[Exchange] Mailbox automatisch legen

Pagina: 1
Acties:

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 17:03
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een mailbox die automatisch door de exchange geforward word, nou word die mail ook in de huidige mailbox afgeleverd, aangezien er een regel is aangemaakt dat er een automatisch mailtje verstuurd word, dat de mensen op de hoogte gesteld worden dat de mail is geforward. Nu wil ik dat de mail dan ook verwijdert word uit die mailbox, alleen als ik daar een regel voor aan maak, word dit een lokale regel & dit werkt dus niet, aangezien er nooit iemand in logt op die mailbox.

Weet iemand hoe ik toch die mail verwijdert kan krijgen uit die mailbox zonder dat daar op ingelogd hoeft te worden?

Alvast bedankt.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Misschien verwarrend, maar exchange is geen office-suite en hoort dus in software algemeen. Ik verplaats je topic even.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Tip: doe dit niet via outlook maar via Active Directory Users en Computers
je kan bij de properties van de user aangeven dat alle mail geforward moet worden naar een andere box. en daarbij aangeven of tie ook nog naar de oorspronkelijke box moet.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Phoolie
Ok, sorry

• Phoolie
RoRoo schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:15:
Tip: doe dit niet via outlook maar via Active Directory Users en Computers
je kan bij de properties van de user aangeven dat alle mail geforward moet worden naar een andere box. en daarbij aangeven of tie ook nog naar de oorspronkelijke box moet.
Ja, dat heb ik ook gedaan, maar ik krijg het alleen voor mekaar om dat automatische mailtje te sturen als de mail WEL in die mailbox aflever, ik heb namelijk een rule aangemaakt voor die mailbox.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Phoolie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:18:
[...]
Ja, dat heb ik ook gedaan, maar ik krijg het alleen voor mekaar om dat automatische mailtje te sturen als de mail WEL in die mailbox aflever, ik heb namelijk een rule aangemaakt voor die mailbox.
Welke outlook client gebruik je?
outlook 2003 heeft een rule optie om een mailtje perminent te deleten, maar daarvoor moet outlook wel open blijven staan :(

heb er ook eens naar gezocht.
je zou een scriptje kunnen maken die met pop3 connect en DELE uitvoerd in de box

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Phoolie
RoRoo schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:30:
[...]

Welke outlook client gebruik je?
outlook 2003 heeft een rule optie om een mailtje perminent te deleten, maar daarvoor moet outlook wel open blijven staan :(

heb er ook eens naar gezocht.
je zou een scriptje kunnen maken die met pop3 connect en DELE uitvoerd in de box
Ja, dat werkt ook in 2000, alleen dan maakt ie de rule idd lokaal, dus dat is idd een probleem :(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 18:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Phoolie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:18:
[...]
Dan verwijder je die rule toch en stel je een alternate recipient in. (via Active Directory Users and Computers). Zet vervolgens het vinkje uit waarmee geregeld wordt dat de mail nog in de mailbox gedumpt wordt en je bent klaar.

Hier staat het allemaal uitgelegd...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Phoolie
Question Mark schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:02:
[...]

Dan verwijder je die rule toch en stel je een alternate recipient in. (via Active Directory Users and Computers). Zet vervolgens het vinkje uit waarmee geregeld wordt dat de mail nog in de mailbox gedumpt wordt en je bent klaar.

Hier staat het allemaal uitgelegd...
Ja, maar hoe krijg je dan dat automatisch verstuurde mailtje voor mekaar, dat is juist het probleem. Die 2 dingen appart lukt me wel, maar om die 2 samen te regelen, dat lukt me dus niet.

• Phoolie
En het hoeft trouwens ook niet geforward te worden naar een extern adres, het is gewoon een intern adres.

• Phoolie
Niemand die een idee heeft?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-08 15:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ja, en dat hebben ze ook al gepost.

Het lukt enkel vanuit de active directory.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Phoolie
Coach4All schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:58:
Ja, en dat hebben ze ook al gepost.

Het lukt enkel vanuit de active directory.
Ja & dat heb ik ook al gepost, dan lukt het me niet om een auto reply te laten versturen.

Wat ik dus wil is het volgende:

Je hebt 2 mailboxen, ik noem ze even A & B
Iemand stuurt een mailtje naar mailbox A, deze moet dan geforward worden naar mailbox B & de afzender moet dan een automatisch mailtje krijgen dat het mailtje is doorgestuurd.
Pagina: 1