Borland Socket Server start niet op Windows 2003 Server

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
We hebben een klant welke gebruik maakt van een Windows 2003 Server. Op deze server is onze applicatie geinstalleerd welke gebruik maakt van een Borland Socket Server, zodat cliënts met een bepaalde poort connectie kunnen verkrijgen met onze server applicatie, standaard gebruiken wij poort 211.

Nu is het probleem dat de Borland Socket Server Service niet wil starten op de Windows 2003 Server. Standaard staat de service op Automatisch starten, wat dus nu niet gebeurd. Wanneer je de service handmatig probeerd te starten verschijnt er na verloop van tijd de volgende melding:

Error 1053 : "the service did not respond to start or control request in timely fashion"

Nu ben ik natuurlijk opzoek geweest met o.a. google en wat forums, maar het enige dat ik tegen kom is het fijt dat er niet genoeg rechten uitgedeeld zouden zijn om de service te starten. Dit is vreemd aangezien er met een Administrator account gewerkt wordt en de service standaard start met het localsystem account, deze heb ik ook laten veranderen in het administrator account wat het zelfde resultaat geeft.

Ik heb onze applicatie ook laten deinstalleren en de installatie opnieuw laten uitvoeren, wat ook geen uitkomst bood. Zelf kom ik ook bij klanten om onze applicatie te installeren, maar ik ben dit probleem nog niet eerder tegen gekomen. Tot nu toe heb ik de software nog redelijk probleemloos kunnen installeren op Windows NT 4.0, 2000 en 2003 servers.

Ik hoop dat iemand een tip heeft en mij verder opweg kan helpen, want ik ben hier even helemaal vastgelopen.

O, ja misschien ook relevant om te melden op de betreffende Windows 2003 Server is nog geen Service Pack geinstalleerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Niemand ervaring met Borland Socket Server?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Kijken eens met regmon en filemon van sysinternals tijdens het handmatig opstarten van de applicatie