Advertenties in rss-feeds T.net

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het de bedoeling dat er in de RSS feed van tweakers.net een advertentie komt?

http://www.tweakers.net/feeds/mixed.xml
<item>
-
<title>
ADV: Young professional? Bij ons is ICT meer dan ICT.
</title>
-
<link>
http://adserver.webads.nl...00000000000/SITE=TWEAKERS
</link>
-
<description>
Opleidingstraject en direct je bijdrage leveren aan projecten? Getronics PinkRoccade biedt ongekende mogelijkheden voor het realiseren van jouw ambities en een succesvolle loopbaan in ICT.<br><br>Kijk op <a href="http://adserver.webads.nl/adclick/CID=00008edd0000000000000000/SITE=TWEAKERS">www.getronicspinkroccade.nl/careers</a>
</description>
<author>webads.nl</author>
<category>advertentie</category>
<comments/>
<guid/>
<pubDate>Wed, 09 Nov 2005 11:04:38 GMT</pubDate>
</item>

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Waarom niet? Twealers is niet gratis te runnen en zo, dus ze moeten toch ergens geld vandaan halen? Waarom niet er een keertje op klikken, en dan zijn zij ook weer blij

Copy.com

Verwijderd

Wel netjes dat er een "ADV:" bijstaat, dan kan Thunderbird die perfect filteren voor me :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:32:
Wel netjes dat er een "ADV:" bijstaat, dan kan Thunderbird die perfect filteren voor me :)
Lijkt me een vorm van ad/banner-blocking, en die zijn niet toegestaan, toch?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

De RSS feed gebruik ik om snel (en reclame vrij) te weten of er iets nieuws te lezen valt. Als ik daar ook al reclame moet gaan omzeilen wordt RSS een stuk minder aantrekkelijk.
Ik hoop dat het niet nodig is.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is geen foutje, maar wel een experiment.

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik vind het een irritant experiment. Als jullie mee willen werken aan de ondergang van RSS, ga jullie gang.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36
Ik was, ter voorbereiding van eenzelfde topic even aan het zoeken in oude FA topics (klopt op borst) en zag daar een discussie als:
"complete content in RSS?"
1: "nee want: geen adinkomsten"
2: "nee: want via RSS autoelectrisch content voor andere (reclame) sites leveren is niet cool"

Ik weet niet hoe de relatieve gewichten van die twee argumenten lagen, maar an sich is het eerste argument valide. Daarmee beschouw je de RSS als een "lokkertje" om de content (+ads) op de frontpage te komen bekijken. Met dat perspectief op de meerwaarde van de feed is het onlogisch ads in de feed te stoppen (daar wordt het lokkertje minder lonkend door uiteindelijk)

Zonder enig moreel oordeel uit te spreken, een paar ads zal mij persoonlijk niet veel intereseren, is dit misschien een nuttige toevoeging aan een te vormen afweging. (als ik jong snel en dynamisch was had ik nu iets over twee centen gemeld)

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Ik vind het persoonlijk ook irritant. Volgens mij ga je het concept van RSS net voorbij door er reclame in te steken. Als ik wil weten of er een nieuwe reclame is zoek ik wel een reclame rss-feed ;)

Dus, als je het aan mij vraagt : dumpen die handel :D

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt blij mee ben, sterker nog het is hinderlijk. Ik kan niet meer in één oogopslag nieuws onderscheiden van een advertentie. De advertentie staat nu op een plek waar je nieuws verwacht. Zolang het niet mogelijk is om zo'n advertentie makkelijk van een nieuwspost te onderscheiden (bijvoorbeeld door het gebruik van een andere kleur) in standaard RSS readers (ik gebruik google.nl/ig) vind ik adverteren in RSS-feeds ongepast. "ADV: " is m.i. onvoldoende onderscheidend.

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 22:23
Ja ik vind het ook irritant en niet passend voor rss feeds.
Ik snap dat er reclame kan worden gemaakt, maar dat kan toch prima op de site zelf. Dan kan je ook nog beter targetten.

