Multi user systems

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DavidM
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 18:43
Het is dus de bedoeling dat er meerdere monitoren muisen en toetsen boarden op een systeem worden aangesloten, en dat ze allen afzonderlijk bedient kunnen worden.
Ik heb het wel veel gezien op sites uit japan en die omgeving maar niets uit nederland. Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft of weet waar het in nederland te koop is.
http://www.adfast.com.tw/easys.htm
http://www.ikonnet.com/en/product/hishare.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.ikonnet.com/en/images/hishare-structre.gif

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou dat niet kunnen met een KVM switch :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Wil je ook dat er tegelijkertijd meerdere users van het systeem gebruik kunnen maken?

Ik zou voor zoiets eerder een terminalserver gebruiken met een aantal clients (die kunnen vrij simpel blijven) ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• DavidM
Ja het is de bedoeling dat via 1 pc meerdere mensen kunnen computere onafhankelijk van de andere gebruikers. zo dat iedreen onder zijn eigen account kan inloggen op de server.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 16:08

EXX

EXtended eXchange

Ik zou ook kiezen voor een andere setup (net als Turkish). Geen multiple VGA op de Host PC met remote display en muis, maar voor ieder werkstation een thin client. Dan alles via LAN aan elkaar knopen. De USB hub kan dan vervallen; in de plaats daarvoor komt een ethernet switch. Ik denk dat het wat kosten betreft niet veel duurder is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12 10:51

Vizorium-5

Framerate = Life

Dat gaat je op de manier die jij aandraagd niet werken. Om dit makkelijk op te lossen, moet je een Terminal Server maken van de Host PC, en dan een aantal (thin) clients eraan hangen. Op de clients worden de monitoren, toetsenborden, muizen aangesloten. Voor de gebruiker lijkt het net een echte PC. ;)

Ik zou wat hierover wat gaan googlen. Er zijn diverse OS'en en configuraties.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Er zijn nog al wat Terminal Server oplossingen voor te vinden. Je kan eens kijken bij Citrix. In Windows Server 2003 (Standard en hoger, uit m'n hoofd) zit Terminal Services. Welk systeem je wil nemen hangt helemaal af van je situatie. Je maakt dus (onafhankelijk van de guest pc) verbinding met de host. Wat jij wil (het op 1 computer meerdere monitoren, toetsenborden en muizen hangen) is hardwarematig niet mogelijk

* the_shadow brabbelt wat over interrupts e.d.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• DavidM
het is de bedoeling dat er 1 computer met 2 gebruikers die individueel gebruik kunnen maken van de pc dus tegelijkertijd anderen dingen doen. we hebben een centrale server Windows 2003 waar iedereen op inlogt vanuit zijn/haar pc/laptop

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

the_shadow schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:26:
Er zijn nog al wat Terminal Server oplossingen voor te vinden. Je kan eens kijken bij Citrix. In Windows Server 2003 (Standard en hoger, uit m'n hoofd) zit Terminal Services. Welk systeem je wil nemen hangt helemaal af van je situatie. Je maakt dus (onafhankelijk van de guest pc) verbinding met de host. Wat jij wil (het op 1 computer meerdere monitoren, toetsenborden en muizen hangen) is hardwarematig niet mogelijk

* the_shadow brabbelt wat over interrupts e.d.
Nou, dat is wel mogelijk. Ik heb ooit iets gezien met twee toetsenplanken en twee schermen en muizen enzo. volgens mij was het onder linux, maar ik weet dus allang niet meer waar ik dat had gezien. En ik ben niet eens echt oud...

voor thin clients kun je eens kijken op www.igel.de. die hebben wel een leuk assortimentje staan.
Voor iedere smaak wat zeg maar.

maar, punt blijft dat een setup met meerdere thin clients en een server machine toch veel duurder wordt dan effe kloten thuis met 1 pc en meerder invoere apparaten

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

DavidM schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:04:
het is de bedoeling dat er 1 computer met 2 gebruikers die individueel gebruik kunnen maken van de pc dus tegelijkertijd anderen dingen doen. we hebben een centrale server Windows 2003 waar iedereen op inlogt vanuit zijn/haar pc/laptop
Het begrip heet server based computing.
Daaronder vallen diverse zaken:
- Microsoft Terminal Services (tegenwoordig Remote Desktop Connection)
- Citrix spul (Presentation Server)
- X11 (UNIX kan het al sinds jaren)

Inloggen op een Linux webserver middels SSH is dus in principe al een vorm van server based computing.

Als je dan toch een centrale Windows 2003 server hebt staan kun je overwegen om daar Terminal Services op te gaan draaien. Iets als Citrix is hier een flinke overkill en goedkoop is het beslist niet, dat is Terminal Services van die Windows 2003 server wel.
Je moet wel even wat zaken in acht nemen:
- Wil je wel alles op 1 machine gaan draaien (single point of failure, security problemen, performance, etc.)?
- Loont het wel als het maar om 2 users gaat (is een 2e computer niet gewoon makkelijker en goedkoper?)?
- Wil ik het webbased gaan aanbieden of niet?
- Wil ik dat laptop users er gebruik van kunnen maken?
- Wil ik mensen de mogelijkheid bieden om thuis te kunnen werken?

Volgens mij kun je zelf ook nog wel meer vragen bedenken. Succes :)

Verwijderd

Ik heb DavidM dringend ergens voor nodig. Mijn excuses dat ik dit hier doe, maar ik weet nog niet hoe dit soort zaken werken. :S

• WoodY1121
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 20:52
Misschien is NComputing wat?
http://www.ncomputing.com/

of sla ik de plank helemaal mis?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kick anders een topic van 5 jaar oud
|:(

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:10:
Ik heb DavidM dringend ergens voor nodig. Mijn excuses dat ik dit hier doe, maar ik weet nog niet hoe dit soort zaken werken. :S
Bel hem op? Ik ga ervan uit dat je hem niet (meer) kunt vinden? Hij heeft hier in elk geval ook al 5 jaar niet meer gereageerd....
Pagina: 1