Goedemorgen,
Ik heb een menu balk die met behulp van javascript wordt aangestuurd. Omdat ik de verschillende menubalken verschillende kleuren wil geven maak ik gebruik van meerdere div styles. Wat nou het probleem is dat ik die verschillende styles niet opgevraagd kan krijgen.
De menubalk roep ik als volgt aan....
En vervolgens krijg je deze js functies::
Met mijn inzicht zou ik denken dat wanneer en in de link , de onMouseover, als menustyle een 1 is aangeven hij gaat voor de optie if(menustylenr==1), enz...
Dit doet hij dus niet, hij klapt nu geen enkele menu balk uit.
Wanneer ik boven de functie 'dropdownmenu1' hetvolgende doe::
Dan pakt hij, zoals aangegeven, de div id 'dropmenudiv2'. Dit dan alleen wanneer menustyle=2 is doorgegeven vanuit de onMouseover functie. De rest klapt uit dus niet uit.
Hij slaat dus of de functie menudiv over of hij neemt wel die functie maar geeft de variabele menustylenr geen/niet de juiste waarde mee.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik allemaal bedoel en dat jullie me ermee kunnen helpen....
Ik heb een menu balk die met behulp van javascript wordt aangestuurd. Omdat ik de verschillende menubalken verschillende kleuren wil geven maak ik gebruik van meerdere div styles. Wat nou het probleem is dat ik die verschillende styles niet opgevraagd kan krijgen.
De menubalk roep ik als volgt aan....
HTML:
1
2
3
| <a href="default.htm" onClick="return clickreturnvalue()" onMouseover="dropdownmenu1(this, event, menu1, 1, '160px')" onMouseout="delayhidemenu()">Het Bureau</a> | <a href="default.htm" onClick="return clickreturnvalue()" onMouseover="dropdownmenu1(this, event, menu2, 2, '160px')" onMouseout="delayhidemenu()">Onze Principes</a> | <!-- enz.... --> |
En vervolgens krijg je deze js functies::
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function dropdownmenu1(obj, e, menucontents, menustyle, menuwidth){ dropdownmenu(obj, e, menucontents, menustyle, menuwidth) menudiv(menustyle) } function menudiv(menustyle){ var menustylenr=menustyle } if (ie4||ns6){ if (menustylenr == 1) document.write('<div id="dropmenudiv1" style="visibility:hidden;width:'+menuwidth+';" onMouseover="clearhidemenu()" onMouseout="dynamichide(event)"></div>') if (menustylenr == 2) document.write('<div id="dropmenudiv2" style="visibility:hidden;width:'+menuwidth+';" onMouseover="clearhidemenu()" onMouseout="dynamichide(event)"></div>') // enz.... } |
Met mijn inzicht zou ik denken dat wanneer en in de link , de onMouseover, als menustyle een 1 is aangeven hij gaat voor de optie if(menustylenr==1), enz...
Dit doet hij dus niet, hij klapt nu geen enkele menu balk uit.
Wanneer ik boven de functie 'dropdownmenu1' hetvolgende doe::
JavaScript:
1
| var menustylenr =2 |
Dan pakt hij, zoals aangegeven, de div id 'dropmenudiv2'. Dit dan alleen wanneer menustyle=2 is doorgegeven vanuit de onMouseover functie. De rest klapt uit dus niet uit.
Hij slaat dus of de functie menudiv over of hij neemt wel die functie maar geeft de variabele menustylenr geen/niet de juiste waarde mee.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik allemaal bedoel en dat jullie me ermee kunnen helpen....
Proud member of the Cosmic Cows