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

zyberteq

nou, dat dus

ik gebruik sage in Firefox om mijn RSS feeds te lezen. en ik klik dan vervolgens gewoon op de interessant lijkende links. eigenlijk net zoals ik het normaal op de FP doe, maar dan via een sidebar. niks mis mee dus. die links die openen gewoon een normale FP nieuwspostpagina.
Ik kwam dus ook net deze reclame tegen en ik vind het een hinderlijke zaak, ik heb nu een t.net extra abo, dus die reclame op de FP neem ik nog wel voor lief, maar om het nu in de RSS feeds te zetten vind ik te ver gaan.
Dit zou inhouden dat ALS ik overga naar een Full abo ik nog steeds reclame zou zien omdat het in de RSS zit.

geen goede ontwikkeling dus

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Screamer schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:55:
[...]
Dit zou inhouden dat ALS ik overga naar een Full abo ik nog steeds reclame zou zien omdat het in de RSS zit.

geen goede ontwikkeling dus
Als jouw feedreader ook je Tnet cookie meestuurt in het request en je hebt met een full abo banners uitstaan dan krijg je ook niet de advertorial in de feed. Eigenlijk is de 'no-banner' optie dus meer een 'geen reclame' optie ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik gebruik de Live Bookmarks in Firefox en van alle Live Bookmarks (en dat zijn er redelijk wat) is dit de eerste met advertentie ... Ik begrijp dat er inkomsten nodig zijn (ik heb zelf een site met 21.000 leden verdeeld over 3 servers en moet ook maandelijks nog steeds uit eigen zak bijleggen omdat de reclame inkomsten maar 2/3 dekken) maar ik vind advertenties in RSS feeds net ietsje tever gaan ... :|

* herinnert zich nog dit artikel : nieuws: Nieuwe vormen reclame via RSS mogelijk *

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Ik gebruik het op mijn mobiel om zo snel even wat interessante berichten op te sporen. Ik zit er nu niet op te wachten dat mijn dure grps bytes (ook al gaat het om maar een paar bytes). te verspillen aan reclame die mij toch niet interesseert.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Even een paar persoonlijke meningen:

a) het is een experiment, of we hier mee doorgaan is afhankelijk van de click-respons (dus als je dit wilt boycotten moet je vooral de link niet clicken ;) )
b) het ligt niet in onze bedoeling om de RSS te gaan overspoelen met advertenties, max 1 lijkt me mooi genoeg
c) De advertentie is ook expres niet als 1e link aanwezig. Bij een melding van een nieuw bericht is de 1e link ook altijd het nieuwe bericht en niet de advertentie
d) Er is duidelijk gemaakt dat het een advertentie is door er 'ADV' voor te zetten. Hierop zou je dus kunnen filteren als je reader dat toestaat - persoonlijk lig ik daar niet wakker van
e) Ingelogde abo's met de mogelijkheid tot het uitschakelen van banners krijgen via een ingebouwde reader van hun browser ook geen advertenties in de feed. Als we hiermee doorgaan wil ik ook nog wel eens gaan kijken of we mbv een soort van afgeleide sessie-id in de URL advertenties kunnen filteren voor abo's vanuit externe readers

Dit is mijn persoonlijke visie, de mening van het MT kan afwijken maar aangezien dit een experiment betreft is het denk ik te vroeg om hieromtrent (en dan met name het stukje over het filteren van advertenties) policies te gaan afdwingen.
Reclame hoort er nu eenmaal bij en persoonlijk stoor ik me er niet eens aan - ik surf ook met banners aan op de frontpage en het forum (ondanks full abo en admin status). Per slot wordt mijn salaris er ook van betaald ;)

Intentionally left blank

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

zyberteq

nou, dat dus

crisp schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:20:
[...]

