[VoIP] Ervaringen met aanbieders

Pagina: 1
Acties:
  • 5.693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56
Sinds enige tijd heb ik een Dreytec Vigor 2200VG die ik in combinatie met @home breedband gebruik voor VoIP telefonie via BudgetPhone (talking2ya). Ik ben echter niet te spreken over de kwaliteit:
  • echo op de lijn
  • ik krijg klachten dat ik slecht te verstaan ben omdat er steeds heel korte stukjes wegvallen
  • het is heel lastig om contact te krijgen met het buitenland (Canada). Vaak moet ik meerdere keren proberen voordat ik een verbinding heb waarbij je elkaar ook daadwerkelijk kan horen.
  • nummermelding komt vaak niet door
  • ...
Kortom: niet best. Ik ben dus erg benieuwd naar praktijkervaringen van anderen. Oplossingen die alleen via een computer werken heb ik geen interesse in; e.e.a. zou moeten werken met het normale SIP protocol (mijn mijn router/VoIP gateway dus). Verbinding kunnen leggen met het PSTN netwerk is een must.

Weet iemand een betere aanbieder? Andere tips om de kwaliteit te verhogen?

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 09-11-2005 11:18 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Ik heb nu Tiscali en dat loopt erg goed, alleen de eerste week een paar probleempjes, maar de kwaliteit is erg goed.

• ATS
Is dat VoIP of VoDSL wat je gebruikt?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

ATS schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:04:
Is dat VoIP of VoDSL wat je gebruikt?
VoIP

• ATS
Ok, dank.
Net weer wat nieuwe problemen gehad met talking2ya: ik wordt gebeldt, en de persoon die belt hoort mij gewoon helemaal niet. Dat schiet echt niet op.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

knakworst

Get more sats!

ATS schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:21:
Ok, dank.
Net weer wat nieuwe problemen gehad met talking2ya: ik wordt gebeldt, en de persoon die belt hoort mij gewoon helemaal niet. Dat schiet echt niet op.
Probeer eens sipdiscount.com

zijn de goedkoopste (veelal gratis, ook Canada)), ik heb er nooit problemen mee! Zie ook het voipbuster-topic op got. Je krijgt geen telefoonnummer, maar daar heb je budgetphone al voor (heb ik trouwens de prepaid-variant van, maar bij mij werkt het ok).

http://www.sipdiscount.com/en/rates.html

[ Voor 21% gewijzigd door knakworst op 09-11-2005 22:31 ]

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb ook een Draytek 2200VG en een abo bij budgetphone.nl (VOIP Onbeperkt).
Ik heb een enkele keer een echo gehad. Soms vallen er stukjes woorden weg, soms hoort de andere partij kraakjes (niet mijn probleem ;) ) . Nummermelding is soms wat vaag.

Ondanks dit alles heb ik vandaag wel KPN opgezegd. (ISDN2) . Scheelt toch wel veel geld, omdat ik een internetaansluiting heb via de kabel.

Ook denk ik dat niet alles aan budgetphone te wijten valt. Het internet kan natuurlijk ook zorgen voor dit soort 'storingen' .

Verwijderd

Ik gebruik een Sipura SPA-1001 met VoIPbuster voor uitgaande gesprekken (de grote broer van Sipdiscount, maar er zijn minder landen gratis geworden) en Budgetphone voor inkomende gesprekken.

VoIPbuster heeft bij mij een iets langere tijd tussen het zeggen en het ontvangen aan de andere kant, dus het satellietgesprek-effect (net zoals je op tv ziet bij het nieuws, maar dan toch een stuk minder erg). De andere kant hoort zichzelf ook wel eens echoën.

Budgetphone werkt bij mij iets beter. De snelheid tussen het zeggen en het ontvangen is prima, je hebt er geen last van. De nummerweergave werkte bij mij iets té goed, ik kon vroeger namelijk de nummers zien van mensen die nummerweergave hadden geblokkeerd (dit is nu echter niet meer het geval, jammer). Hij heeft ook wel eens de neiging om mobiele nummers in de internationale notatie te laten zien (dus 00316...). Verder eigenlijk nog geen problemen mee gehad!

• Obeja
  • Niet online
Welke codecs gebruiken jullie bij budgetphone?

Ik kan alleen 729 gebruiken. Als ik de 711 kies dan wordt er toch door budgetphone voor de 729 gekozen. Ik heb gebeld met de helpdesk, maar deze zeggen dat het door de Draytek router komt. Ik heb zo m'n twijfels hierover. Ik wil gewoon met het beste codec (711) bellen, maar budgetphone laat dit niet toe.

Verwijderd

Obeja schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:34:
Welke codecs gebruiken jullie bij budgetphone?

Ik kan alleen 729 gebruiken. Als ik de 711 kies dan wordt er toch door budgetphone voor de 729 gekozen. Ik heb gebeld met de helpdesk, maar deze zeggen dat het door de Draytek router komt. Ik heb zo m'n twijfels hierover. Ik wil gewoon met het beste codec (711) bellen, maar budgetphone laat dit niet toe.
Ik gebruik met Budgetphone gewoon G.711a hoor... :?

• Obeja
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:37:
[...]

Ik gebruik met Budgetphone gewoon G.711a hoor... :?
Hoe contoleer je dit? Maw weet je het zeker. Ik geef ook op welke ik default wil gebruiken, maar als ik naar de Voice call Status kijk van de router, dan geeft ie 729 aan (is ook te horen aan het geluid).
De laatste paar dagen is het bar slecht.

[ Voor 39% gewijzigd door Obeja op 16-11-2005 20:57 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Rac-On werkt al enkele jaren bij een bedrijf dat VoIP verkoopt en ik kan je uit ervaring 1 ding vertellen: dat gaat niet samen met @home. Veel klachten van klanten met dezelfde symptomen als jij, en zelfs een zwaarde abo lost doorgaans niets op. Niet dat alle @home verbinding slecht zijn, maar dat van alle klachten over gesprekskwaliteit minstens 50% van @home gebruikers afkomt.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 21:31
Ik krijg als ik gebeld wordt op mijn budgetphone nummer veel te horen van anderen dat er ruis op de lijn is of kraakjes.

Als ik gebeld wordt op mijn Domestix nummer heeft de andere kant af en toe last van echo.

Als ik bel met Voipbuster / Sipdiscount krijg ik die klachten niet. Ook heb ik zelf dan in 99% van de gevallen een goede lijn. Jammer dat ik net te laat was met een nummer via hun. Ik ben benieuwd of gesprekspartners van mensen die zich op hun Voipbuster nummer laten bellen ook last van kraak / echo enz hebben.

Omdat ik voor een school wil uitzoeken of VOIP voor hen interessant is, ben ik geinteresseerd in dit topic. Zijn er mensen dat altijd goede lijnkwaliteit hebben en hun gesprekspartners ook?

Dus hoe is de ervaring met de andere providers: Wanadoo, Tiscali, Versatel, Scarlet, Optibel, Chello/UPC, Fiberworld/DIS Telecom, Tele2, Solcon, Casema, Essent, Voicedata, Xeloq, Tweak, Demon enz enz

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:59
Ook ik werk met de Draytek 2200VG icm budgetphone en @home. @home heeft trouwens
een deal met budgetphone en er loopt nu een test met een aantal beta-users. Maar dat
terzijde.

Bij mij is de kwaliteit ook niet bijster goed en ik krijg veel klachten. Ik heb al een paar keer
contact gehad met budgetphone en dat 711 niet wil werken komt door de handshake die
budgetphone uitvoert met draytek resulteert in de laagste bandbreedte code die beide
ondersteunen. Je kan bij draytek wel een voorkeur opgeven maar daar doet de handshake
dus niks mee en kom je weer op 729

Is heeeeeeeel jammer. Tijdens een paar testen met budgetphone heb ik tijdelijk wel met 711
kunnen spreken en dan is het geluid echt perfect !!!!

Het zal mooi zijn als draytek kan zorgen dat de codec instelling geen voorkeur is maar het enig
toegestane codec.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
ik heb hier @home in combinatie met een grandstream budgetone 102 en een budgetphone abbo erbij, ik heb niks te klagen hiero, voip naar voip gaat perfect, voip naar gsm ook en voip naar analoog/isdn ook. het kan dus wel goed, ik heb er in ieder geval nog nooit klachten over gehad.

Verwijderd

Van Draytek heb ik nieuwe betafirmware gekregen voor de 2200VG (v2.5.7_beta1), maar die lost helaas nog steeds het codec-probleem niet op. Nog steeds G.729 dus. Ik wil ook natuurlijk zo goed mogelijk. Overigens wil ik erop wijzen dat als je een draadloze DECT-telefoon gebruikt, G.711 geen zin heeft. DECT gebruikt zelf G.726 (32kbps). Deze codec wordt ook door de Draytek ondersteund (G.726_32) maar helaas ook dan het handshake probleem. Nummermelding via VoIP werkt nu wel. :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb met Budgetphone via Asterisk ook dezelfde problemen die de TS beschrijft. Codec e.d. maken niet uit. Ik heb ook een keer mijn SPA-841 direct aangemeld bij Budgetphone maar dan is de kwaliteit nog steeds matig. Best wel jammer.

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik maak gebruik van Budgetphone en zou graag volledig over willen stappen naar ze (nummerportering van mijn KPN lijn). Helaas hoort de andere partij een zeer vervelende tik, afgezien daarvan is het wel ok. Het is wel verstaanbaar, maar toch irritant. Maakt niet uit of ik de softphone gebruik of de Speedtouch 716v5, er is géén verschil.

Iemand ervaringen? Kan ik instellingen wijzigen?

Andere provider voor vergelijkbaar tarief?

Edgar

---

Ondertussen de klacht gemeld bij Budgetphone. Men heeft het probleem onderkend en is er mee bezig, maar heeft helaas geen idee wanneer het opgelost zal zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door edgarv op 28-12-2005 08:29 ]

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• edgarv
Vandaag een pre-paid account van een paar Euro aangevraagd bij Voicedata.nl en direct gekregen.

