Keywoorden in metatags. Veel of weinig?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Als ik mag surfen naar aantal sites en even voor gein in de bron kijkt, kan ik zien dat voor elke site de aantal keywoorden steeds verschilt.

Sommige sites doen er zuinig aan en hebben maar stuk of 10 woorden in staan.
Maar er zijn ook weer sites die hoog lijken te scoren, en ze hebben wel bijna elke denkbare keywoord in zitten, waardoor er wel 50 woorden in zit.

Welnu, ik heb even gekeken naar metatags analyzers gekeken. Daar zeggen ze dat er niet teveel woorden in moet staan (b.v. max 250 karakters) maar van sommige mensen krijg je advies toch maar zoveel mogelijk woorden erin te stoppen.

Je krijgt zo twee fronten. Bij Google is bekend dat sites met teveel keywoorden slecht beoordeelt, vooral als woorden niet kloppen tov inhoud van de website. Warez en sexsites zijn beroemd om hun onnodig aantal keywords in metatags.

Naar welke mensen moet ik maar luisteren? Zo weinig mogelijk keywoorden maar wel juiste woorden die keurig overeenkomen of juist van alles verzinnen die veel vertellen over de site zelf (correcte woorden, maar ze staan niet op de site). Bij metatags analyzers neemt 'match' waarde van keywords meer af als men veel woorden invoert.

Hoe denk jij er zelf over? :)
Ik heb advies hier om veel keywords erin te voeren voor de ene site, zodat het makkelijker hoger komt. Dat is makkelijk praten! Werkt dat wel zomaar?

Verwijderd

Werkt google met metatags dan? Ik dacht dat ze op de eerste plaats met page-ranking werken, en dan pas met metatags (om de informatie te benaderen.)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 09:18 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je niet hoog genoeg in Google staat is er iets mis met je content.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:29

Reinier

\o/

Volgens mij kunnen je meta tags wat betreft Google alleen maar in je nadeel werken. Zorg dat je site qua inhoud én structuur goed ik elkaar zit (vooral dat laatste kan veel verschil uitmaken) en maak je niet zo druk om de meta tags.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

google kent ook een sitemap.xml, die je kan gebruiken om je pagina beter te laten indexeren. Handig voor Flash sites, maar ook in zo'n geval kan het practisch zijn.
Ik gebruik meestal niet te veel keywords. Scheelt iets in downloadtijd en het echte voordeel van veel keywords heb ik nog niet gezien.

http://www.google.com/webmasters/sitemaps/docs/en/about.html

[ Voor 13% gewijzigd door JKVA op 09-11-2005 10:04 ]

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy