Progressive signaal naar crt-tv... Hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik heb eens gezocht naar de aanwezige topics die hiermee te maken hebben. Maar deze waren of nogal verouderd of niet helemaal de juiste om te gaan schoppen, vandaar deze nieuwe topic.

Ik heb een dvd-speler met progressive component uitgang en een crt-tv (panasonic 32px30) met progressive ingang. Hierover heb ik twee vragen:
- Welke bekabeling moet ik gebruiken?
Is een "standaard" composite video-cinch van de Gamma welke redelijk degelijk aanvoelt goed genoeg? Of mag ik eigenlijk hiervoor geen 75ohms kabels gebruiken?
- Is mijn huidige Philips dvp632 wel goed in het uitsturen van progressive signalen?
Ik verneem wel een mooier en scherper beeld wanneer ik progressive aanstuur, maar toch verneem ik nog enigzins flikkering. Meer flikkering dan met een RGB-aansturing iig. Ik heb ergens op internet een review van een andere Philips dvd-speler gezien en deze scoorde op foutieve progressive-flags een onvoldoende... Ik weet niet wat dat precies inhoud, noch weet ik of mijn Philips dvd-speler dezelfde methode hanteert dan deze dvp-642 uit de review... Maar naar alle waarschijnlijkheid wel...
Maar in hoeverre verneem je dit minpunt op progressive signalen?

Met rgb-aansturing kan ik alle opties die mijn tv voorziet in ruisonderdrukking en 100hz/acuity instellingen enzo gebruiken... Daarmee kan ik flikkering voor mijn gevoel redelijk onderdrukken... Met progressive aansturing kan ik helemaal niets instellen... zelfs beeldverhoudingen kan ik niet aanpassen... (wel brightness en contrast... maar dat is ook het enige) Maar, zoals ik al zei: Het beeld is wel scherper, vooral met snel bewegende beelden...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Gister zag ik in een stukje dvd-film hele rare vertikale fouten... ofzo... Maar met een halve minuut ongeveer was het weer verdwenen... :?

Alles wat lichter was dan de achtergrond had een enorme zweem omhoog.
Alsof je met vuil in je ogen naar een felle lamp keek... maar dan alleen met een zweem recht omhoog.. Ik kan het niet goed uitleggen, misschien kan ik vanavond ff een fotootje plaatsen.

Maar ik zat te denken dat dit mogelijk met niet-correcte progressive flags te maken zou kunnen hebben... Hierop scoort mijn dvd-speler iig een onvoldoende, zoals je via de link in mijn post hierboven kan lezen... Maar ik weet dus nog steeds niet wat het effect daarvan kan zijn, mogelijk dus bovenstaande bevindingen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Is er niemand die mij kan/wil helpen?
of stel ik nu zulke domme vragen dat enkel de lezer doet lachen en dat hij/zij vervolgens verder wandelt naar een volgend topic?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, over de bekabeling... Ik neem aan dat dit gewoon 75 ohm kabels zijn ja... Denk dat je dat wel terug kunt vinden in de specs van wat duurdere kabels... Ik zou zelf voor een merk als profigold gaan met je wat duurdere spulletjes, goede kabels voor een leuke prijs...

En of het er mooi uit komt te zien... Tsjah, dat kun je zelf het beste beoordelen natuurlijk... Progressive scan/component heeft in mijn ogen niet zoveel meerwaarde voor een crt tv... Die kan namelijk niet progressive weergeven... En -dachtik- ook geen yuv component, dus dat moet allemaal weer omgezet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:58:

En of het er mooi uit komt te zien... Tsjah, dat kun je zelf het beste beoordelen natuurlijk... Progressive scan/component heeft in mijn ogen niet zoveel meerwaarde voor een crt tv... Die kan namelijk niet progressive weergeven... En -dachtik- ook geen yuv component, dus dat moet allemaal weer omgezet worden...
Er ziet er beduidend beter uit dan via scart/rgb... Maar 75ohms compostie cinchkabels zijn dus waarschijnlijk goed? Dan laat ik ze lekker zitten, ik heb nu (voor zover ik zelf weet) redelijk degelijke kabels van de Gamma.

Maar er zijn wel degelijk crt-tv's die progressive component aankunnen... Het zijn er niet veel, maar de Panasonic 32PX30, welke ik recent heb aangeschaft, is er zo een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, dat weet ik... Maar punt blijft dat een beeldbuis nooit progressive beeld kan weergeven, en het signaal in de beeldbuis naar mijn weten RGB is opgebouwd... (toch? iemand?) Er is dus twee keer een extra omzetting nodig... En daar wordt het bijna nooit beter van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Progressive scan/component heeft in mijn ogen niet zoveel meerwaarde voor een crt tv... Die kan namelijk niet progressive weergeven..
wat bedoel je hier nou mee? Als de dvd speler een interlaced dvd film de-interlaced en de CRT ondersteund de functie, dan zal de beam van de beeldbuis de lijnen de-interlaced weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
MikeyMan schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:48:
Jah, dat weet ik... Maar punt blijft dat een beeldbuis nooit progressive beeld kan weergeven,..
Hoezo? Hoe denk je dat een gewone CRT-monitor aan een PC werkt? Er zijn niet veel CRT's voor video gebruik (ook TV genaamd) die progressive weergeven, maar er zijn er zeker wel die dat echt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, naar mijn weten was het zo dat een crt televisie altijd interlaced is, en dat het dan wel mogelijk is om progressive signaal te laten zien...

Anyhoe... Je blijft sowieso met de omzetting YUV ==> rgb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 16:43

jasjenl

Liab A Tymo

Crt schermen kunnen wel degelijk progressive weergeven, sterker nog: de meeste 100 hz tv's geven feitelijk altijd al een progressive plaatje, alleen wordt dit vaak alleen intern door de electronica gegenereerd (het inkomende interlaced beeld wordt omgezet naar een 100hz progressive beeld) en er zijn maar weinig crt tv's die de mogelijkheid bieden om direct een progressive signaal van buitenaf te verwerken. In veel moderne crt tv's vindt de digitale signaal verwerking juist plaats in de YUV kleurruimte, dus een YUV signaal zou juist minder signaal omzettingen moeten opleveren. Echter, ik vermoed dat bij het aanbieden van een progressive signaal aan de tv van de topicstarter een groot gedeelte van de digitale signaal verwerking wordt overgeslagen door de tv en dat dit ook verklaart waarom in dit geval heel veel digitale truukjes van de tv niet meer werken. Hoe de tv in dit geval met een YUV signaal omgaat, zou ik niet durvern zeggen, maar in principe zou YUV geen verslechtering hoeven opleveren, in tegendeel juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 16:48

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

MikeyMan schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:16:
Nou, naar mijn weten was het zo dat een crt televisie altijd interlaced is, en dat het dan wel mogelijk is om progressive signaal te laten zien...

Anyhoe... Je blijft sowieso met de omzetting YUV ==> rgb zitten...
De meeste chipsets in de TV's (zeker weten die van Philips en JVC) werken intern allemaal met de YUV kleurindeling. Een RGB signaal uit de DVD speler wordt dus eerst omgezet naar YUV, dan bewerkt en vervolgens weer in RGB terug naar de beeldbuis geschreven. In dit geval zorgt aanleveren in YUV dus zelfs voor minder converteren. Hoe het zit op het opslag op een DVD schijfje durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat dit ook in YUV gebeurt wat dan nog eens een extra conversie zou opleveren als RGB gebruikt wordt.

Zelf heb ik een JVC TV die progressive component accepteert. Of ik verschil zie tussen progressive en interlaced? Weinig tot geen, terwijl mijn DVD-speler toch een Faroudja DCDi deinterlacer heeft, wat aanmerkelijk beter zou moeten zijn dan de JVC deinterlacer. Of ik verschil zie tussen RGB en component? Ja zeker weten dat component scherper beeld en mooiere kleuren geeft. Dit komt bij mijn TV / DVD speler door (een van) de volgende oorzaken:
- Ik weet dat de DVD speler bij component een veeeel betere video DAC gebruikt dan bij RGB
- Bij component wordt het beeld opgepoetst door de Faroudja DCDi processing (los ervan of de chip ookt deinterlaced)
- Dit type JVC TV is gewoon echt super slecht met RGB signaal (tot aan diagonale storings lijnen toe. 4 modellen bekeken in winkel en 4x storende lijnen)

Ik zou gewoon alle mogelijke verbindingen uitproberen om te kijken wat het mooiste beeld geeft. In theorie zouden RGB en YUV een even goed plaatje moeten geven, maar de praktijk wil nog wel eens anders uitwijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door -bolio- op 12-11-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 20:39
Kunnen de CRT TV's met progressive scan gewoon precies hetzelfde als de LCD's en Plasma's?