Wat een verschil in kwaliteit met Budgetphone! Ik kan geen verschil vernemen met de standaard KPN verbinding. Budgetphone is ietsjes voordeliger (al zit er een groter verschil in nummerportering), maar als de kwaliteit matig is dan houdt het snel op.

Omdat het een pre-paid is zonder nummer, kan ik nu niet alle 'goodies' als nummerweergave testen. Iemand al ervaring?

• Bigs
  • Niet online
Ik heb nu zo'n inkomend XS4All nummer direct met G.729 op mijn telefoon zitten en dat klinkt ook supergoed. Het kan dus gewoon wel. Ik denk dat ik Budgetphone maar op zeg, ik heb die ruis/kraak problemen al sinds het begin en er is al die tijd geen verandering (er wordt aan gewerkt is het enige wat er gezegd wordt).

• edgarv
Iemand ervaring met DIS Telecom en VoIP? Op hun website is niet zoveel te vinden en lijkt telefonie alleen mogelijk icm een ADSL abo, maar op http://www.bellen.com kun je een voordelig abo afsluiten waarbij nummerportering gratis is. De kleine lettertjes zijn echter niet te vinden.
En aangezien ik mijn analoge lijn de deur uit moet doen, wat is de kwaliteit?

Verwijderd

zijn er ook mensen met abel telecom ervaring? Ik vraag me af of de kwaliteit hiervan goed is

Verwijderd

probeer http://www.voipplanet.nl/tarief-nl.php?moptie=1 eens..
te testen via http://www.gratissip.nl/
tarieven voipplanet
The Netherlands Toll Free € 0.00 € 0.000 € 0.000
The Netherlands National € 0.00 € 0.023 € 0.011
The Netherlands Mobile € 0.04 € 0.166 € 0.159
Canada € 0.00 € 0.015
Canada-North West Territory € 0.00 € 0.019
niet duur en weinig verplcihtingen, abel is toch al 9.95 p/m....
en je SPA 3000 heb je al...;)
Voipbuster is bij mij toch verrassend goed... via de pc soms wat echo maar via de SPA of de 2200V echt goed !

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 20:17 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

harryslinger schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 03:18:
ik heb hier @home in combinatie met een grandstream budgetone 102 en een budgetphone abbo erbij, ik heb niks te klagen hiero, voip naar voip gaat perfect, voip naar gsm ook en voip naar analoog/isdn ook. het kan dus wel goed, ik heb er in ieder geval nog nooit klachten over gehad.
ik gebruik voipbuster al een 1/2 jaar met @home, totaal geen klachten wb kwaliteit

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ben de laatste paar weken aan het uitproberen geweest en vandaag is mijn t.dsl telefonie gemigreerd naar budgetphone.

Geluidskwaliteit is aanmerkelijk beter dan met de VoDSL van t.dsl.

Mijn opstelling:

Speedtouch 546 op een wanadoo family lijn (effectieef 15.8/1.0 mbit)
Daarachter een draytek 2300 router (o.a. vanwege VPN verbindingen naar m'n werk)
Daarachter een Linksys PAP2-NA

En het werkt echt allemaal als een zonnetje. En ik heb ook eindelijk weer nummerherkenning, wat de laatste paar maanden bij t.dsl niet het geval was.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Ik heb een pre-payed budgetphone account, dat ik eerst enkele weken over een Chello netwerk liet lopen. Dezelfde klachten als dat ik hier allemaal lees.

Ik had ...
- Echo
- STem viel weg
- Ander kon mij niet goed verstaan
- Verbinding viel halverwegen het gesprek spontaan weg.
- Lange wachttijd voordat ik kon bellen
- Etc.

Nu heb ik een tweede verbinding er bij via ADSL en weg zijn nagenoeg alle problemen. Ik heb enkel nog heel klein beetje echo op de lijn, maar dat is echt heel ver weg. De rest van de problemen zijn weg. Ik pak de hoorn op en kan direct bellen.

Kennelijk, zoals hier ook al werd gezegd, ligt ook veel aan de provider. Ik heb regelmatig gebeld met Budgetphone en vind het een goed flexibel bedrijf. Belle je ook terug. Welke guppen doen dat nog tegenwoordig?

Kortom, sinds ik ADSL heb met VoIP gaat alles perfect. >:)

Verwijderd

Maar ik heb de Vigor 2600 WE. Kan je daarmee het doen?

• Bigs
  • Niet online
Inmiddels werkt Budgetphone hier ook prima.. zelfs toen ik het gebruikte bij mijn ouders in Spanje (waar ze op een WiFi-verbinding met een constante packetloss van minimaal 7% zitten) was ik gewoon nog goed verstaanbaar :) Vanaf nu kan ik Budgetphone dus ook van harte aanbevelen.

Verwijderd

Ik heb een linksys sipura 841
ik kom er wel online mee via voipbuster.
maar als ik de instellingen verander naar voipplanet kom ik niet meer online

alle standaard instellingen laat ik staan.
het enige wat ik invul (verander)is:

sip3.voipplanet.nl
mijn gebruikers naam
mijn wachtwoord.

wie weet wat ik verder nog moet instellen om online te komen via voipplanet

Dolf.
Pagina: 1