Sorry van de titel. Moest iets worden als: content opvragen met ?id=12
hoe doen jullie dat.
Drukte te snel op submit en kan de titel niet aanpassen bij een edit.
Hallo allemaal.
Ik ben bezig om te stoppen met het werken met frames.
Kijk hier maar even: Afscheid van Frames
Ik ben dus nu aan het uitpuzzelen hoe ik een index pagina moet maken die elke keer dat er ergens op geklikt wordt met de bijbehorende content komt. Ik heb toen het onderstaande in elkaar gezet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal de juiste techniek is of de meest efficiente.
Het gaat me nu niet om een komma die verkeerd staat of een query die mooier kan maar om de
globale techniek van wat ik hieronder doe. Misschien dat het makkelijker kan, want ik heb wel eens de neiging om als newbie moeilijker te denken dan nodig is.
Graag jullie input.
Dit is mijn index.php
Als je die opvraagd dan wordt er gekeken of er een pagina ID en er een pageform is.
de id zal bepalen welke content geladen wordt. De id komt overeen met een id in de tabel
waar ook de content in text en htmp en soms php in staat.
In de template gebeurd dan het volgende:
hoe doen jullie dat.
Drukte te snel op submit en kan de titel niet aanpassen bij een edit.
Hallo allemaal.
Ik ben bezig om te stoppen met het werken met frames.
Kijk hier maar even: Afscheid van Frames
Ik ben dus nu aan het uitpuzzelen hoe ik een index pagina moet maken die elke keer dat er ergens op geklikt wordt met de bijbehorende content komt. Ik heb toen het onderstaande in elkaar gezet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal de juiste techniek is of de meest efficiente.
Het gaat me nu niet om een komma die verkeerd staat of een query die mooier kan maar om de
globale techniek van wat ik hieronder doe. Misschien dat het makkelijker kan, want ik heb wel eens de neiging om als newbie moeilijker te denken dan nodig is.
Graag jullie input.
Dit is mijn index.php
Als je die opvraagd dan wordt er gekeken of er een pagina ID en er een pageform is.
de id zal bepalen welke content geladen wordt. De id komt overeen met een id in de tabel
waar ook de content in text en htmp en soms php in staat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| $GetPage = array_merge($_GET, $_POST); // het samenbrengen van mogelijke GET of POST informatie if ($GetPage['pageform'] == ""): $GetPage['id'] = 100; // hier kijkt deze of pageform leeg is en zo ja dan wordt Getpage gevuld // met 100 welke dus Home content is $GoPage = MY_PAGES . "fillpage_blank.php?id=" .$GetPage['id']; // My pages is een constante die het pad geeft naar waar de pagina's staan // ook wordt hier een lege template gegegeven als pagina vorm. // er zijn dus verschillende templates met een verschillende opmaak // die hier worden gechecked. elseif ($GetPage['pageform'] == 0): $GoPage = MY_PAGES . "fillpage_metplaatje.php?id=" .$GetPage['id']; elseif ($GetPage['pageform'] == 1): $GoPage = MY_PAGES . "fillpage_leeg.php?id=" .$GetPage['id']; elseif ($GetPage['pageform'] == 3): if ($GetPage['id']==106): $GoPage = MY_PAGES . "fillpage_anders.php"; endif; endif; // hier word de pagina in een iframe geladen. // dit kan later ook een nieuwe index.php worden met de gevraagde content. print "<td><IFRAME ALIGN=\"middle\" HEIGHT=\"300\" FRAMEBORDER= \"1\" SCROLLING= \"DEFAULT\" WIDTH=\"100%\" SRC=\"" . $GoPage . "\">"; print "</IFRAME></td>"; |
In de template gebeurd dan het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| // dit is dan de template die de content + html uit de database haalt. // In de templates staat dan het volgende die de ID doorkrijgt van index.php en // deze id gebruikt in de query om de juiste record er bij te zoeken. // de ID is altijd gelijk aan het juiste pagina nummer. // die tabel heeft een aantal kolommen: // id, PageID, ContentBodyBlok1, ContentBodyBlok2, ContentTitle // Het geeft dan de content. $WhatPage = array_merge($_GET, $_POST); $MyConnection = ConnectMe(); //print $WhatPage[id]; $my_query = "SELECT id, PageID, ContentBodyBlok1, ContentBodyBlok2, ContentTitle FROM ContentPages where PageID = '$WhatPage[id]'"; $result = mysql_query($my_query) or Die ("Ongeldige query <br>" . mysql_error()); $GetContent = mysql_fetch_array($result); echo "<b>" . $GetContent['ContentTitle']. "</b>"; echo "<br><br>"; echo $GetContent['ContentBodyBlok1']; echo "<br><br>"; echo $GetContent['ContentBodyBlok2']; |
[ Voor 11% gewijzigd door bluesbrother op 09-11-2005 09:09 . Reden: titel ]
Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.