[SQUID] 1 site niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Het volgende probleem doet zich voor op een proxy server. Er is 1 site (www.klic.nl) die ik niet kan benaderen vanaf zowel de linuxgateway als de clients. De clients maken gebruik van de squid proxy server. Om een aantal zaken uit te sluiten heb ik het volgende al getest:

- de clients laten browsen naar het ip adres. werkt ook niet. lijkt dus geen dns probleem te zijn.

- vanaf de linux server via lynx geprobeerd de site te benaderen.

- vanaf de linux server een telnet sessie naar het ip-adres op poort 80. geen verbinding

Het lijkt erop alsof vanaf die internetverbinding(xs4all) de site niet te benaderen valt.

Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik zou het iig even niet meer weten.

You thought your secrets were safe. You were wrong

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

edit: pff sorry, ik ben nog niet wakker |:( :X

edit2: btw, ik kan er wel op via XS4ALL iig ;)
(zonder proxy of iets)

Je zou je /etc/hosts van de gateway eens kunnen bekijken, misschien dat daar perongeluk iets geks instaat. (Verder weet ik niet veel van Squid namelijk ;) .. )

[ Voor 223% gewijzigd door DeMoN op 09-11-2005 10:24 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
site werkt hier prima (xs4all/squid). Was ie net niet gewoon down oid? :)

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Misschien een MTU probleem? Dit heb ook eens gehad met een overstap van ISP's. Daarna kon ik ook een aantal sites niet op, omdat de MTU niet goed stond.
Dit zou de truc kunnen doen:
code:
1
ifconfig eth0 mtu [ergens tussen 1400 en 1500]

Koffie werkt echt!