Strepen in mijn TFT scherm

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Zie dit plaatje

Het gebeurt eens op de 5 keer dat ik mijn pc aanzet. Met een reboot is het probleem dan weer opgelost.

Specs:
Acer AL1732m 17" tft (maar met de vorige acer tft had ik het ook)
Radeon 9800se Club3d
DVI aangesloten

de eerste die raadt wat er in het doosje achter het scherm zit krijgt een koekje :+

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
hrm.....drivers geupdate? kabel goed gecontroleerd? kabel vervangen? andere videokaart geprobeerd?

Copy.com

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:20
Ligt aan je VGA kaart. Grote kans dat ie bijv. te heet wordt. Controleer eerst eens of je koeling nog goed werkt (fan nog draait)

Verwijderd

Ik ken dit soort problemen wel met crt monitoren... Daarbij was meestal de oplossing om een andere resolutie en refreshrate in te stellen..

Misschien dat het een oplossing bied...

• cornelixnootje1
Drives zijn up to date. Andere videokaart heb ik niet.

Kabel vervangen kan ik doen, maar verklaart niet waarom het zo inconsequent gebeurt.

Te heet is het niet, het gebeurt vaak 's ochtends bij het opstarten en dan is het hier hooguit 15 graden.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als het goed is kan je er zelfs gewoon een screenshot van maken, hoef je geen foto's te nemen. Dat was tenminste bij mij het geval toen ik hetzelfde had.

Ik had toen overigens brak geheugen waardoor er wat dingen in windows kapot waren gegaan. Je zou eens kunnen memtesten.

[ Voor 30% gewijzigd door eamelink op 09-11-2005 12:32 ]

• cornelixnootje1
Memtest al gedaan toevallig.

• My-life
Het maakt niet uit of het koud in de kamer is. Als je koeling van je VGA weigert bereikt je GPU al snel een te hoge temp.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zie dat je een 9800se gebruikt, die leuk waren om via een softmod de overige (vaak brakke) pipes te enablen, en je dit vaak als gevolg had, maar dan vaker consequent idd...

Koekje voor mij!? 8)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• cornelixnootje1
My-life schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:32:
Het maakt niet uit of het koud in de kamer is. Als je koeling van je VGA weigert bereikt je GPU al snel een te hoge temp.
Ventilator draait nog. Maar hij heeft het echt al vanaf de eerste seconde beeld, bij het opstarten. En als ik hem reboot niet meer. Dan lijkt oververhitting mij toch uitgesloten.
sain onez schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:33:
zie dat je een 9800se gebruikt, die leuk waren om via een softmod de overige (vaak brakke) pipes te enablen, en je dit vaak als gevolg had, maar dan vaker consequent idd...

Koekje voor mij!? 8)
Ik heb er niet mee gemod. :)

[ Voor 30% gewijzigd door cornelixnootje1 op 09-11-2005 12:35 ]

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 09:38
Ja ik denk ook dat het aan het gehuegen licht wat neit goed is.
En/of heb je je pc overgeklokt of niet en zoja zet alles eens normaal en kijk nog een of het gebuert!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb toch zin in dat koekje, misschien de mobo chipset drivers en of dx9c eens opn installeren?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• cornelixnootje1
willyfreak schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:35:
Ja ik denk ook dat het aan het gehuegen licht wat neit goed is.
En/of heb je je pc overgeklokt of niet en zoja zet alles eens normaal en kijk nog een of het gebuert!
Nee. Ik heb niets aan mijn pc verandert. Hij doet dit ook al een jaar ofzo, sinds ik hem heb.
sain onez schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:36:
heb toch zin in dat koekje, misschien de mobo chipset drivers en of dx9c eens opn installeren?!
Ik heb al regelmatig een format c gedaan de afgelopen tijd, dus dat zal het niet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door cornelixnootje1 op 09-11-2005 12:38 ]

Verwijderd

Hoe hoog staat je resolutie en op hoeveel Hertz??

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:38:
Hoe hoog staat je resolutie en op hoeveel Hertz??
1280x1024 @ 75hz

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
cornelixnootje1 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:27:
Zie dit plaatje

Het gebeurt eens op de 5 keer dat ik mijn pc aanzet. Met een reboot is het probleem dan weer opgelost.

Specs:
Acer AL1732m 17" tft (maar met de vorige acer tft had ik het ook)
Radeon 9800se Club3d
DVI aangesloten

de eerste die raadt wat er in het doosje achter het scherm zit krijgt een koekje :+
Ik had dit bijmijn 9700 pro ook deze werd toen te heet. Nieuwe cooler erop en probleem was verholpen :)

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 09:38
En als je er een crt monitor aanhang heb je er dan ook last van of neit?
En probeer anders een adneren dvi poort om te kijken of die het dan nog steeds doet?