Als jouw feedreader ook je Tnet cookie meestuurt in het request en je hebt met een full abo banners uitstaan dan krijg je ook niet de advertorial in de feed. Eigenlijk is de 'no-banner' optie dus meer een 'geen reclame' optie ;)
Dat vind ik dan wel weer een goede zaak.
en op donderdag 10 november 2005 @ 00:11:
a) het is een experiment, of we hier mee doorgaan is afhankelijk van de click-respons (dus als je dit wilt boycotten moet je vooral de link niet clicken ;) )
niet klikken dus... check.
Ik ga me iig niet 2x stoten aan die steen :P

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

De link staat ook al 2 dagen op de FP van Fok! Wanneer je er op klikt krijg je een willekeurig ander nieuwsbericht. :/

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 09:27
Ik ben voor om die reclame eruit te knallen. Heb een progje om van een aantal rss-feeds de laatste 5 bericht-titels te laten zien. Ik heb nu ALTIJD reclame bij tweakers. Buitengewoon irritant als je het mij vraagt, helemaal omdat ik het nog nergens anders heb gezien.

Het nut is ook ver te zoeken denk ik. Heb tot nu toe 1 advertentie gezien. ALs je er uit nieuwsgierigheid 1 keer op klikt, oke. Het is ronduit belachelijk om te denken dat mensen er daarna vaker op gaan klikken. Het heeft dus denk ik niet zo bijster veel nut.

Read the code, write the code, be the code!

Verwijderd

Ik vind het ook irritant. Ik heb op mijn homepage de laatste 3 headlines van tweakers staan, daarvan is de tweede nu altijd reclame. Dat is ronduit irritant. Dan kan ik dat wel weer gaan verhogen naar 4 waarvan 1 dan reclame is maar het blijft irritant.
Ik snap ook wel dat tweakers nou eenmaal ergens van betaald moet worden en ik ben dan ook zeker niet tegen reclame in het algemeen, maar dit gaat me toch net ff te ver. Reclame oke, maar het moet niet irritant worden.

Verwijderd

Mijn twee centen: is het misschien beter om onder elke x newsposts een kleine textad te plaatsen ipv een heel item voor een advertentie? Dat zie je ook geregeld bij andere rss stream. In de tussentijd kijk ik tweakers.net wel via het web en disable ik de rss feed.

Gr. Ward

Verwijderd

Simpel: als dit zo blijft of nog erger wordt dan verdwijnt de rss feed van m'n website. Ik wil namelijk niet meewerken aan het linken naar commerciele sites.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 05:27:
Simpel: als dit zo blijft of nog erger wordt dan verdwijnt de rss feed van m'n website. Ik wil namelijk niet meewerken aan het linken naar commerciele sites.
T.net is nu ook al commercieel, dus waarom link je er nu dan naar :? .

DM!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 07:57:
Mijn twee centen: is het misschien beter om onder elke x newsposts een kleine textad te plaatsen ipv een heel item voor een advertentie? Dat zie je ook geregeld bij andere rss stream.
Dat zou inderdaad geen slecht alternatief zijn naar mijn mening :)

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 12-11-2005 13:24 ]

Intentionally left blank

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 10:55

Spruit_elf

Intentionally left blank

mwa ik heb toch geen last van de rss ad, niet eens omdat ik een adblocker gebruikt, maar gewoon omdat ik thunderbird gebruik, die behandelt de headlines als emails, dus ik heb 1 keer de ad gezien, ff als gelezen markeren en verdergaan, nooit meer last van

