Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] Versnellingsbakolie vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een vraagje:

Om de hoeveel kilometers moet je de versnellingsbakolie vervangen?

Kan dit niet in mijn handleiding van de auto vinden eerlijk gezegd.
Ik heb een Citroen Xsara 1.9 diesel uit 1998 met een handgeschakelde 5-versnellingsbak.

Geen idee wanneer dit voor het laatst gedaan is.

Hij lijkt wat stroef te schakelen. Soms gaat hij als een trein als eenmaal alles warm is, maar toch lijkt het wat stroevig te gaan soms...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens http://www.citroen-forum....5ff018cca156bd01347748a71 (laatste reply daarin) om de 10.000 km controleren en om de 100.000 km vervangen.

Maar of dat klopt? Geen idee.

Virussen? Scan ze hier!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Je zult op dat citroen gericht forum in elk geval meer betrouwbare resultaten krijgen als hier op dit computer gerelateerd forum....

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

vaak wordt dit nooit vervangen bij auto's..

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
freddyathlon schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:22:
Ik heb een vraagje:

Om de hoeveel kilometers moet je de versnellingsbakolie vervangen?

Kan dit niet in mijn handleiding van de auto vinden eerlijk gezegd.
Ik heb een Citroen Xsara 1.9 diesel uit 1998 met een handgeschakelde 5-versnellingsbak.

Geen idee wanneer dit voor het laatst gedaan is.

Hij lijkt wat stroef te schakelen. Soms gaat hij als een trein als eenmaal alles warm is, maar toch lijkt het wat stroevig te gaan soms...
dat hoef je meestal nooit te vervangen.. denk dat jij hem wat moet bijvullen

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nou nooit vervangen zou ik niet zeggen, Ik hield 90.000km (gelijktijdig met benzine filter) aan bij normale auto's en bij de auto's waar ik "mee van bil ging" was het 1x per jaar. Kleine moeite, wel duur kwa olie :)

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 09-11-2005 15:31 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 23:28
Moet je niet zelf doen joh. Als je de auto naar de garage stuurt wordt dit meegnomen bij een "grote beurt"

• Capo
  • Niet online
Berimbau schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:09:
Moet je niet zelf doen joh. Als je de auto naar de garage stuurt wordt dit meegnomen bij een "grote beurt"
Ja net als kleppen stellen en dan voor een grote beurt slechts 250 euro betalen (en dat de helft niet gebeurd)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Inmiddels vervangen zojuist bij mijn Citroen dealer.

Kostte me € 55,- dus dat viel nog wel mee.

Hij 'lijkt' al wat lekkerder te schakelen, maar er werd me verteld dat het wel een paar 100 kilometer duurt voor je echt verschil zou gaan merken.

Of het nodig was kon hij me niet vertellen, aangezien je dat niet kunt zien.

Nu maar ff afwachten nog, maar met mijn 1000km per week zou ik het toch voor het weekend moeten gaan merken...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

55 euro valt inderdaad wel mee. Ik heb het eens in mijn vorige auto (Mazda 323) moeten vervangen, en toen was ik al iets van 50 euro alleen aan olie kwijt. Maar ja, als je de hele bak eronder weg hebt liggen voor een nieuwe koppelingsplaat kan die paar liter olie er ook nog wel vanaf :P

Yamaha MT-09

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> TFV

• Capo
  • Niet online
freddyathlon schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:52:

Hij 'lijkt' al wat lekkerder te schakelen, maar er werd me verteld dat het wel een paar 100 kilometer duurt voor je echt verschil zou gaan merken.

...
Nieuwe olie heeft een beter smerende werking..dus dat verschil kun je wel degelijk merken :)

Vooral versnellingen die het zwaar hebben zoals de 2e versnelling, daar ga je het erg op merken.

[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 10-11-2005 09:09 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Capoeirist schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:09:
[...]

Nieuwe olie heeft een beter smerende werking..dus dat verschil kun je wel degelijk merken :)

Vooral versnellingen die het zwaar hebben zoals de 2e versnelling, daar ga je het erg op merken.
klopt, het gaat al wat vlotter en soepeler merk ik na 80 km

Verwijderd

of het zit tussen je oren :+
Pagina: 1