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb dit probleem ook gehad met een Club3D Radeon 9700.
Het probleem deed zich vaak voor als ik de compu 's ochtends aanzette. Pas bij het windows loginscherm/desktop verschenen de strepen (de mijne waren trouwens helemaal zwart). Als ik dan een paar keer een reset deed werkte de boel wel weer. Zo was je af en toe wel 10 minuten bezig. Ook bij het spelen van spellen kon van het ene op het andere moment de boel misgaan. Dan werden alle polygonen verneukt en kwamen er zoveel artifact in beeld dat je helemaal niets meer zag. Als je dan naar de desktop terug ging zaten de strepen er ook.
Dit leek mij altijd een probleem met de geheugenchipjes op de kaart. Het probleem in spellen had ik eerder ook met een Geforce 2 pro. Die kaarten werden waarschijnlijk te heet. Als ik aan de chipjes voelde waren die behoorlijk warm. Met wat extra koeling en betere airflow in m'n kast werd het wel wat beter, maar de beste oplossing was het aanschaffen van een 6600GT. Tot nu toe doet die het wel best omdat de algehele koeling in m'n kast beter werkt, zodat m'n geheugenchipjes niet meer zichzelf frituren.

Verwijderd

Dit is onbetwist een defecte VGA.
Een enkele keer wil het helpen om de VGA opnieuw te plaatsen

Verwijderd

Heb dit ook met mijn 9800 pro (met zalman koeler erop). Ook wil windows wel eens helemaal vastlopen... erg irritant. Als je dan reboot heb je die strepen ook. En inderdaad ook bij een koude start.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 21:25

dlmh

Lo-Fi

Probeer eens op 60Hz te zetten. Mijn Samsung 171s had ook wat rare strepen door het beeld als die op 75Hz stond. 60/75Hz maakt overigens helemaal niks uit voor TFT :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb de zelfde symtonen, alleen denk ik nog in beginfase.

Betreft een Acer AL1715 17~

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/acer.jpg

Sommige woorden zijn letterlijk vetgedrukt, kan mischien ook komen omdat ik ClearType heb aanstaan.

Maar ja mocht er iets fout gaan heb ik altijd nog 3kwartjaar garantie erop :).

Edit:

En ik denk dat Drivers en koeling er niks mee te maken hebben. Dat zit gewoon goed hier en de Core temp staat idle op 33 graden nu.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 13:06 ]

• My-life
Dan vrees ik het ergste voor je VGA kaart. Probeer eens ergens een andere vandaan te halen zodat je die kunt proberen.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004

Herby

Stalknecht

Probeer een seen screenshot te maken. Weet je iig of het aan je vgakaart of je tft ligt. Verder kun je eens proberen ej scherm in native mode te zetten (voor zover nog niet gedaan).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:05:
Ik heb de zelfde symtonen, alleen denk ik nog in beginfase.

Betreft een Acer AL1715 17~

[afbeelding]

Sommige woorden zijn letterlijk vetgedrukt, kan mischien ook komen omdat ik ClearType heb aanstaan.

Maar ja mocht er iets fout gaan heb ik altijd nog 3kwartjaar garantie erop :).

Edit:

En ik denk dat Drivers en koeling er niks mee te maken hebben. Dat zit gewoon goed hier en de Core temp staat idle op 33 graden nu.
Heb je als eens op de autoadjust knop van je monitor gedrukt ;)

Verwijderd

Ik denk dat het aan je geheugen ligt vd videokaart.

Ik heb nu pas 4 maanden een 6800GT en die ging ineens extra informatie weergeven op mijn scherm in de vorm van artifacts ;)
Alleen was dit niet alleen in Windows, maar ook in bijvoorbeeld het POST-scherm, dus in dos, heb je daar ook problemen (ondertussen) ?

Ik heb mijn videokaart overigens retour gezonden naar Alternate, ben nu in afwachting wat er verder gaat gebeuren..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:20:
[...]

Heb je als eens op de autoadjust knop van je monitor gedrukt ;)
Heh ja natuurlijk ! :P Ik vraag me soms af hoe ik die AutoAdjust eruit sloop, hij zet vaak mijn beeld nog scheef neer ook :(

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
Ik denk dat er in het doosje achter je beeldscherm cashewnootjes zitten :D

maar ontopic: vriend van me heeft het ook bij zijn pc, ook een Radeon kaart, in dat geval een 9800 pro met een coolermaster coolviva vga koeler. Ik heb er zelf nog niet echt naar gekeken, en hij maakt zich er niet echt druk om omdat hij zijn pc misschien 1x per week opnieuw opstart. Het valt me op dat het veel voorkomt bij ATI kaarten. Mijn vriend gebruikt omega drivers, wat gebruik jij voor drivers?

En anders denk ik dat het inderdaad wel eens een kapotte vga kaart kan zijn.

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Het bleek dat mijn VGA kaart niet goed in het slot zat; hij was een half millimetertje ofso omhooggekomen, waardoor hij steeds bij XP opstarten uitviel.

Ik weet niet of je ermee gesjouwd hebt ofzo, maar je zou kunnen proberen hem aan te drukken.

Leuke dobbelstenen trouwens ;)

Specs

Pagina: 1