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• MediQ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 17:10
Ik gebruik Google.com/ig als RSS reader, omdat ik geen software mag installeren op mijn werk. Dit werkt heel goed, maar heeft geen uitgebreide functies, zoals een filter optie. Zo blijf ik dus altijd als 2e deze AD zien. Persoonlijk vind het geen goede actie, want het ziet er gewoon niet netjes uit. Maar ja... als jullie denken dat het echt nodig is... dan zal ik wel proberen er overheen te kijken ;)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:04:
Ik vind het ook irritant. Ik heb op mijn homepage de laatste 3 headlines van tweakers staan, daarvan is de tweede nu altijd reclame. Dat is ronduit irritant. Dan kan ik dat wel weer gaan verhogen naar 4 waarvan 1 dan reclame is maar het blijft irritant.
Ik snap ook wel dat tweakers nou eenmaal ergens van betaald moet worden en ik ben dan ook zeker niet tegen reclame in het algemeen, maar dit gaat me toch net ff te ver. Reclame oke, maar het moet niet irritant worden.
Je werkt met een lusje neem ik aan? Dan simpelweg het tweede item overslaan :+

We are shaping the future

Verwijderd

JHS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 08:18:
[...]

T.net is nu ook al commercieel, dus waarom link je er nu dan naar :? .
Als tweakers.net een winstoogmerk heeft dan heb je gelijk, maar ik betwijfel het.

Ik heb ook de tweakers headlines op m'n site staan, mbv een php-script. Het lukt mij echter niet om het tweede item te negeren. Iemand anders die hier een dergelijke oplossing voor heeft?

• NMe
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:13:
Als tweakers.net een winstoogmerk heeft dan heb je gelijk, maar ik betwijfel het.
Grapjas. Dacht je dat Femme, Daniel en alle andere groenen kunnen leven van water? Die mensen zorgen fulltime dat T.net in de lucht blijft. Zonder winstoogmerk zouden die mensen dus geen inkomsten hebben. ;)
Ik heb ook de tweakers headlines op m'n site staan, mbv een php-script. Het lukt mij echter niet om het tweede item te negeren. Iemand anders die hier een dergelijke oplossing voor heeft?
Ik neem aan dat je het in een soort van array inleest...dan is het toch gewoon een kwestie van het tweede element niet showen? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

crisp schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:20:
[...]

Is dat wel veilig?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Alex)
Als je een aparte key maakt voor RSS-gegevens, dan hoeven er geen grote problemen te zijn, hoogstens een titel + intro van iets wat je niet mag zien.

Oplossing voor de PHP-ers:
in het lusje dit inbouwen:
PHP:
1
2
3
4
if(substr($titel,0,3) != "ADV")
{
  // De rest hier...
}

(Dan natuurlijk naar de situatie aangepast)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 14-11-2005 20:31 ]

• Rukapul
  • Laatst online: 10:27
Daniel schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:00:
Het is geen foutje, maar wel een experiment.
Bij deze dan in elk geval een negatieve feedback.

In Firefox live bookmarks: zeer irritant
Syndicate headlines op andere sites: zeer zeer irritant (gaat er dus in z'n geheel uit)

(En nee, ben niet tegen reclame in z'n algemeenheid, en heb ondanks abo alle banners gewoon aan staan op het forum.)

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 14-11-2005 20:33 ]

• NMe
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zolang je je bronbestand niet aan anderen laat lezen is er geen probleem. Mits je natuurlijk de rest van de beveiliging van je website op orde hebt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

-NMe- schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:34:
[...]

Zolang je je bronbestand niet aan anderen laat lezen is er geen probleem. Mits je natuurlijk de rest van de beveiliging van je website op orde hebt. :P
Nou ja, volgens mij stuurt de gemiddelde RSS reader (dus gewoon software die je op je computer draait) de HTTP requests gewoon plain-text over het net, dus kan iedere boerenlul die cookie daar uit vissen en met je profiel aan de haal gaan, of zie ik dat verkeerd?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dawuss schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:43:
[...]

Nou ja, volgens mij stuurt de gemiddelde RSS reader (dus gewoon software die je op je computer draait) de HTTP requests gewoon plain-text over het net, dus kan iedere boerenlul die cookie daar uit vissen en met je profiel aan de haal gaan, of zie ik dat verkeerd?
dat heb je nu natuurlijk ook, en daarnaast, hoe groot is die kans? Misschien als je met een proxy werkt ofzo.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Plus als je je sessie aan je IP hebt gekoppelt kan iemand anders er sowieso niets mee...

