Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Omdat een reply van één regel (zeker met deze inhoud) niet op 4 thuishoort, maar op 0, waar hij dan imho ook terecht staat?
Virussen? Scan ze hier!
In de TMF FAQ staat omschreven wat de maximale score van een grap kan zijn:
.
Jou 'grap' stond op een score van +4, FAQ-technisch twee punten te hoog. Daarbij moet ik wel vermelden dat een grap erg persoonlijk is en niet altijd geslaagd overkomt. In dit geval ben ik het met de krachtmoderatie eens, je reactie is in mijn ogen geen twee punten waard. Een geslaagde grap is een score van +2 waard, een hele enkele keer zelfs meer. De reactie van jou tovert bij mij geen lach op het gezicht, ik ben van mening dat het eerder een open deur isGrappig : De reactie werkt op lachspieren, maar niet meer dan dat. Maximale score van "grappig" bedoelde reacties is +2.
De hoeveelheid tekst lijkt mij niet een mate voor de beoordeling. Kort kan bijzonderwildhagen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:24:
Omdat een reply van één regel (zeker met deze inhoud) niet op 4 thuishoort, maar op 0, waar hij dan imho ook terecht staat?
duidelijk en goed zijn.
Dit is een reactie waar ik wat meer mee kan. De +4 lijkt mij ook overdreven, maar ik denk dat ik vanzelf terug was gevallen naar een +1 of een +2. Zo'n moderatie binnen een kwartier lijkt wat overdreven, helemaal vanwege de onschuldige aard van de reactie.Robin schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:24:
In de TMF FAQ staat omschreven wat de maximale score van een grap kan zijn:
[...]
Jou 'grap' stond op een score van +4, FAQ-technisch twee punten te hoog. Daarbij moet ik wel vermelden dat een grap erg persoonlijk is en niet altijd geslaagd overkomt. In dit geval ben ik het met de krachtmoderatie eens, je reactie is in mijn ogen geen twee punten waard. Een geslaagde grap is een score van +2 waard, een hele enkele keer zelfs meer. De reactie van jou tovert bij mij geen lach op het gezicht, ik ben van mening dat het eerder een open deur is.
Ik kan der verder wel mee leven, maar de reactie van de moderator komt bij mij te streng over.
edit: Afgaande op de +4 konden anderen hem wel waarderen. Smaak verschilt.
[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 09-11-2005 15:39 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Dat klopt. Maar ik heb maar weinig (eigenlijk geen enkele) one-liner gezien die een +4 waard was, als ik eerlijk ben. En daar vind ik dit bepaald geen uitzondering op.Tukk schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:33:
[...]
De hoeveelheid tekst lijkt mij niet een mate voor de beoordeling. Kort kan bijzonder
duidelijk en goed zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Zoals ik ook meldde, de +4 is overdreven, maar mijns inziens de -4-moderatie ook.wildhagen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:40:
[...]
Dat klopt. Maar ik heb maar weinig (eigenlijk geen enkele) one-liner gezien die een +4 waard was, als ik eerlijk ben. En daar vind ik dit bepaald geen uitzondering op.
Deze PM is dan van mij.... en uiteraard is dit niet zo op de man geircht, maar meer een reset van je reactie. Hij is namelijk nog modbaar door het overige volk en kan zodoende de komende tijd normaal gewogen worden.
Want wat er is gebeurt zal het volgende zijn: je post een oneliner en nu is humor subjectief, objectief gezien is het iig geen goede grap. Echter, sommige mensen vinden van wel en modden zoiets met een +1 omhoog. En zo staat er een reactie tussen alle anderen uit te steken op een +4 niveau terwijl het ei'k niets toevoegd.
Ik denk dan dat een reset het dan weer opnieuw in het circus kan gooien en dat alle grappenmakers dan al geweest zijn. We kijken dan nu wel in hoeverre serieuze modders 'm gaan beoordelen. Wordt het wederom een +4 (en dat kan theoretisch) neem ik iig mijn verlies.
Maar goed, dat is mijn mening en motivatie. Heb jij nog een reden waarom 'ie wel op +4 thuishoort?
[edit]
Inhoudelijk, ik las de grap en dacht... het zal wel. Toen zag ik de +4 en las de grap toen nog eens, en nog.... en nog eens.... en toen kon ik echt geheel geen grap erin herkennen....... Er bestaan grappen en ik waardeer grappen, maar deze niet.
Want wat er is gebeurt zal het volgende zijn: je post een oneliner en nu is humor subjectief, objectief gezien is het iig geen goede grap. Echter, sommige mensen vinden van wel en modden zoiets met een +1 omhoog. En zo staat er een reactie tussen alle anderen uit te steken op een +4 niveau terwijl het ei'k niets toevoegd.
Ik denk dan dat een reset het dan weer opnieuw in het circus kan gooien en dat alle grappenmakers dan al geweest zijn. We kijken dan nu wel in hoeverre serieuze modders 'm gaan beoordelen. Wordt het wederom een +4 (en dat kan theoretisch) neem ik iig mijn verlies.
Maar goed, dat is mijn mening en motivatie. Heb jij nog een reden waarom 'ie wel op +4 thuishoort?
[edit]
Inhoudelijk, ik las de grap en dacht... het zal wel. Toen zag ik de +4 en las de grap toen nog eens, en nog.... en nog eens.... en toen kon ik echt geheel geen grap erin herkennen....... Er bestaan grappen en ik waardeer grappen, maar deze niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 09-11-2005 16:11 ]
ik vind een ééntje wel kunnen voor deze opmerking hoor 
het is idd een beetje een open deur maar toch
het is idd een beetje een open deur maar toch
Pagina: 1