[CSS] horizontale scrollbar weg halen in IE

Pagina: 1
Acties:

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 10:25
Ik ben dus bezig met een kleine portfolio site, te zien www.randomhero.nl, maar nu zit ik met een probleem.
De layout is gebaseerd op een tabel met erin een iFrame. Daarin wordt vanzelfsprekend de content geladen van de site.
Punt is, er ontstaat een horizontale scrollbalk onderaan het frame zodra er veel tekst in staat (zoals een Lipsum).

Zoveel code hoeft niet, alleen de relevante code of een url

Ik heb vanalles al geprobeerd, maar niets helpt. De layout verbreden is geen optie en volgens mij ook niet de juiste oplossing aangezien de tekst gewoon netjes in het frame past.
Bij de links naar 'bio' en 'gigs' is er geen scrollbalk omdat er (nu) dermate weinig content in staat dat het geen problemen oplevert.

[ Voor 74% gewijzigd door André op 09-11-2005 16:50 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de juiste (proprietaire) CSS-propertie daarvoor is overflow-x: hidden;

over de mozilla/firefox toepassing ervan: http://annevankesteren.nl/2004/09/overflow

het is wel van belang dat deze in de code staat die in dat IFRAME ingeladen wordt, volgens mij is het niet mogelijk de content van een IFRAME zomaar vanuit de parent-pagina te stylen (daarvoor zijn 'beveiligingsgronden')

[ Voor 16% gewijzigd door RM-rf op 09-11-2005 16:43 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Neobender
overflow-x: hidden; werkt niet.
Helaas.
Ik denk dat het probleem ergens zit met padding en margins die elkaar tegenspreken ofzo. Maar zelf heb ik dat iig niet kunnen vinden.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Neobender schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:46:
overflow-x: hidden; werkt niet.
Helaas.
Ik denk dat het probleem ergens zit met padding en margins die elkaar tegenspreken ofzo. Maar zelf heb ik dat iig niet kunnen vinden.
*zucht* binnen een paar minuutjes toevoegen 'werkt niet' is niet zo leuk ... heb je de rest van mijn post gelezen?

Dat de betreffende propertie juist in de pagina in de IFRAME moet staan, gedefinieerd voor zowel BODY als HTML (ok dat schreef ik er niet bij, maar met een beetje zelfwerkzaamheid had je dat ook kunnen uitvinden, maar meestal duurt dat langer dan 3 minuutjes)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

in de iframe tag gooi er dan eens dit erin scrolling="no" en geef de iframe de vaste waarden
zo werkte het in ieder geval bij mij

• Neobender
Sorry dat het ietwat bot overkwam, maar ook als ik het helemaal volgens jouw manier doe, werkt het niet. Althans, ik krijg het iig echt niet voor mekaar.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Neobender schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:55:
Sorry dat het ietwat bot overkwam, maar ook als ik het helemaal volgens jouw manier doe, werkt het niet. Althans, ik krijg het iig echt niet voor mekaar.
Geef dan in iets duidelijkere bewoordingen aan wat er dan niet precies werkt!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1