Toon posts:

Exchange 2000 server verplaatsen naar een andere server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een tijdelijke server in te zetten als vervanger van een exchange 2000 server.
Hierop is ook exchange 2000 geinstalleerd. Hoe kan ik de inhoud van de bestaande server overzetten naar de tijdelijke server zodat gebruikers geen problemen krijgen met het lezen van hun mail en agenda?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Backuppen met NTBackup en op de andere server weer terugplaatsen zou moeten werken.

Voilà. Ik heb geen idee of deze methode goed werkt.

Het gaat ook over je AD, als je dat niet hebt op de oude server zou het zó klaar moeten zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2005 12:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Alleen doet Exchange een beetje moeilijk over het terugplaatsen in een omgeving met andere namen. Als je tijdelijke mailserver een andere systeemnaam heeft gaat het mis.

Sign here against sigs

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 10:58
Move mailbox?

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

exchange installeren in de zelfde omgeving, move mailbox en in outlook de server aanpassen (loginscript)? zodra het allemaal netjes werkt oude server netjes verwijderen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

festina,

Hier is best wel veel informatie over te vinden (move mailbox methode, backup/restore) die je al een heleboel inzicht moeten geven in de voor en nadelen van de methodes die er zijn. Het verwijderen van een Exchange server heeft echter wat meer voeten in de aarde dan enkel de mailboxen verplaatsen dus ik denk dat het belangrijk is dat je hier heel wat tijd insteekt om het allemaal even goed uit te zoeken :)

In ieder geval - vragen over Exchange horen niet thuis in Windows Operating Systems maar in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook verplaatsen en wil je hierbij vragen om even in je topicstart op te nemen wat je zelf zoal uitgezocht en geprobeerd hebt :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 14:13
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:09:
exchange installeren in de zelfde omgeving, move mailbox en in outlook de server aanpassen (loginscript)? zodra het allemaal netjes werkt oude server netjes verwijderen...
Als je van MAPI gebruik maakt, en een move mailbox uitvoert, dan past outlook zichzelf aan aan de nieuwe server, zodra je outlook start (voorwaarde is wel dat de oude en nieuwe server dan nog beide draaien).

@festina: als je mailboxen moved, dan natuurlijk ook je public folders nog even multi-homen of verplaatsen.....

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1