Toon posts:

Cs 1.6 schokt, maar loopt ook sneller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Ik heb net mijn nieuwe systeem gekocht en geassembleerd, nu werkt dus alles, op een paar kleine foutjes na.

Als eerste verandert mijn tijd de hele tijd (:)) als ik de power eraf gooi dat komt door de bios batt. omdat ie leeg is gelopen bij een vorig probleem.

Het tweede probleem is van ernstigere aard...ik speel namelijk dagelijks het ouwe maar nogsteeds zeer gewaardeerde spel Counter Strike (1.6). Maar met mijn huidige specificaties:

-Amd Athlon 64 X2 3800+
-Asus Geforce 7800GTX PCI-X 16x
-Corsair Value Select 2 x 512MB cas 2.5 DDR400 memory + Geil 1GB cas 3.0 DDR400 memory
-Asus A8N-E Mobo Nvidia Nforce 4 Chipset
-Asus A-45GA 450W
-Maxtor 250GB DiamondMax Plus 10, 7200RPM, 16MB, SATA

Stuit ik op het probleem dat mijn CS niet soepel loopt....het is heel raar...ik heb geen chocke of fps loss en ook geen latency (hoge ping). Maar nu ben ik in het spel geconnect tot een server. Begin ik met spelen en om de zoveel seconden blijf ik even hangen alsof ik een lagshock krijg.....en tussen die schokken in loop en schiet ik sneller dan normaal (iig lijkt het daarop) alsof de server/computer de verloren snelheid door de schokken wil compenseren door dan sneller te gaan....

Het gekke is...dat als ik mijn vertical sync aanzet dat het dan minder word....ik heb al verschillende instellingen en drivers geprobeert...ook heb ik windows al eens opnieuw geinstalleerd. Ik heb al eens geprobeert om met alleen de 2 corsair geheugen modules te werken maar niets mag baten. Het is een nieuw systeem en ik verwacht niet dat een spel uit '98 te zwaar is voor mijn nieuwe computer ;).

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij in petto hebben....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 16:09 . Reden: iets vergeten.....alsheimer light ;) ]

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
heeft volgens mij te maken met je dualcore processor. even affinity instellen voor een core in de taskmanager en dat zou het moeten verhelpen

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Kleine titelfix, "CS probleem" is namelijk niet echt duidelijk :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Ik kan uit je verhaal niet goed opmaken of je een flinke FPS-drop krijgt of dat je een lag-shock krijgt.
Het eerste kun je testen door
code:
1
cl_showfps 1

in je console in te tikken. Met jouw systeem moet deze continu aan de 99fps zitten.. gaat deze omlaag zodra je een schok hebt?

Anders ligt het aan iets in je verbinding...
code:
1
2
3
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
rate 21000

al toegepast?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, geen fps drops en me rates etc staan goed (cs al wat langer :P) dus daar ligt het niet aan...ik denk dat het aan me dual core ligt....ik ga even dat ene proberen tnQ

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ ITONS _/-\o_

Het lag daaraan dank dank dank u!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:48:
_/-\o_ ITONS _/-\o_

Het lag daaraan dank dank dank u!
graag gedaan :)
Pagina: 1