Toon posts:

Help sata schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

het gaat om de de shuttle FN85
AMD Athlon 64
512 mb ddr

Ik heb een sata schijf 80 GB MAxtor deze wil aan sluiten op deze shuttle maar krijg het niet voor elkaar. Heeft aan de buitenkant geen opening voor floppy dus kast eraf en dan floppy drive controller aangesloten. Toen had ik me bedacht ik had namelijk al eerder windows geherinstalleerd het eerst de schijf aan mij pc te hangen en dan de schijf via een floppy te laten herkennen en dan windows xp erop installeren en dan overpluggen naar die shuttle. Dit heeft vorige keer wel gewoon gewerkt maar op 1 of andere reden gaat het nu fout en krijg blauw scherm.. Nu dacht ik ga met veel pijn en moeite dan toch maar een floppy drive controller op de shuttle aan sluiten. Nou wil die driver gaan laden voor de sata schijf. Is die de driver aan het laten en geeft die een fout melding dat de driver opzo niet helemaal goed is. ( net nog gebruikt bij me eigen pc om de sata schijf van de shuttle te laten herkennen).. Ik dacht floppy is kapot ofzo dus andere gepakt en die geeft de zelfde melding.
Volgende optie geprobeerd WINXP + SP2 had gehoord dat deze het zelf kan herkennen de sata schijven dus laten laden maar nee zegt die onbekende schijf. Het is trouwens de silicon 3512 raid controller

pfff heb het echt helemaal gehad vooral dat geklooi in zo'n kleine kast.. nooit voor kiezen dus was ook niet mijn keuzen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al werkend..

Heb op een andere pc nogmaals een NIEUWE floppy opnieuw aangemaakt.

Oude floppy gescand vol bad sectors niet te geloven zo gevoelig

LANG LEVE DIGITALE MEDIA!!! :9

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je hebt helemaal geen floppy nodig, zolang je geen RAID draait. Het is zelfs beter om dat geen extra drivers te installeren, die geven namelijk vaak problemen.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:14:
Je hebt helemaal geen floppy nodig, zolang je geen RAID draait. Het is zelfs beter om dat geen extra drivers te installeren, die geven namelijk vaak problemen.
Onzin. Ook met een enkele schijf is het bij veel controllers geboden eerst SATA drivers te installeren alvorens de hardeschijf zal worden herkend. Zeker in het geval van een Windows-installatie.

Ik krijg steeds meer de indruk dat jij vaak maar wat roept...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Sata II hardeschijven hebben herkenningsproblemen op de onboard Nvidia sata controller van bepaalde chipsets.

Verwijderd

The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:14:
Klopt inderdaad niet. Hier meerdere pogingen zonder driver windows op een a-schijf te installeren was een no-go. Misschien verschilt het per moederbord. (Abit an8-sli)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Vreemd, heb zelf ook een NForce4-bord en daar is het dus niet voor nodig. Maar idd, sry r00n je hebt gelijk. Ik was even in de war met standaard IDE-drivers. Beetje dom, heb net nog SATA-drivers nodig gehad voor ons Intelsysteempje ;).

Maar ik maak af en toe een foutje, maar zovaak zal dat toch niet zijn :? Vergissen is menselijk, maar zovaak maak ik geen fouten hoor, valt volgens mij best mee. En als je zoiets wil zeggen, doe het dan via de mail en onderbouw het :X.

Ik kan zelf eigenlijk geen rare dingen vinden op dit topic na, als ik mijn post history bekijk, maar daar denk jij blijkbaar anders over. Zou het wel fijn vinden als je een paar voorbeelden kan geven, dan kan ik er ook weer van leren.

edit:
Er zijn gelukkig ook mensen die er anders over denken:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24572021 :(.

[ Voor 64% gewijzigd door The__Virus op 09-11-2005 20:15 ]

Pagina: 1