk ook nog kunnen zoeken met Google of er op andere plekken op het internet hele gekke/wilde verhalen over een bedrijf de ronde doen of juist veel postieve.

Volgens mij was het altijd zo dat je plasma's rechtop moest vervoeren. Dus dat zou niet echt handig zijn om op te laten sturen. Maar misschien vergis ik mij hierin, dan moet iemand mij maar even corigeren.

Ceci n'est pas une signature!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:55

jjust

Het leven is een strijd

Plasma's moeten in principe rechtop vervoerd worden. Dus als DHL ofzo het komt brengen zal het spannend zijn hoe hij uit de doos komt.

Met betrekking tot webshops. Zorg in iedergeval dat je een Nederlands model hebt. Importeurs kunnen hier moeilijk over doen bij een garantieverzoek. Soms worden er via webshop zelfs modellen aangeboden die eigenlijk niet bedoeld zijn voor de Nederlandse markt. Dit kan problemen opleveren met het verkrijgen van onderdelen. Een ander belangrijk punt is dat bij een goede elektronica winkel de garantie niet helemaal stopt na de garantieperiode. Er is natuurlijk altijd een bepaalde periode waarin er sprake moet zijn van coulance bij reparatiekosten. Deze coulance wordt dan verzorgd door de winkel.

Kijk goed uit bij welke shop je besteld. Je zal niet de eerste zijn die een mailtje krijgt dat het product wat besteld is "tijdelijk" niet leverbaar is of levertijd "onbekend" er kan dan een "passend alternatief" aangeboden worden die waarschijnlijk niet zo interessant geprijsd is.

Tot slot kan je meestal in de winkel wel een mooie deal maken. Waarschijnlijk niet voor de laagste internetprijs maar een goede deal zit er meestal wel in.

Verwijderd

Topicstarter
ben ook wel geinteresseerd in ervaringen van mensen die plasma of lcd gekocht hebben via internet...

iemand?????

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Een lcd, 2 exemplaren gehad met dode pixels en beschadigde behuizing. Die enorme klere doos naar het postkantoor moeten slepen etc. |:( Als je iets in de winkel koopt kun je gelijk dit soort dingen uittesten wel zo handig. Als je problemen krijgt dan kan het voordeel heel snel verdwijnen door allerlei verzendkosten. In de winkel kun je vaak ook wel het 1 en ander afdingen dus staar je niet blind op de adviesprijzen in de winkel.

Verwijderd

Nou, ik heb een 506XDE Plasma besteld (winkelprijs 5.999,-) via internet voor 4.430,- Euro.
Deze wordt gewoon door hun zelf afgeleverd (dus geen DHL) en in betaal pas als het scherm in mijn kamer staat.
Tot nu toe ben ik zeer positief over de communicatie en de prijs natuurlijk. Ik zal nog een vervolg geven op mijn verdere bevindingen.

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 19:33

stefklep

((Stefklepje))

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:12:
Nou, ik heb een 506XDE Plasma besteld (winkelprijs 5.999,-) via internet voor 4.430,- Euro.
Deze wordt gewoon door hun zelf afgeleverd (dus geen DHL) en in betaal pas als het scherm in mijn kamer staat.
Tot nu toe ben ik zeer positief over de communicatie en de prijs natuurlijk. Ik zal nog een vervolg geven op mijn verdere bevindingen.
Mag ik vragen waar je hem gekocht heb wat ben ook lang opzoeke geweest naar deze tv voor een leuker prijsje :( .

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:59
BARACUS schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:30:
Een lcd, 2 exemplaren gehad met dode pixels en beschadigde behuizing.
En ik heb dezelfde MyCom LCD, en die is perfect, geen enkele dode pixel, keurig.
Voor dat geld was er toen echt nergens een winkel te vinden die iets vergelijkbaars had.
Ik koop zowiezo veel liever bij een webshop.
Ding wordt zo thuis bezorgd, ik laat liever een ander zeulen dan dat ik het moet doen.
Met de auto naar het centrum, parkeer plaats zoeken, parkeerbelasting betalen, halve stad doorlopen naar de winkel, zwetend dat ding bekijken omdat jij met je jas aanstaat en de verkopers in een bloesje en dus de verwarming hoog hebben staan, dan koop je dat ding, kan je weer de halve stad terug doorzeulen met je doos van 20 kilo naar je auto.