Intentionally left blank

Verwijderd

Alex schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:10:
[...]

Je werkt met een lusje neem ik aan? Dan simpelweg het tweede item overslaan :+
Ik bedoelde mijn google homepage (google.com/ig) was niet helemaal duidelijk, sorry. :+ O-)

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:17:
[...]

Grapjas. Dacht je dat Femme, Daniel en alle andere groenen kunnen leven van water? Die mensen zorgen fulltime dat T.net in de lucht blijft. Zonder winstoogmerk zouden die mensen dus geen inkomsten hebben. ;)
En jij hebt geen kaas gegeten van bedrijfseconomie ;). En dat zeg ik als leek met een beetje gezond logisch denkvermogen. Want: de makers van deze site zullen er absoluut hun brood mee verdienen maar dat wil niet automatisch zeggen dat de site zélf (lees: het bedrijf) winstgevend is. Loon is dan gewoon een kostenpost voor het bedrijf. Capice?!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Niets tegen een beetje advertenties, maar ieder uur (zoals deze avond) is nu ook toch wel een beetje te veel van je 'goeie' ze.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je iets voor je brood doet, hoeft idd niet te zeggen dat je een winstoogmerk hebt. Je hebt ook nog v.o.f.'s, verenigingen, eenmanszaken en stichtingen. Niet alles is een b.v. of n.v.. Maar aangezien Tweakers.net een b.v. is, is het wettelijk verplicht een winstoogmerk te hebben.

In mijn newsreader zal ik de add laten staan, maar ik verplaats 'm wel naar de onderkant van de lijst met nieuwsberichten.

Overigens vind ik dat als T.net vacatures voor derden mag spammen, de users dat op GoT ook mogen...

[ Voor 12% gewijzigd door CmdrKeen op 23-11-2005 09:50 ]

Bloed, zweet & koffie

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Vilenin schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:48:
Overigens vind ik dat als T.net vacatures voor derden mag spammen, de users dat op GoT ook mogen...
Als die users willen betalen om hun vacature in de bannerruimte te zetten, dan zal Daniel daar geen bezwaar tegen hebben :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Yoeri schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:01:
[...]

Als die users willen betalen om hun vacature in de bannerruimte te zetten, dan zal Daniel daar geen bezwaar tegen hebben :)
Wat als users al betalen voor een Full abbo en *toch* reclame te zien krijgen, met als "alternatief" je cookie op een open briefkaart de wereld in sturen?

Ik ga hier verder geen bonje om maken, wil alleen maar aangeven dat ik het geen goed idee vind. Waarschijnlijk krijgen we weer gewoon een wedloop adds vs. addblockers. Sterker nog: ik voorzie een markt voor commerciële proxies die adds verwijderen en de inhoud doorgeven... Mijn punt: adds in RSS is een heilloze weg.

Bloed, zweet & koffie

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat als users al betalen voor een Full abbo en *toch* reclame te zien krijgen, met als "alternatief" je cookie op een open briefkaart de wereld in sturen?
LOL, alsof je browser je cookie niet doorstuurt bij iedere request op *.tweakers.net :P.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Vilenin schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:12:
Ik ga hier verder geen bonje om maken, wil alleen maar aangeven dat ik het geen goed idee vind.
Dat mag je natuurlijk, maar de argumenten die je daarvoor gebruikt zijn een beetje ongelukkig gekozen aangezien ze nergens op slaan. Voor het adverteren van die vacature betaalt de adverteerder gewoon en dat kun je neit vergelijken met vacatures op GoT zetten door users. En je cookie wordt, zoals Wouter al aangeeft, sowieso door je browser meegestuurd hoor dus dat verandert niets aan de zaak ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Yoeri schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:20:
En je cookie wordt, zoals Wouter al aangeeft, sowieso door je browser meegestuurd hoor dus dat verandert niets aan de zaak ;)
Totdat je een RSS client gebruikt die geen gebruik maakt van de browser :)

