Harddisk:
Ligt er toch wel aan hoe dicht je bij de platters van je harddisk kan komen. De lees/schrijfkop van een harddisk zit heel dicht op de platter en is ook nog eens heel puntig. Magnetische veldlijnen hebben de neiging op bij een puntig voorwerp zich te concentreren bij het puntje. Daardoor is het magnetisch veld op die plek heel geconcentreerd. Nu jouw grote magneet. Ik neem aan dat je je kast er mee wil optillen? In ieder geval heb je het ding al op ruime afstand van alle harddisks als de kast gewoon dicht blijft. (meer dan 20 cm denk ik zo) Daarom is het magnetisch veld gewoon niet sterk genoeg om op enige manier schade aan je data aan te richten.
Geheugen & Processort:
Die zijn alleen gevoelig voor snel wisselende magneetvelden. (Frequentie > 1MHz) Met een magneet krijg je geen snel wisselend magneetveld voor elkaar, tenzij je hem in een boormachine zou klemmen die met meer dan 1 miljoen rondjes per seconde draait.

Dat gaat dus nooit en te nimmer gebeuren
Voor de rest:
Als je die magneet op je kast klemt, trekt ie natuurlijk best hard aan de behuizing zelf. Als je met 100 kg aan een van die dunne zijpaneeltjes trekt, worden die natuurlijk krom... Zou wel een beetje jammer zijn. En als je hem erop doet, zal dat altijd een beste klapper geven, omdat die magneet ijzer ruikt

. En oja, voor aluminium kasten gaat dit natuurlijk niet op, want daar heeft een magneet geen vat op.
En als je me niet gelooft:
Pak een floppy, en zet er wat testbestanden op. Vervolgens zoek je een willekeurige magneet uit. Ga daarmee flink over die floppy wrijven of wat dan ook. Zeker weten dat die daarna nog gewoon leesbaar is. Heb het zelf ook vaak genoeg geprobeerd om zo floppys te wissen.