Of je klikt op de winkelwagen in je browser. Ik weet het wel.

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Captain Pervert schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:26:
Er zijn nogal wat discutabele webshops.

Denk aan het voeren van oude en niet meer leverbare modellen, maar toch is het produkt op de website nog te krijgen (lijkt het). Nieuwe dingen laten soms lang op zich wachten (Philips 9830, vraag Femme maar) maar een mailtje met "sorry er is vertraging" is er vaak niet bij. Dan kan je wachten tot je een ons weegt. Je hebt geen persoonlijk contact en dat maakt niet alleen leveringsproblemen, maar zeker ook garantiekwesties problematisch.
Aan de andere kant, zoiets kan je in een winkel ook gebeuren. Dan bestel je iets wat niet op voorraad is, er wordt je een levertijd verteld van twee weken. Daarna wacht je tot je een ons weegt. Elke keer als je belt, wordt je aan het lijntje gehouden met een verhaal dat hij het ding er echt volgende week is, dat er met de importeur gesproken is, etc etc. En de volgende week weer niks.

Het voordeel van een winkel is dat je in ieder geval je geld (aanbetaling) terug kunt krijgen. Dat is met een anonieme webshop toch wat anders. Maar daarom kun je maar beter je spullen onder rembours bestellen. Het geeft toch geen prettig gevoel om duizend euro of meer blind naar www.supervoordeel.nl over te maken waar je behalve de naam verder niks van weet.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Vatt schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:51:
[...]

En ik heb dezelfde MyCom LCD, en die is perfect, geen enkele dode pixel, keurig.
Voor dat geld was er toen echt nergens een winkel te vinden die iets vergelijkbaars had.
Ding wordt zo thuis bezorgd, ik laat liever een ander zeulen dan dat ik het moet doen.
Met de auto naar het centrum, parkeer plaats zoeken, parkeerbelasting betalen, halve stad doorlopen naar de winkel, zwetend dat ding bekijken omdat jij met je jas aanstaat en de verkopers in een bloesje en dus de verwarming hoog hebben staan, dan koop je dat ding, kan je weer de halve stad terug doorzeulen met je doos van 20 kilo naar je auto.

Het was mijn ervaring, de ts snapt ook wel dat er altijd positieve en negatieve ervaringen zijn. Ik zelf ga nu liever naar de winkel toe dan weet ik zeker dat het goed zit. Had ook dezelfde negatieve ervaring met een 20 inch lcd tv, dan ben je het gauw zat ;) Het is gewoon afwegen, het kan heel goed gaan maar als het fout gaat dan krijg je een hoop gezeur. Zo'n webshop die alles thuis komt installeren is wel een perfecte oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
Vatt schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:51:
[...]

En als je mooie plasma thuis bezorgd wordt door DHL (op zijn zijkant) en over 2 jaar begin je dit te merken in uitval....
En als je hem dan krijgt en je moet hem zelf uitpakken ophangen aan de muur, gaten boren etc.
Vervolgens stel je hem in... en wil het allemaal niet lukken omdat het ding niet doet wat jij wilt...
Online helpdesk bellen, waar een vrouw zit die totaal geen verstand van zo'n apparaat heeft... en vraagt of je de stekker wel in het stopcontact hebt zitten! Het ding naar het postkantoor brengen als hij toch defect blijkt te zijn... 6 weken zonder plasma zitten!

