CD's branden met een Password

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wie weet of en hoe dit kan? Ik wil de CD-roms gebruiken om een back-up te maken van een hele trits files, en het geheel moet met 1 password te beveiligen zijn.

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Als je het echt veilig wilt doen dan moet je met PGPdisk (www.pgpi.com) een vituele HD van 650 MB aanmaken en hier al je data opzetten. Als deze dan vol is dan brand je dit PGPdisk.pgd bestand naar je CD. PGP gebruikt sterke algoritmen als CAST, IDEA, en Blowfish en is met een voldoende sterke pass phrase zeer moeilijk te kraken.

MDA }:0

• Bigfoot
Is er geen simpele manier? Het hoeft niet een al te sterke beveiliging te zijn hoor.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Je kan alles in een joekel van zip/rar file zetten, passwordje erop en branden maar..?? Is dat iets??

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Bigfoot
Ja dat had ik ook geprobeerd. Maar als ik een zipfile maak met een password erop, werkt dat helemaal niet! Je kunt gewoon in de zipfile komen zonder een password in te kloppen, dus ik snap nietwat er dan de bedoeling van was.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 16:33
Je kunt inderdaad IN de zip komen, maar het lezen van de bestanden gaat niet. (als je het goed gedaan hebt). self extracting RAR files vragen wel eerst om een password voordat ze geopend worden, maar dan moet je altijd die hele CD uitpaken op hdd...

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Bigfoot
Bedankt voor de tip, kofferomputer. Ik had het geprobeerd met een bestaande (volle) zip, maar het werkt alleen als je eerst het password geeft, en dan pas de files overzet naar het zip-bestand, en niet andersom

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Het beveiligen van je CD met een ZIP password is voldoende als je niet wilt dat je moeder/oma/zusje/vader de boel kan lezen. Een ieder ander zal het Advanced Zip Password Recovery Programma gebruiken voor een brute- force of dictonary based attack van jou file en met een slecht password ligt de boel al snel open en bloot.

............. AZPR can be used to recover lost or forgotten passwords for a ZIP/PKZip/WinZip archives. The program is very fast: about two million passwords per second (on Pentium II). Known plainext attack is available.The program is customizable: you can set the password length (or length range), the character set to be used to generate the passwords. You can select the custom character set for brute-force attack. Dictionary-based attack is available.
.......................
}:0
Pagina: 1