Maargoed, opzich vind ik wel dat reclame moet kunnen in RSS, alleen wellicht op een andere manier.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als je mag filteren kun je toch gewoon een eigen XML schrijven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
header("Content-Type: text/xml"); 
$document = file("http://tweakers.net/feeds/nieuws.xml");
$item = "";
$skipitem = false;
foreach ($document as $line) {
  if ((trim($line) == "<item>") || ($item != "")) {
    if (strstr($line, "<title>ADV:")) {
      $skipitem = true;
    }
    $item = $item . $line;
  } 
  if ($item == "") {
    echo $line;
  }
  if (trim($line) == "</item>") {
    if (!$skipitem) {
      echo $item;
    }
    $skipitem = false;
      $item = "";
  }
}
?>

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Erkens schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:39:
Totdat je een RSS client gebruikt die geen gebruik maakt van de browser :)
Dat bedoel ik niet.Als je nu op T.net surft, dan wordt je cookie sowieso ook gewoon meegestuurd 'met een briefkaart de wijde wereld in' zoals Vilenin zegt. Om dat dan te gaan gebruiken als argument bij een willekeurige RSS-reader klopt niet, want dan mag je sowieso T.net niet meer bezoeken als je dat niet wilt en dan heb je ook niet veel aan je abo :)
Maargoed, opzich vind ik wel dat reclame moet kunnen in RSS, alleen wellicht op een andere manier.

Verwijderd

De link van de advertentie in RSS is dood. Kan 'ie dan (eindelijk) verwijderd worden?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

vziw zou deze ad tot 10/12 moeten draaien...

Intentionally left blank

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ok, ik trek m'n argument van veiligheid in. Jullie hebben gelijk. Blijft staan dat het vervelend is dat er een add in de feed staat en "that defeats its purpose": je leest de feed om snel een overzicht te krijgen van wat nieuw is.

Dan een nieuw argument: je mag filteren en het kan - wat heeft het dan voor nut om die add erin te zetten?

Bloed, zweet & koffie

• djluc
  • Laatst online: 20-02 15:44
Vilenin schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:48:
Dan een nieuw argument: je mag filteren en het kan - wat heeft het dan voor nut om die add erin te zetten?
Lang niet iedereen gaat die ad er uit filteren waardoor ze dus toch wat euro's kunnen verdienen :?

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:46:
vziw zou deze ad tot 10/12 moeten draaien...
Al geprobeerd? je krijgt een 404 als je (per ongeluk) klikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:55:
De link van de advertentie in RSS is dood. Kan 'ie dan (eindelijk) verwijderd worden?
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:35:
[...]
Al geprobeerd? je krijgt een 404 als je (per ongeluk) klikt.
De link is niet dood. Er zit een telsysteem achter... Aangezien het dus een experiment is houden ze bij hoeveel mensen er op klikken, zo zien ze of dit een financieel aantrekkelijke oplossing is.
Dus, zoals reeds gezegd, als je niet wilt dat er reclame in de RSS blijft, moet je niet klikken.

http://adserver.webads.nl/adclick/CID=xxxxxxx/SITE=TWEAKERS

Verwijderd

de link geeft bij mij het volgende:
<html><head><title>Object Not Found</title></head><body><h1>HTTP/1.1 404 Object Not Found</h1></body></html>
adres: http://www.webads.nl/default.html

Dat is toch echt anders dan de eerste dagen dat die link er stond.
Een dooie link gebruiken als test vind ik helemaal vreemd eerlijk gezegd...
Ligt het aan mij?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kon vanmiddag niemand bij webads te pakken krijgen; ga er morgen nogmaals achteraan.