Of je kiest je scherm gewoon in de winkel uit (trekt je jas uit zodat je niet gaat zweten) en je laat hem thuis bezorgen, ophangen, aansluiten, installeren en uitleg krijgen! Doet hij het niet.. neemt hij hem meteen mee terug, krijg je een ander of tijdelijk een uitleen! Ik weet het ook wel 8)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het bedrijf waar ik werk wordt deels bevoorraad door DHL en daar komen plasma's netjes rechtop. Maar goed, die chauffeurs vervoeren bijna alleen maar bruingoed dus die weten dat wel. Het kan zijn dat zo'n kerel die bij particulieren komt dat niet weet, maar de meeste plasmadozen hebben een stuk pallet aan de onderkant van de doos zitten, dus ik zou als chauffeur niet eens op het idee komen om ze plat te vervoeren, staand is toch ook veel makkelijker? Gewoon erin en eruit schuiven. Is ook qua ruimte het voordeligst. Maar ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Captain Pervert op 15-11-2005 14:36 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

stefklep schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:40:
[...]

Mag ik vragen waar je hem gekocht heb wat ben ook lang opzoeke geweest naar deze tv voor een leuker prijsje :( .
Ik heb hem gekocht bij plasmadisco***.nl
Gisteren opgehangen en daarna was ik niet meer weg te slaan na het testen van wat dvd's. Wat een super beeld. Echt een aanrader. Zelfs als hij niet aan staat dan is hij al zeer mooi.
Mijn indruk van deze webwinkel is dus zeer positief. Levering binnen een week, eigen vervoersdienst (belangrijk voor rechtop vervoeren) en hele snelle en goede communicatie.
Ook een voordeel is dat ik bij ontvangst pas heb betaald.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:12:
Alleen al na het doorlezen van de algemene voorwaarden van deze webwinkel, zou ik daar al nooit iets bestellen. Het bedrijf kan volgens deze namelijk niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten geconstateerd na de fabrieksgarantie. Daar zit je dan na 3 jaar met je kapotte plasma van bijna €4500, en Pioneer is je niet verplicht tegemoet te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 31-10-2006 23:22 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
FirePuma142 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:12:
[...]

Alleen al na het doorlezen van de algemene voorwaarden van deze webwinkel, zou ik daar al nooit iets bestellen. Het bedrijf kan volgens deze namelijk niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten geconstateerd na de fabrieksgarantie. Daar zit je dan na 3 jaar met je kapotte plasma van bijna €4500, en Pioneer is je niet verplicht tegemoet te komen. Oftewel, koop je dure spul nou in een winkel, klets over de prijs, dan komt dat altijd wel goed, ik doe het dagelijks vanaf de andere kant van de toonbank.
Grappig dat je dat zegt. Ik heb toevallig een verhaal gehoord waarbij een fabrikant zijn inkoopcondities en leveringsvoorwaarden zo drastisch heeft veranderd (het betreft hier een witgoedmerk) dat ze inderdaad niet aansprakelijk of deels aansprakelijk kunnen worden gesteld voor defecten op geleverde toestellen. Met name in het kader van "rechtop vervoeren" is dit een groot issue binnnen plasma tv's. Dit kan niet of nauwelijks gechecked worden als een zolderkamertjes webshop zo'n ding bezorgt. Dus trekt een fabrikant er op een gegeven moment ook zijn handen vanaf.

Groot gelijk!!!!!!!!!! _/-\o_

Een TV is een emotie, een emotie moet je zien, horen en voelen. Dat doe je in een winkel. En wees dan niet zo gewetenloos om het apparaat vervolgens op www.eenpaareurogoedkoperdandewinkel.nl te kopen!

Verwijderd

Tja ik denk dat het helemaal afhangt hoe groot het verschil in prijs is.
In de winkel kan je er over het algemeen wel wat afkrijgen (bij webshops trouwens ook wel) maar als het verschil daarna nog erg groot is, zou ik gewoon aan de hand van reviews (meerdere uiteraard, incl aftersales) van online winkels daar bestellen.

Ik heb mijn lcd tv ook via kieskeurig gevonden, vervolgens nog wat korting op gekregen bij deze webshop, en na 1 dag was de tv al binnen (ze hadden volgens de site nog 7 op voorraad)

Doos zag er nog super uit, gelukkig vroeg de postbode of ik kon helpen het ding uit de auto te dragen dan weet je zeker dat het laatste stukje ook goed gaat :)

En kwa pixel defecten, ik heb volgens mij 1 half dode pixel gevonden (en er zijn 1920x1080) en die zie je pas als je met de neus erop zit.
Pagina: 1