En wie heeft er zulke tv's? Ik zag dat Panasonic ze had ja, bij JVC kon ik niks vinden en bij Sony en Philips ook niet.
Toshiba heeft helemaal een mooie: http://www.home-entertain...eentv-36zp48?opendocument
maar volgens mij is die niet in Nederland verkrijgbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161106

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36306.0

Hier staat mijn JVC TV nog te koop. ;)

Rechtstreekse Pogressive ingang via component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
-bolio- schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:52:
terwijl mijn DVD-speler toch een Faroudja DCDi deinterlacer heeft
Ik heb tests gezien waarin mijn Philips speler erg slecht scoort met progressive scan.
Daarom wil ik een andere dvd speler kopen en heb mijn oog laten vallen op de s97 van Panasonic.
Deze heeft een Genesis/Faroudja FLI-2310 en schijnt een van de betere dvdspelers in de prijsklasse te zijn.
Shadow_Zero schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:29:
Kunnen de CRT TV's met progressive scan gewoon precies hetzelfde als de LCD's en Plasma's?
Wat bedoel je met precies hetzelfde?
Maar mijn Panasonic 32px30 keeft geen hdmi aanlsuiting en kan geen hoge resolutie (hdtv) signalen aan. Dus hiermee is hij niet precies hetzelfde als de lcd/plasma schermen, waarvan de recentere/duurdere modellen dit wel kunnen. Maar mogelijk zijn er andere crt tv's die dit wel iondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ok, dat is een punt van verschil ja, daar zocht ik naar :)

Die Panasonic TX-32PX30 zag ik ook ja, alleen de info op de website is wat summier, maar hij heeft dus niet HD?
Dan is mijn vraag nu, zijn er echt CRT tv's die wel HD progressive scan hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Anoniem: 161106 schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:31:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36306.0

Hier staat mijn JVC TV nog te koop. ;)

Rechtstreekse Pogressive ingang via component
Ik kwam nog een oude reviewtje tegen van dat model: http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=35766
Kijk ik nu scheel of heeft JVC momenteel geen CRT HDTV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Kunnen trouwens alle progressive scan tv's 480p?

[ Voor 22% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-12-2005 19:45 ]

• Shadow_Zero
-bolio- schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:52:
[...]

De meeste chipsets in de TV's (zeker weten die van Philips en JVC) werken intern allemaal met de YUV kleurindeling. Een RGB signaal uit de DVD speler wordt dus eerst omgezet naar YUV, dan bewerkt en vervolgens weer in RGB terug naar de beeldbuis geschreven. In dit geval zorgt aanleveren in YUV dus zelfs voor minder converteren. Hoe het zit op het opslag op een DVD schijfje durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat dit ook in YUV gebeurt wat dan nog eens een extra conversie zou opleveren als RGB gebruikt wordt.

Zelf heb ik een JVC TV die progressive component accepteert. Of ik verschil zie tussen progressive en interlaced? Weinig tot geen, terwijl mijn DVD-speler toch een Faroudja DCDi deinterlacer heeft, wat aanmerkelijk beter zou moeten zijn dan de JVC deinterlacer. Of ik verschil zie tussen RGB en component? Ja zeker weten dat component scherper beeld en mooiere kleuren geeft. Dit komt bij mijn TV / DVD speler door (een van) de volgende oorzaken:
- Ik weet dat de DVD speler bij component een veeeel betere video DAC gebruikt dan bij RGB
- Bij component wordt het beeld opgepoetst door de Faroudja DCDi processing (los ervan of de chip ookt deinterlaced)
- Dit type JVC TV is gewoon echt super slecht met RGB signaal (tot aan diagonale storings lijnen toe. 4 modellen bekeken in winkel en 4x storende lijnen)

Ik zou gewoon alle mogelijke verbindingen uitproberen om te kijken wat het mooiste beeld geeft. In theorie zouden RGB en YUV een even goed plaatje moeten geven, maar de praktijk wil nog wel eens anders uitwijzen.
Welke JVC tv heb je? :)

• -bolio-

-bolio-

Ik ben na binnen een dik jaar van een Philips 28pw6515 wegens niet genoeg inputs en geometrie afwijkingen en crosstalk naar een Sony KV-28CS70 overgestapt. Deze heb ik weer ingeruild tegen nieuwwaarde voor de JVC omdat de Sony standaard verticale convergentie fouten heeft over de gehele beeldbuis (denk aan een mm of 2 en dat hoort niet, kost enorm veel detail en scherpte). Ook de 3 demomodellen in de winkel hadden hier last van, vandaar de overstap naar een ander model want verder was de Sony prima. De Sony heeft toen dus plaats gemaakt voor de JVC HV-28P37. De JVC heeft ook zeker zijn beperkingen en (kwalijke) bugs maar is tot nu toe nog de beste van de 3.

