Het volgende probleem doet zich voor op een proxy server. Er is 1 site (www.klic.nl) die ik niet kan benaderen vanaf zowel de linuxgateway als de clients. De clients maken gebruik van de squid proxy server. Om een aantal zaken uit te sluiten heb ik het volgende al getest:
- de clients laten browsen naar het ip adres. werkt ook niet. lijkt dus geen dns probleem te zijn.
- vanaf de linux server via lynx geprobeerd de site te benaderen.
- vanaf de linux server een telnet sessie naar het ip-adres op poort 80. geen verbinding
Het lijkt erop alsof vanaf die internetverbinding(xs4all) de site niet te benaderen valt.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik zou het iig even niet meer weten.
- de clients laten browsen naar het ip adres. werkt ook niet. lijkt dus geen dns probleem te zijn.
- vanaf de linux server via lynx geprobeerd de site te benaderen.
- vanaf de linux server een telnet sessie naar het ip-adres op poort 80. geen verbinding
Het lijkt erop alsof vanaf die internetverbinding(xs4all) de site niet te benaderen valt.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik zou het iig even niet meer weten.
You thought your secrets were safe. You were wrong