Call of Duty 2 Health Probleem

Pagina: 1
Acties:

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Heb sinds gister cod2. Heb echter een probleempje. Iedere keer wanneer ik het spel opnieuw opstart zegt hij dat m'n computer veranderd is en dat ie dus adviseert terug te gaan naar de optimale instellingen. Komt dit soms omdat ik een XP64 X2 met cool & quiet heb?
In het spel zelf komt het echte probleem. Het befaamde/beruchte halo health systeem werkt bij mij soms niet. Hiermee bedoel ik dat hij soms dus niet meer uit zichzelf geneest, dit gebeurd de eene keer al vanaf het begin van een level, de andere keer halverwege een level en soms ook bij de overgang van het eene level naar het andere level. Soms helpt het om het level opnieuw te starten.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Want ik neem aan dat het halo systeem altijd hoort te werken, of klopt het dat het er af en toe niet is? Het is super frustrerend, want je gaat dan super snel dood. Als iemand hier een oplossing voor heeft of het al eens ergens anders gelezen heeft dan graag reactie. Alvast bedankt.

• tommy6
Ook heb ik dat bepaalde events niet gebeuren. Zo startte ik net de eerste missie en met dat aardappel gooien bleef er iedere keer een gat over, het maakte niet uit hoe vaak ik er door heen gooide, hij bleef gloeien. Ook in de missie Demolition, dan verschijnen soms de mannetjes niet bij de deur (waar dan op geklopt wordt) van het hoofdkwartier dat je op moet blazen dus kan je niet verder. Iemand hier nog suggesties voor?

Verwijderd

misschien is COD niet geschitk voor deze dual core. kan je dit niet uitschakelen? of misschien een update ervoor? zegt activison hier iets over (desnoods contact per mail)

• tommy6
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:31:
misschien is COD niet geschitk voor deze dual core. kan je dit niet uitschakelen? of misschien een update ervoor? zegt activison hier iets over (desnoods contact per mail)
Kan het cool&quiet idd wel uitschakelen, maar dat is puur dat de cpu in frequentie schakelt. Net als een Pentium M, dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt, het health probleem dan. Zal activision idd eens een mailtje sturen, want er is werkelijk niets over te vinden op internet. Het spel loopt heerlijk, alleen is dat health en event probleem wel heel vreemd vind ik.

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 21:59
Ik heb het spel zelf uitgespeeld op een Pentium M 730 (zie sig). Het spel loopt lekker soepel op 1024x768 en inderdaad, elke keer als ik het spel wil opstarten zegt hij dat mijn systeem is veranderd en veranderd hij de settings naar de optimale settings voor mijn Laptop. Dus elke keer na opnieuw opstarten stond hij op 640x480 :r
Ik heb echter geen last gehad van dat event gebeuren, alleen een enkele keer toen een soldaat niet meteen een deur intrapte, even blokje omlopen en hij trapte de deur in.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik vond dit ook vrij 'vervelend' tijdens het opstarten. Dus ik heb CnQ eens uitgezet (van 'minimaal stroomverbruik' af) en de eerst volgende keer kreeg ik die vraag weer. Maar volgende keren weer niet. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• tommy6
_the_crow_ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:56:
Ik vond dit ook vrij 'vervelend' tijdens het opstarten. Dus ik heb CnQ eens uitgezet (van 'minimaal stroomverbruik' af) en de eerst volgende keer kreeg ik die vraag weer. Maar volgende keren weer niet. :)
Heb jij ook een X2, want ik vermoed dat de rare dingen in het spel te danken zijn aan dat het een dual core is.
Heb net nog ff gegoogled en sporadisch vind ik iets over dat dual cores soms rare bijverschijnselen geven in games, echter zijn dit lock-ups en spontane terugkeer acties naar Windows. Vind alleen vreemd dat ik niets vind over X2's in combinatie met COD2, is toch een populair spel en X2's zijn toch ook al vrij lang in omloop

[ Voor 22% gewijzigd door tommy6 op 09-11-2005 18:11 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

tommy6 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:06:
Heb jij ook een X2, want ik vermoed dat de rare dingen in het spel te danken zijn aan dat het een dual core is.
Heb net nog ff gegoogled en sporadisch vind ik iets over dat dual cores soms rare bijverschijnselen geven in games, echter zijn dit lock-ups en spontane terugkeer acties naar Windows. Vind alleen vreemd dat ik niets vind over X2's in combinatie met COD2, is toch een populair spel en X2's zijn toch ook al vrij lang in omloop
Sorry, dat was ik er inderdaad vergeten bij te zetten. Ik heb _geen_ X2. Ik heb een A64 3200+. Mijn gok is dat CnQ er iets mee te maken heeft. Maar helemaal zeker daarvan ben ik niet.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• tommy6
_the_crow_ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:21:
[...]
Sorry, dat was ik er inderdaad vergeten bij te zetten. Ik heb _geen_ X2. Ik heb een A64 3200+. Mijn gok is dat CnQ er iets mee te maken heeft. Maar helemaal zeker daarvan ben ik niet.
Ik vermoed idd ook dat het niet aan CnQ ligt, maar eventueel aan dat het een dual core is.

• tommy6
Heb met Activision gemaild en die hebben we verwezen naar het infinity Ward developers forum en daar is het probleem bekend. Ze schrijven tot dat de eerste patch uitkomt de volgende oplossing voor.

For anyone running an AMD dual core system, you need to do the following tasks or your game may not function correctly. This problem usually manifests as (but is not limited to) a lack of health regeneration; the screen stops flashing but you continue with the “injured” heavy breathing, etc.

This is a known bug with AMD dual core systems and has affected games other than Call of Duty 2. They are working on a permanent fix.

As far as Call of Duty 2 is concerned, it has been fixed in our next patch. For now, here is a work around:

1. Run the .exe file
2. Ctrl + Alt + Del into your task manager
3. Click “Processes” tab
4. Find the COD2SP_S or COD2MP_S entry in the process list
5. Right click on the entry and select “Set Affinity…”
6. Make sure only one box is checked. If multiple boxes are checked, uncheck them until only one box is checked.

Please note, if you switch between single player and multiplayer, you will need to redo the steps above.

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Ja heb ook een X2, maar ik vind het een beetje jammer dat je bij een aantal games, gewoon 1 core moet laten draaien.. Zelfde geldt bij Colin Mcrae 2005, en die loopt op 1 core zelfs nog veel te snel |:(

Maar in multiplayer heb ik nog geen vreemde dingen meegemaakt en daarvoor heb ik hem juist :)
Pagina: 1