Toon posts:

Nieuwe versterker nodig, maar wat heb ik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vage titel geef ik toe, maar kan niks beters verzinnen.

Het gaat om een versterker die in de winkel van mijn moeder staat. We hebben een nieuwe versterker nodig, maar ik weet niet wat voor iets we nu hebben, wat het nogal lastig maakt om voor een nieuwe te kijken.

Momenteel staat er een TOA PA amplifier, model A-1031. Ik heb met wat speurwerk wel al gevonden dat dit 'soort' versterkers veel in winkels gebruikt worden, nu moet ik nog weten welke 'soort' dat dus is. De versterker heeft 4 output poorten: COM, 4Ohm/11V, 70V/170Ohm en 100V/330Ohm. De speakers zijn aangesloten via de eerst en laatstgenoemde poort.

Kan iemand mij vertellen waar ik naar moet zoeken? Of zelfs een advies geven voor een goede vervanger (eenvoudig, niet te duur)?

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
Linkje

hier wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
De specificaties had ik zelf ook al gevonden, maar ik weet niet op basis van welke gegevens ik naar een nieuwe moet zoeken. Is er geen benaming voor dit soort versterkers ofzo?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Dit is een Public-Adress amp. Stuurt speakers aan met een signaal van 100 volt. Heb je ook speciale speakers voor nodig. Zorgt voor weinig verlies over grotere afstanden.

Zoiets wellicht:

ELA-VERSTERKER 2042
Bestnr.: 310824 - 8A
slechts 105,00 EUR
Conrad.nl

[ Voor 23% gewijzigd door ACID-dude op 09-11-2005 15:02 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:50:
Dit is een Public-Adress amp. Stuurt speakers aan met een signaal van 100 volt. Heb je ook speciale speakers voor nodig. Zorgt voor weinig verlies over grotere afstanden.
Okay, ik moet dus op zoek naar een Public-Adress amplifier. Verder hoe ik niet specifiek op iets te letten?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Je moet letten op het aantal ingangen dat je nodig hebt. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen lijningangen (cdspeler bijvoorbeeld) en microfoon ingangen. Daarnaast moeten er voldoende luidspreker uitgangen op zitten. Hoeveel vermogen je nodig hebt kan ik lastig inschatten.

Hier nog wat: link

Toa's

[ Voor 7% gewijzigd door ACID-dude op 09-11-2005 15:10 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:08:
Je moet letten op het aantal ingangen dat je nodig hebt. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen lijningangen (cdspeler bijvoorbeeld) en microfoon ingangen. Daarnaast moeten er voldoende luidspreker uitgangen op zitten. Hoeveel vermogen je nodig hebt kan ik lastig inschatten.

Hier nog wat: link

Toa's
Hoeft slecht een CD-wisselaar op, verder is eigenlijk niets nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets wellicht:

ELA-VERSTERKER 2042
Bestnr.: 310824 - 8A
slechts 105,00 EUR
Conrad.nl
Deze heeft Phono/AUX-ingangen via Cinch-bussen. Ik neem aan dat dat niet de standaard tulip is? Kan een gewone huis-tuin-en-keuken CD-wisselaar daar wel op aangesloten worden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:18:
[...]

Deze heeft Phono/AUX-ingangen via Cinch-bussen. Ik neem aan dat dat niet de standaard tulip is? Kan een gewone huis-tuin-en-keuken CD-wisselaar daar wel op aangesloten worden?
Ow, volgens mij toch wel die standaard tulip... Pardon

Verwijderd

Ehhh, is inderdaad een versterker bedoelt voor 100v (lange overbruggingen)

Bij pro PA installaties wordt ook wel 100v gebruikt.

Is de winkel groot?? want als dat wel meevalt ben je beter af met een leuk normaal setje en een aantal autospeakers die je in de gaten in het plafond monteert.

My 2cents

Verwijderd

Topicstarter
Is de winkel groot?? want als dat wel meevalt ben je beter af met een leuk normaal setje en een aantal autospeakers die je in de gaten in het plafond monteert.
De speakers blijven hangen, de huidige versterker gaat er alleen uit vanwege de beeindiging van het contract met een muziekleverancier. Vandaar dus alleen op zoek naar een nieuwe versterker met een losse cd-wisselaar.
Pagina: 1