Toon posts:

Driver Pavilion 783 audio controler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey,

Ben bezig met de PC van mijn ouders lekker weer op te vijzelen. Heb de boel geformatteerd en gefdiskt. Alleen toen begonnen de problemen. Het gaat trouwens om een HP Pavilion 783.

Na de windows install kon er geen netwerk verbinding tot stand komen. Na lang zoeken kwam ik erachter dat ik de nforce drivers daarvoor nodig had. Uiteindelijk netwerkverbinding kunenn maken. Nu echter nog een geluidsprobleem. Het lijtk erop dat hij de geluidskaart wel goed installeert (volgens apparaatbeheer is het een ATI WDA oid) Alleen voor de audio controler kan hij geen goede drivers vinden.

Ik heb me wezenloos gezocht, maar kan nergens de goede drivers vinden en zonder een goede installatie van de audio controler functioneert (kennelijk) de geluidskaart helemaal niet

Ik heb HP ook gemaild, maar daar moet ik nog steeds op antwoord wachten. Op hun website staan een nvidia audio driver update, maar na installatie daarvan update hij volgens mkij alleen maar de drivers voor de geluidskaart zelf en neit voor de audio controler. (tenminste daar kan nog steeds geen driver voor gevonden worden)
Iemand een suggestie? wordt er een beetje hopeloos van... :?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 19:33

stefklep

((Stefklepje))

Ga naar http://welcome.hp.com/cou....html?pageDisplay=drivers

En druk op de Zwarte knop Start Detection. En als het goed is krijg je alles netjes in een lijstte met de laaste update's ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd..... Maar dan komt ie steeds op de update driver uit. (wat dus geen zin heeft, omdat dan alleen de geluidskaart wordt geupdate, maar er geen driver voor de audio controler bij zit)
:? :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 09:37 ]

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

En in de Windows Update site daar kan je namelijk ook het een en ander halen ?

Verwijderd

Topicstarter
stefklep schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:37:
En in de Windows Update site daar kan je namelijk ook het een en ander halen ?
Ik zal daar nog es een blik werpen (vanmiddag als ik klaar ben met werken, zit nu op mijn werk) ... heb ik nog niet gedaan. bedankt voor deze tip alvast!.. Als iemand weet welke controler het is kan hij natuurlijk ook aan mij kwijt..
ben nu ook al een weer een uur aan het zoeken ondertussen

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Zo verre ik kan zien is het gewoon een nVidia Audio Driver zo als ik lees in de documenten. En hij zit onboard toch ?

[ Voor 13% gewijzigd door stefklep op 09-11-2005 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een geluidskaart met (kennelijk) een soort on-board chip die de audio daar naartoe stuurt (de audio-controler). En daarvan heb ik geen goede drivers.

Nu kan ik elke keer wel drivers vinden voor de geluidskaart (de nvidia driver, update via hp-website) Maar daarmee functioneert de audio controller nog niet. Ik denk zelf dat dit ook van nvidia is, echter weet ik dan nog neit welke driver ik daarvoor meot gebuirken. (niet de update dus op de hp-website)

Verwijderd

Topicstarter
stefklep schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:06:
Zo verre ik kan zien is het gewoon een nVidia Audio Driver zo als ik lees in de documenten. En hij zit onboard toch ?
Ja voor zover ik heb kunnen nagaan wel ja... Maar welke audio driver heb ik dan nodig van nvidia?
der staan er een heleboel op hun website namelijk.

En nog even voor de duidelijkheid. Het gaat om een multimedia-audiocontroller

Reactie gehad van HP-> Ac 97 driver van realtek -> geen succes -> weer opnieuw contact opgenomen -> still waiting
En windows update zelf draaien heeft geen succes.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 07:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit.... het gaat om een creative audigy audio processor..... maar nu is daar nergens een driver voor te vinden....
heb gezocht op driverguide.com Maar daar krijg ik er een dvd driver voor....

iemand anders nog een suggestie waar ik hiervoor een driver kan vinden?
Pagina: 1