Intentionally left blank

• Alex)
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:34:
de link geeft bij mij het volgende:
<html><head><title>Object Not Found</title></head><body><h1>HTTP/1.1 404 Object Not Found</h1></body></html>
adres: http://www.webads.nl/default.html

Dat is toch echt anders dan de eerste dagen dat die link er stond.
Een dooie link gebruiken als test vind ik helemaal vreemd eerlijk gezegd...
Ligt het aan mij?
Heb je misschien een of andere 'supertrick' toegepast, zodat de webads-server naar je localhost wijst?

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
mrcactus schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:23:
mwa ik heb toch geen last van de rss ad, niet eens omdat ik een adblocker gebruikt, maar gewoon omdat ik thunderbird gebruik, die behandelt de headlines als emails, dus ik heb 1 keer de ad gezien, ff als gelezen markeren en verdergaan, nooit meer last van
Vreemd. Ik gooi mijn feeditems weg in Tbird nadat ik ze gelezen heb. Die webads-ADV komt elke keer terug. Daarom vind ik hem zo irritant. Erop klikken doe ik toch niet. MIjn filters heb ik niets zien doen in de "News & Blogs" folders, dus weggefilterd krijg ik hem ook nog niet ;-)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De ADV is exit.
An sich is deze manier van adverteren toch wel produktief gebleken, maar voor een eventuele volgende advertorial gaan we kijken naar alternatieven.

Intentionally left blank

• djluc
  • Laatst online: 20-02 15:44
Hier staat veel informatie over mogelijkheden en resultaten van adverteren in RSS feeds: http://www.mediafact.nl/comments.php?id=10840_0_1_0_C

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

djluc schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:59:
Hier staat veel informatie over mogelijkheden en resultaten van adverteren in RSS feeds: http://www.mediafact.nl/comments.php?id=10840_0_1_0_C
Interesting :)

Daaruit blijkt ook dat stand-alone ads veel effectiever zijn dan inline ads. De CTR van dit experiment lag naar ik weet ook aardig hoog. Aan de andere kant roept een standalone ad in de RSS feed wel meer weerstand op bij de gebruikers zoals uit dit topic blijkt...

Intentionally left blank

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Maar toch niet ?
Ik ben abonnee en zie in mijn Firefox rss-feed nog steeds die hinderlijke ADV. Wanneer is ie eindelijk echt exit ?

0.0

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Jungian schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:02:
[...]

Maar toch niet ?
Ik ben abonnee en zie in mijn Firefox rss-feed nog steeds die hinderlijke ADV. Wanneer is ie eindelijk echt exit ?
Zie abonnee forum: Ads in de RSS-feeds: uiteraard niet voor de abo's

Intentionally left blank

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

3 van de 9 op mn google start. tweakers.net rss feed is weg. ik ga me een andere tech site zoeken :W

one more thing...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ga morgen eens kijken of we per type ad niet een uniek GUID kunnen gebruiken

Intentionally left blank

• Alex)
Ik heb echt nog geen enkele ad gezien, terwijl ik live.com als RSS-reader gebruik. Óf live.com filtert het, óf ik heb gewoon mazzel.

Anyway, ik vind het niet erg. Ads + RSS = bad.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 02:24
Vorkbaard schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:48:
... je leest de feed om snel een overzicht te krijgen van wat nieuw is.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Helemaal mee akkoord.

• L3TUC3
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Alex) schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:52:
Ik heb echt nog geen enkele ad gezien, terwijl ik live.com als RSS-reader gebruik. Óf live.com filtert het, óf ik heb gewoon mazzel.

Anyway, ik vind het niet erg. Ads + RSS = bad.
Vandaag de eerste via firefox live bookmark, en ik ben er niet erg blij mee. Ik dacht eerst dat het een ongelukje was, maar nu blijkt dus dat het niet zo is. Ik struin de lijst af om interessante nieuwsartikelen op tweakers te lezen, niet om in een of andere gare webshop te belanden.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Daaaag RSS feed, genoeg reclame vrije varianten

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

/nutteloze kick

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.