Toon posts:

[2003] Gebuikers van een domain controller backuppen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier een windows 2003 server staan als domeincontroller maar nu heeft ie wat problemen en wil hem op nieuw installeren ....ik heb een backup gedraait van de bestanden die ik wou houden ..alleen nu is de vraag kan je ook de users enzo backuppen zo dat ik niet tot vanacht bezig ben met het aanmaken van gebruikers.

Alvast hartstikke bedankt

Patrick

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

lier

MikroTik nerd

Mmmm, ben blij dat er ook "echte" systeembeheerders bestaan...

En waar heb je zelf gezocht ?
Hoe is de server ingericht ?
AD ?
Backup software ?
Al eens in de (ingebouwde) help van Windows 2003 gekeken ?

BTW: Welkom op GoT: policy

[ Voor 20% gewijzigd door lier op 09-11-2005 11:37 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dit is toch echt een zoekvraagje hoor. 1e hit op google

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

pretboy21,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT heel veel regels en we verwachten dat je je zelf een beetje probeert in te lezen in de manier waarop we dat graag op GoT zien. Concreet betekent dat:
  • We graag zien dat je zelf eerst probeert je vraag te beantwoorden door bijvoorbeeld eens op GoT rond te zoeken en met Google. Vertel in je topicstart dan ook altijd even waar je op gezocht hebt en wat er niet lukte / goed was aan de gevonden oplossingen :)
  • Geef duidelijk en helder aan wat precies je doel is en in geef genoeg randinformatie (waarom wil je bv. je server herinstalleren, over hoeveel users gaat het, e.d.)
  • Kies een topic titel die beknopt je probleem/vraag omschrijft - in Windows Operating Systems willen we daarnaast dat je er bij zet welke Windows versie je gebruikt - zie hierover de Windows Operating Systems Policy
Ik pas voor nu even je topic titel aan - doe jij hetzelfde met jouw topicstart zodat deze voldoet aan bovenstaande eisen? :)

Verwijderd

veel plezier met de gebruikers aanmaken :)

zelfs als je weet wat je moet backuppen, kan ik je verzekeren dat je wel even bezig bent om dit goed te restoren als je dat nog nooit gedaan hebt. lezen, testen, nog eens testen en vervolgens misschien eens in het echie proberen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry....

maar ik had al gezocht .op google.nl

maar zonder suc6.

het gaat hier om dat er hier op school een domein controller staat de die het niet meer goed doet als dc dus wil ik hem op nieuwe installeren en maar ik heb de bestanden geback-upt. alleen nu wil ik de gebruikers die er op staan graag backuppen allen nu is mij vraag hoe doe je dat en waar slaat windows 2003 z'n gebruikers op

Vriendelijke groet
Patrick

Verwijderd

Topicstarter
En waar heb je zelf gezocht ?
Google.nl

Hoe is de server ingericht ?
hij was al ingericht.....
AD ?
jups die draait ook

Backup software ?

backup software van windows 2003

Al eens in de (ingebouwde) help van Windows 2003 gekeken ?
uhum ja dat ook maar kom er ook niet uit ....

• lier
  • Laatst online: 11:40

lier

MikroTik nerd

Welke problemen heb je met de DC ?
Is je AD nog wel oké ?
Restore van een corrupte AD is niet een goed plan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Vraagje, weet iemand toevallig hoe je al je gebruikers hun paswoord in je Active Directory kunt aanpassen door middel van een .CSV bestandje.
Want zit hier beetje te klooien 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door GregoryBE op 09-11-2005 14:43 ]

It's just a matter of time...

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 14:13
Beste pretboy21, als de server het niet meer goed doet, maar je AD is verder prima in orde, dan is het misschien** een sneller idee om er een tweede AD naast te zetten. FSMO rollen verhuizen, eerste AD dc-un-promoën en opnieuw installeren. Deze kan daarna weer als tweede DC toegevoegd worden, FSMO rollen weer terugverhuizen en eventueel je tijdelijke DC laten wieberen. Et voila!

**Let natuurlijk wel op dingen als DNS, DHCP, specifieke apps op de eerste DC, profielen, home-dirs/shares, scripts (netwerkmappings, etc.), en alle andere dingen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik ben hier nu ook naar aan het kijken. Het is vooral interessant als je bedrijf afbrand om de mogelijkheid te hebben om een andere (nood)"server" neer te zetten die als DC kan werken met dezelfde settings als de afgefikte. Op deze manier, kun je bijvoolbeeld ook je fileserverbackup op een noodserver zetten zodat je niet ook nog eens ff alle rechten moet gaan zitten aanpassen omdat niemand er meer bij kan.

Op deze wijze kunnen mensen zo snel mogelijk weer aan de slag.

(ben momenteel bezig met een disaster recovery plan 8)7 )

[ Voor 8% gewijzigd door basset op 16-11-2005 15:52 ]

Hop,hop,hop!

Pagina: 1