Toon posts:

Sysinternals Psexec

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met psexec, ik heb een scriptje gemaakt voor het remote ontkoppelen van een usb schijf. Alleen werkt dit op mijn testserver, om mijn eigen werstation maar niet op servers die operatief zijn.

Ik krijg de melding: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord. Ik weet heel zeker dat deze gegevens juist zijn. Heeft iemand een idee hoe dit kan ? Of hoe ik dit kan testen ?

Ik heb al een mail gestuurd naar sysinternals maar nog niks van gehoord.

Melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/psexec.JPG

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik neem aan dat je zelf aan't debuggen bent geweest?
kan je wel bijv calc.exe uitvoeren (moet je even vlag aanpassen dat je als client ook kan zie dat ie gestart word, wel zo makkelijk lama -i staat er al zie ik)

verder: zou het kunnen dat je voor de username in -u nog een keer \\ moet zetten?
(het is een tijdje terug sinds ik psexec gebruikt heb)

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 09-11-2005 09:44 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn die servers toevallig domain controller?

In ieder geval - je probleem is niet psexec specifiek, maar is gewoon Windows authenticatie die niet goed gaat. Als je:

code:
1
net use \\horizon01 /user:horizon01\administrator

intypt, en vervolgens je passwoord ingeeft krijg je grotendeels hetzelfde probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:43:
Zijn die servers toevallig domain controller?

In ieder geval - je probleem is niet psexec specifiek, maar is gewoon Windows authenticatie die niet goed gaat. Als je:

code:
1
net use \\horizon01 /user:horizon01\administrator

intypt, en vervolgens je passwoord ingeeft krijg je grotendeels hetzelfde probleem :)
Ja dit is een domain controller, heb je een idee hoe ik dit dan wel op kan lossen ?
Is dit een policy of iets ?

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/psexec1.jpg

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:46:
[...]

Ja dit is een domain controller, heb je een idee hoe ik dit dan wel op kan lossen ?

[afbeelding]
code:
1
nbtstat -a horizon01
werkt wel?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:49:
[...]

code:
1
nbtstat -a horizon01
werkt wel?
ja dit werkt wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/psexec2.jpg

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

Kun je op de console op die server als Administrator wel handmatig "\\horizon01\2eschijf\Dynamiek\Algemeen\Clooser\Usb\DevEject.exe" starten?

Moet je per se de executable via een UNC pad benaderen? Het staat toch al op dezelfde server dus je zou toch ook iets als d:\Dynamiek\Algemeen\Clooser\Usb\DevEject.exe kunnen aanroepen in je batch file?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
[Jules] schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:32:
Kun je op de console op die server als Administrator wel handmatig "\\horizon01\2eschijf\Dynamiek\Algemeen\Clooser\Usb\DevEject.exe" starten?

Moet je per se de executable via een UNC pad benaderen? Het staat toch al op dezelfde server dus je zou toch ook iets als d:\Dynamiek\Algemeen\Clooser\Usb\DevEject.exe kunnen aanroepen in je batch file?
Ja dit heb ik ook getest, maar ik krijg steeds dezelfde fout.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

[Jules] schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:32:

Deze opmerking klopt inderdaad helemaal. Ik heb zelf ook een paar scripts met PSExec en je roept hem inderdaad aan met de map waar het bestand zou moeten staan op het systeem zelf, dus zonder UNC. Dat zou in princiepe moeten werken :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:46:
Een domain controller kent geen lokale accounts - \\HORIZON01\Administrator bestaat dus niet, en zal dus \\Domain\Administrator moeten zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:53:
[...]

Een domain controller kent geen lokale accounts - \\HORIZON01\Administrator bestaat dus niet, en zal dus \\Domain\Administrator moeten zijn :)
Wat een domme fout, bedankt man!!..... 8)7 8)7 |:(
Pagina: 1