Ik heb het eigenlijk compleet gehad met CRT-TV's, maar wil nog wachten tot LCD en plasma verder ontwikkeld zijn voor ik er een aanschaf.

• Shadow_Zero
Ha, en ik ben nu aan het overwegen om een 2ehands JVC HV-28P37 aan te schaffen ;)
Volgens JVC is de tv 75Hz en de man die ik aan de lijn had zei dat light guns voor videogame consoles er gewoon op werken (in tegenstelling tot 100Hz tv's). Kun jij dit toevallig verifieren, want ik ben nog niet overtuigd.

En hoe is de progressive scan op de tv? Ik wil graag m'n NTSC Gamecube er op aansluiten en de spellen progressive spelen (480p), dat moet toch werken?

• -bolio-

-bolio-

Nou ik heb hier een PS2 en een GameCube maar verder geen lightgun. Ik dacht wel dat er voor de PS2 lightguns zijn die op iedere TV werken omdat ze direct een composite signaal aftappen van de console in plaats van een scherm.

Omdat de TV echt te triest voor woorden presteert in RGB heb ik alles aangesloten op de component ingang, dus ook de GameCube. Ik zie dat je een NTSC console hebt, deze TV accepteert GEEN NTSC over RGB. Op SCART2 krijg je dan vernaggelt beeld, SCART1 schakelt terug naar composite. Dit probleem staat uitgebreid beschreven op AVforums.com. Verder presteert deze TV in RGB slechter als via S-Video, wat een erg mooi plaatje geeft. Ook heeft de TV last van diagonale inteferentie lijnen als je RGB gebruikt. Deze zijn vaak niet zichtbaar, maar bij bepaalde achtergrond kleuren zijn ze juist erg goed te zien. Voorbeelden hiervan zijn vliegen in Ace Combat 4 of LotR, Fellowship of the ring als Gandalf boven op Isengard gevangen zit en op zijn adelaar springt. Met antenne signaal is de televisie redelijk maar niet echt supergoed (mijn budget Philips en de Sony waren beter bijvoorbeeld).

480p kan gewoon op deze TV, let er echter wel op dat de je GameCube de digital AV connector achter heeft (recente cube's hebben deze poort niet meer en laat daar nu net het component signaal vanaf komen). Verder hoef je er ook niet op te rekenen hier in Europa een component kabel te vinden voor de Cube, die moet je importeren (lik-sang, play-asia).

Verder kan het beeld van de TV echt geweldig mooi zijn als je component gebruikt en de digitale fratsen op de TV goed instelt. Mijn advies is dan ook, kijk eerst goed wat en hoe je de TV gebruikt en beslis dan of deze TV wat voor je is. Hij kan een gigantisch mooi plaatje geven, maar ook tegenvallen.

[ Voor 5% gewijzigd door -bolio- op 22-12-2005 18:25 . Reden: Taal en zinsfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Maar ik heb ook nog een NES Zapper en SNES Scope, dus als die zouden werken zou dat helemaal geweldig zijn!
En ik weet niet zeker of mijn beide PS2 light guns 100Hz compatible zijn.

Ik had de technische specificatie van de JVC website gehaald, daar staat dat ie NTSC slikt. Ik had trouwens ook nog JVC gebeld en die zij ook dat ik gewoon m'n NTSC consoles kon aansluiten en games op 480p kon draaien, maar dit is misschien niet waar??

Heb je ook een linkje van de AV Forums? Ik zat net even te kijken, maar kon niks vinden.
Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat de S-videos van JVC doorgaans erg goed zijn :)
(volgens mij vertelde iemand me ook dat JVC het had uitgevonden...)

Ik had vernomen dat de recente Gamecubes geen DV aansluiting meer hebben ja. Ik heb zelf de Panasonic 'Q' en een EU Gamecube met DV connectie, dus dat zit wel snor ;)
De component kabels ben ik ook bij play-asia en lik-sang tegengekomen ja (en eBay ook for that matter). Ik geloof dat ik er ook een zag bij Future Zone Rotterdam.

Heb jij ook enig idee of bij de Playstation 2 ook alleen de NTSC games progressive scan hebben, of hebben ze dat wel naar PAL geconverteerd?

