[Outlook 2003] Bij digitaal ondertekenen eerst confirmatie

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51

Oceria

I've been in between....

Topicstarter
Sinds enkele maanden gebruik ik office 2003. Aanvankelijk was dit een upgrade van een office XP installatie (Windows moest toch opnieuw geinstalleerd worden) en vlak na de upgrade naar office 2003 (met SP2: ging probleemloos) ben ik digitale handtekeningen in Outlook gaan gebruiken voor verschillende mail adressen. Als het me niet zou bevallen zou ik na de fresh install van windows XP pro en Office 2003 pro de handtekeningen niet meer installeren.
Gedurende de eerste periode had ik geen problemen met de handtekeningen: ze werden probleemloos ingevoegd bij het versturen.

Na de reinstall van Windows XP pro (met sp2 en hotfixes geslipstreamed met nlite) en office 2003 (met daarna de installatie van SP2) vraagt outlook echter regelmatig om toegang tot de handtekening:

"Er is een toepassing die toegang tot een beveiligd item vraagt
Persoonlijke sleutel bij Cry"

Soms -bij het beantwoorden van mail- wordt geen toestemming gevraagd.
Als ik op OK klik wordt het bericht netjes met signature verzonden. Als ik op Cancel klik gebeurt er verder niks.
Ik vind het niet zo erg dat er om toegang wordt gevraagd, maar aanvankelijk deed outlook dit niet en dus moet het ook zonder deze domme vraag kunnen.

Op de Microsoft knowledge base en de newsgroepen kom ik hier echter nergens iets over tegen. Ook google en yahoo weten van niks. Ook op GoT kan ik hier niks over vinden.

Het uitschakelen van de Protected Storage en Encrypt services doet de prompt niet verdwijnen. In de Task Manager zie ik ook dat het een proces van Outlook zelf is en dat ik de instelling dus ergens in Outlook moet vinden. In de handleiding staat echter evenmin iets vermeld.
Wie weet waar ik het moet zoeken?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Topicstarter
Even een kickje met een update:

Plots bedacht ik me dat ikhet nieuwe bestand (het persoonlijke mappen.pst bestand) als een codeerbaar en comprimeerbaar bestand had aangemaakt. Nadat ik adressen en email geëxporteerd had heb ik dit bestand weggegooid en een nieuw -ongecodeerd- bestand aangemaakt. Dit heeft echter geen effect gehad.
Ook het uitzetten van "maak deze map een persoonlijke map" heeft geen effect.

Heeft iemand anders nog een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Oceria op 12-11-2005 14:48 ]

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Topicstarter
Echt helemaal niemand?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Voor de search:
Ik heb net mijn jaarlijkse Thawte Freemail certificaat weer ingesteld. Elk jaar vergeet ik hoe het ook al weer gaat maar kom er altijd toch weer uit. Om de confirmatie kwijt te raken moet je aan je profiel-persoon in je adresboek het nieuwe certificaat koppelen en oude certificaten verwijderen. Het kan hiervoor nodig zijn je net geïnstalleerde certificaat te exporteren als .p7b en die te importeren in je eigen vCard/adresboek-item...