Geluidskaart geef maar geluid aan 1 kant

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Topicstarter
Hey geluidsexperts!
Ik zit sinds gisterenavond met een in mijn ogen enorm probleem. Terwijl dat ik Counter-Strike aan het spelen was viel het geluid van de linkerkant van m'n headset uit! Ik ren dus snel naar de kast om een andere te proberen: aan de andere kant van die headset komt geen geluid :o .
o Het contactje is niet vuil ofzo (onboard kaartje).
o Het kan ook niet zijn dat het schuivertje bij de balans niet goed staat: uit beide headsets komt uit de andere kant geluid 8)7.
o Het is ook niet zo als ik het plugje half eruittrek dat ik vervormd geluid heb ofzo...

Ik wacht op jullie wijze oplossing :*)

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Probeer een losse insteekkaart. Denk dat je onboard het begeven heeft. Dit probleem klinkt me namelijk erg bekend in de oren ;).

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dus met de ene headset heb je links geen geluid, en met de andere recht geen?

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 07:50
Ik heb ook een onboard kaart (mobo asus p4pe).
Ook ik had slechts geluid aan 1 kant. Na wat proberen met verschillende boxen was de conclusie dat de onboardkaart was overleden.

Voor weinig een creative live! 24-bit aangeschaft die uitstekend geluid geeft......

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Topicstarter
Hmmm ik denk dat het gewoon toeval was. Vandaag op een MP3-speler beide headsets geprobeerd: speelt zich dus hetzelfde af! De ene doet het alleen links en de andere rechts!
Nu was dit een redelijk dure headset van Logitech en vroeg ik me dus af of het niet te maken is op een of andere manier. De koptelefoon is niet gevallen geweest, en het kabeltje is nog helemaal in orde :'( .
Het vreemde is dat ie er in 1 keer mee stopte... En het is niet zo dat als ik met het kabeltje 'speel' dat er af en toe geluid links komt :r

Waar moet ik het probleem gaan zoeken?

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
heb je mss nog garantie dan kun je altijd nog terug gaan!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Probeer nou eens een GOEDE headset/koptelefoon/whatever op je onboard mobo (wel een zo goedkoop mogelijke ;)). Misschien dat je onboardkaart ze namelijk kapot maakt. Kun je gelijk testen of ie het dan wel doet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:18:
Probeer nou eens een GOEDE headset/koptelefoon/whatever op je onboard mobo (wel een zo goedkoop mogelijke ;)). Misschien dat je onboardkaart ze namelijk kapot maakt. Kun je gelijk testen of ie het dan wel doet.
Formuleer het dan als een WERKENDE headset, voordat ie dalijk een dure senheiser ofzo sloopt :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

ene headset links, andere headset alleen rechts geluid?
Een van beide headsets heeft L-R verwisseld. Speel eens met de balans.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:26:
ene headset links, andere headset alleen rechts geluid?
Een van beide headsets heeft L-R verwisseld. Speel eens met de balans.
Zoals TS al had gezegd was ditzelfde probleem ook op een ander apparaat, beide headsets hebben dus lijkt me echt een defect, toevallig aan verschillende kanten.

Al is het wel zo dat niet elke fabrikant zich aan de standaard hjoudt qua links en rechts. Ik moet hier op mijn sony systeem ook de rode tulp plug vanaf laptop in de witte bus stoppen. Of dat aan de kabels ligt of aan sony weet ik niet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1