Ik heb hier mijn verhaal verder gepost: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38374.0
Qua 28" CRT met progressive scan heb ik bij mijn weten erg weinig keuze, en deze tv is dan het goedkoopst dat ik kon vinden, hoewel hij niet op voorraad is bij Neckermann, dus misschien kan ik er op dit moment niet eens aan komen.

Weet jij of de P40, dus de opvolger van de P37, veel vooruitgang heeft geboekt? Als ik de specificaties lees is het praktisch hetzelfde.

Ik heb overigens al een JVC 4:3 tv, waarmee ik wel tevreden ben met de RGB, maar dat terzijde ^_^
Qua uiterlijk trouwens precies hetzelfde (AV-29FT1 als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

Shadow_Zero schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:34:
Maar ik heb ook nog een NES Zapper en SNES Scope, dus als die zouden werken zou dat helemaal geweldig zijn! En ik weet niet zeker of mijn beide PS2 light guns 100Hz compatible zijn.
Hier kan ik je verder ook niet mee helpen, ik ken helaas ook niemand met een lightgun.

Ik had de technische specificatie van de JVC website gehaald, daar staat dat ie NTSC slikt. Ik had trouwens ook nog JVC gebeld en die zij ook dat ik gewoon m'n NTSC consoles kon aansluiten en games op 480p kon draaien, maar dit is misschien niet waar??
Nou NTSC en 480p werken perfect op deze TV, alleen NTSC en PAL60Hz werken NIET over de RGB aansluiting. Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik deze TV slechter vind met RGB dan in S-Video, dus RGB gebruik ik nooit... S-Video accepteert de TV op SCART2, SCART3 en front AV, dus dat zijn er 3 in totaal. Tel hierbij dan nog eens de component input op, en je hebt ingangen genoeg.

Heb je ook een linkje van de AV Forums? Ik zat net even te kijken, maar kon niks vinden.
Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat de S-videos van JVC doorgaans erg goed zijn :)
(volgens mij vertelde iemand me ook dat JVC het had uitgevonden...)
Door een re-install niet meer 1-2-3 bij de hand, ik ga er echter morgen of overmorgen voor je naar zoeken en dan post ik het hier nog erbij.

Ik had vernomen dat de recente Gamecubes geen DV aansluiting meer hebben ja. Ik heb zelf de Panasonic 'Q' en een EU Gamecube met DV connectie, dus dat zit wel snor ;)
De component kabels ben ik ook bij play-asia en lik-sang tegengekomen ja (en eBay ook for that matter). Ik geloof dat ik er ook een zag bij Future Zone Rotterdam.

Heb jij ook enig idee of bij de Playstation 2 ook alleen de NTSC games progressive scan hebben, of hebben ze dat wel naar PAL geconverteerd?
Helaas is uit de meeste spellen in PAL de progressive mode verwijderd. Wat ik zo weet is dat Jak & Daxter 2 (volgens mij ook Jak & Daxter 1 en 3) wel nog de progressive mode in PAL hebben. Zelf had wel eens GT4 in 1080i willen proberen, maar helaas is dat er ook uitgesloopt bij de PAL versie.

Ik heb hier mijn verhaal verder gepost: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38374.0
Qua 28" CRT met progressive scan heb ik bij mijn weten erg weinig keuze, en deze tv is dan het goedkoopst dat ik kon vinden, hoewel hij niet op voorraad is bij Neckermann, dus misschien kan ik er op dit moment niet eens aan komen.

Weet jij of de P40, dus de opvolger van de P37, veel vooruitgang heeft geboekt? Als ik de specificaties lees is het praktisch hetzelfde.
Zover ik weet zijn de P40 en P37 identiek aan elkaar, ze hebben ook last van dezelfde "probleempjes"

Ik heb overigens al een JVC 4:3 tv, waarmee ik wel tevreden ben met de RGB, maar dat terzijde ^_^
Qua uiterlijk trouwens precies hetzelfde (AV-29FT1 als ik het goed heb).
Als ik morgen tijd heb zal ik eens kijken of ik een foto kan nemen van een RGB beeld met diagonale lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik ben benieuwd.
Ik zou het toch wel raar vinden als mijn 4:3 wel gewoon goed met RGB en NTSC werkt en zo'n breedbeeld tv niet...

Weet je heel toevallig nog wat andere CRT tvtjes met progressive scan? :)
Pagina: 1