Wie o wie weet of het volgende mogelijk is.
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid waar ik twee configs van ciscorouters met elkaar kan vergelijken, en de evt. verschillen zichtbaar maak.
enige 'maar' die er aan zit:
- configs kunnen items in verschillende volgordes neerzetten.
vb:
config 1:
regel 1
regel 2
regel 3
regel 4
terwijl config 2 heeft:
regel 2
regel 3
regel 1
regel 4
De configs bevatten dezelfde gegevens, alleen andere volgorde.
script moet nu melding geven dat alles gelijk is, ondanks dat de volgorde niet klopt.
wanneer er na het 'wegstrepen' van de gelijke gegevens nog wat overblijft, moet ie dat weergeven.
er zijn verschillende tools om files mee te vergelijken, echter, kan ik niets vinden in google waarmee je ook kan checken op inhoud, ondanks de verschillen in volgorde.
het moet trouwens in PHP zijn
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid waar ik twee configs van ciscorouters met elkaar kan vergelijken, en de evt. verschillen zichtbaar maak.
enige 'maar' die er aan zit:
- configs kunnen items in verschillende volgordes neerzetten.
vb:
config 1:
regel 1
regel 2
regel 3
regel 4
terwijl config 2 heeft:
regel 2
regel 3
regel 1
regel 4
De configs bevatten dezelfde gegevens, alleen andere volgorde.
script moet nu melding geven dat alles gelijk is, ondanks dat de volgorde niet klopt.
wanneer er na het 'wegstrepen' van de gelijke gegevens nog wat overblijft, moet ie dat weergeven.
er zijn verschillende tools om files mee te vergelijken, echter, kan ik niets vinden in google waarmee je ook kan checken op inhoud, ondanks de verschillen in volgorde.
het moet trouwens in PHP zijn
[ Voor 4% gewijzigd door theezeefje op 09-11-2005 12:51 ]
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....