Toon posts:

Nieuwe Stereoset voor max 1000 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de troep die ik nu op mijn kamer heb graag vervangen door fatsoenlijk spul. Ik heb daarvoor maximaal 1000 euro over. Wat ik voor dit bedrag wil:

Speakers
Stands (Mits boekenplank/monitor)
Versterker
DVD Speler (Cd-speler geeft wel hogere geluidskwaliteit voor dezelfde prijs maar ik kijk toch af en toe weleens een flimpje)
Bekabeling

Mijn oog was gevallen op een Marantz PM-7200 versterker, deze is nog maar 350 euro (was eerst 500) en hij is zwart :9~, Dit komt volgens mij omdat nu de PM-7001 oid uit is. Want de PM-7200 stond niet meer in de nieuwe folder. Heeft iemand ervaring met deze versterker? Ik zou ook voor een Nad 320EE kunnen gaan of een Rotel A1 (doe ik even uit mn hoofd). Of heeft iemand nog andere tips.

En welke dvd speler zou ik kiezen (die er goed bijpast kwa kleur en design). Speakers uitzoeken vind ik al helemaal lastig.

Naar welke redelijk goedkope (vind het zo lullig als ik wel ga luisteren maar niets koop) winkel (ik woon in Breda) met een groot assortiment zou ik kunnen gaan om de hele handel eens te beluisteren?

Mvg Koeitje }:O

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Een tweede diagnose komen zoeken, Koeitje? ;)
Spijtig genoeg mag dit soort "Wat-zou-ik-kopen?" topics (i.t.t op Audiofreaks) hier niet.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:26:
Een tweede diagnose komen zoeken, Koeitje? ;)
Spijtig genoeg mag dit soort "Wat-zou-ik-kopen?" topics (i.t.t op Audiofreaks) hier niet.
Precies :P. Komen volgens mij meer mensen hier. Maar ik wil niet echt weten wat ik precies moet kopen, ik zoek ervaringen met budget stereo sets :)

Verwijderd

€ 1000 zou ik nou niet echt een budget stereo set willen noemen.

Voor stereo geldt nog steeds het 'oude advies' een beetje, geef ca. de helft van je budget uit aan speakers. Dus ca. 400~500 aan speakers, en de rest aan je apparatuur. Binnen die visie zou de door jou aangegeven versterker goed passen.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:36:
[...]

Precies :P. Komen volgens mij meer mensen hier. Maar ik wil niet echt weten wat ik precies moet kopen, ik zoek ervaringen met budget stereo sets :)
Kan misschien nog net door de beugel dan, ik hou alvast men mondje toe :X
Verder, al kunnen gaan luisteren naar Monitor Audio of een ander merk dat ik je gaf toevallig? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Om vervolgen voor jezelf te kunnen opmaken wat je het best zou kunnen kopen :) Gaat helaas niet werken hier. Als je groot en goedkoop wilt weten: Stassen, Polectro in de gaten houden met de uitverkoop.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:41:
€ 1000 zou ik nou niet echt een budget stereo set willen noemen.

Voor stereo geldt nog steeds het 'oude advies' een beetje, geef ca. de helft van je budget uit aan speakers. Dus ca. 400~500 aan speakers, en de rest aan je apparatuur. Binnen die visie zou de door jou aangegeven versterker goed passen.
Jep zoiets had ik al bedacht. Als je eenmaal een redelijke versterker hebt dan hebben andere speakers een veel grotere invloed :).

Heb nog niet kunnen luisteren naar monitor audio, ga denk ik een afspraak maken bij stassen oid. Polectro ken ik niet, zal eens googlen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44
Dit is echt een kwestie van luisteren. Ga naar wat winkels en ervaar hoe speakers klinken (wel doen want ongehoord een stel kopen is ongehoord :+ ; de verschillen kunnen enorm zijn). Neem evt. een eigen cd mee met wat nummers welke een doorsnee vormen van wat je normaal luistert en kijk daarna voor een leuke versterker plus DVD speler.

Stands is een kwestie van wat je mooi vindt en bekabeling, tja, 2.5mm^2 koperdraad voldoet uitstekend, maar daar zijn de meningen over verdeeld: De kwaliteit van een geluidsinstallatie is slechts te horen,

Veel succes :) En zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.