Toon posts:

uber n00b vraag over crossfire x1800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje.
las dat asus een dual x1800 uitbrengt dus 2 cores op 1 plank daar kan tot 2 gig aan ram op.
stel dat ze dat doen en je hebt dan in crossfire nog zon kaart dan kan je dus 4 gig voor 1 applicatie als een game gebruiken?
of zie ik dat verkeerd?
want dat trekt me toch wel 2 gig aan video ram :D

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik weet niet zeker hoe het bij ATI zit, maar er zijn ook een paar dual-GPU kaarten met nVidia chips erop. Bij die kaarten is wat je normaal krijgt bij een SLI-opstelling op 1 kaart gezet. Ik kan me voorstellen dat dat bij ATI ook zo is. Dus dat de link tussen twee kaarten geintegreerd is op 1 kaart.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Zelfs al zouden 2 kaarten met 2 GPU's en 1Gb per kaart kunnen, dan heb je effectief slechts 512Mb videogeheugen ter beschikking: Alle GPU's hebben namelijk een eigen stukje geheugen, waarin dezelfde textures etc. opgeslagen worden.

Hetzelfde geldt voor SLI; je kan videogeheugen wat aan verschillende GPU's zit niet optellen omdat iedere GPU dezelfde data nodig heeft in zijn eigen geheugendeel.

offtopic:
Afgezien van het feit dat je weinig tot niets hebt aan een videokaart met 2 of zelfs 4 GB geheugen voor zaken als games op dit moment.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de uitleg :)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

^^ with stupids.

Maar dan nog wat moet je met 2 gig video ram? Tenzij je een tft ter formaat van een biosscherm hebt ofzo. (ik weet dat dat projectie, maar even puur voor de maat)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε